کد خبر: ۴۲۳۰۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۳     ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به نامه نگاري در خصوص موسسه كاسپين گفت: در صورت عدم اجراي قانون در خصوص اين نوع موسسات كميسيون اقتصادي تحقيق و تفحص از بانك مركزي را در دستور كار قرار خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، با اشاره به جلسه اعضاي كميسيون اقتصادي با رئيس كل بانك مركزي در خصوص مشكلاتي كه اخيرا براي  موسسات مالي و اعتباري ايجاد شده گفت: در همين رابطه رئيس كل بانك مركزي گزارش كاملي براي رياست مجلس ارسال كرده است، از سوي ديگر روز گذشته سيف با حضور در كميسيون اقتصادي گزارشي از آخرين وضعيت موسساتي مانند كاسپين، ثامن الحجج و ميزان ارائه كرد. اين درحالي است كه  اينها نمونه‌هايي از موسسات غيرمجازي است كه بنا بود تا پايان سال 1395 تعيين تكليف شوند.

به گفته نادري هم اكنون از سراسر ايران، مردم در خصوص اين نوع موسسات مطالبات خود را از نمايندگان مجلس پيگيري مي‌كنند و در اين رابطه بانك مركزي بايستي هر چه سريع تر نسبت به تعيين تكليف اين دست موسسات اقدام نمايد.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به تاكيد طيب نيا بر سامان دهي موسسات مالي و اعتباري بدون مجوزي كه اخيرا مشكلاتي را براي سپرده گذاران ايجاد كرده‌اند، گفت: در صورت عدم رسيدگي به اين موضوع از سوي بانك مركزي كميسيون اقتصادي مجلس ناچار است بر اساس ماده 236 آئين نامه داخلي مجلس، تحقيق و تفحص از بانك مركزي را كليد بزند.

نادري با اشاره به اين كه موسسه كاسپين از تجميع و انحلال 8 تعاوني و موسسه از جمله عام كشاورزان مازندران، دامداران و كشاورزان كرمانشاه، حسنات اصفهان، پيوند مشهد، الزهرا، صدر طوس، اميد جلين و فرشتگان ايجاد شده است، گفت:بعد از مدتي شايعات در خصوص اين موسسه تازه تاسيس داغ شد و سپرده‌گذاران نگران از مسدود شدن حساب بانكي خود به كاسپين براي برداشت سپرده‌هاي‌شان هجوم بردند. به هر حال امروز اين مشكل ايجاد شده است و بانك مركزي بايستي نسبت به حل و فصل اين مشكل هر چه سريع تر اقدام نمايد.

وي با بيان اينكه در جلسه با رئيس كل بانك مركزي علاوه بر ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده براي رسيدگي به وضعيت كاسپين نمايندگان كميسيون نيز نظرات خود را بيان كردند، گفت: قرار است در جلسات بعدي در اين خصوص پيگيري‌هاي لازم ادامه يابد.

 نادري با اشاره به اينكه كميسيون اقتصادي پيش از اين جلسات متعددي با اعضاي هيئت مديره اين موسسه داشته است، تاكيد كرد: اميدواريم با همكاري بانك مركزي و مراجع قضايي هر چه سريع تر مشكلات اين موسسه بر طرف شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها