کد خبر: ۴۲۲۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
جوانی که به دلیل اختلافات خانوادگی مادر و خواهرش را به قتل رسانده است، برای محاکمه به دادگاه کیفری معرفی شد.


کارآگاهان جنایی استان فارس بامداد یکی از آخرین روزهای تیر ماه امسال پیامی دریافت کردند که از قتل دو زن در یک خانه مسکونی حکایت داشت. آنها وقتی به محل اعلام شده رفتند، جنازه زنی ۴۵ ساله به نام فیروزه و پیکر بی جان دختر ۱۸ ساله اش به نام مینا را مشاهده کردند و تشخیص دادند ضربات متعدد چاقو بر پیکر این دو وارد شده است. از آنجا که هر دو جنازه در رختخواب افتاده بود کارآگاهان به این اطمینان رسیدند که هر دو قربانی در خواب از پا درآمده اند و قاتل یا قاتلان به راحتی و بدون شکستن قفل یا پنجره وارد خانه شده و به احتمال زیاد کلید داشته اند. مجموع این اطلاعات پلیس را به این نتیجه رساند که عامل یا عاملان جنایت قطعا با فیروزه و مینا که مادر و دختر بودند، آشنایی قبلی داشتند.


ماموران برای پی بردن به علت قتل مادر و دختر تصمیم گرفتند درباره زندگی خصوصی این دو تحقیق کنند. در این مرحله بود که فاش شد فیروزه از همان بدو ازدواج با شوهرش اختلافاتی داشت و این کشمکش ها چند سال قبل شدت گرفت و کار به آنجا رسید که این دو، طلاق را بر ادامه زندگی مشترک ترجیح دادند. پس از آن مینا، مادر را انتخاب کرد و برادر او ترجیح داد با پدرش زندگی کند اما طلاق، ارتباط مادر و دختر را با پدر و پسر قطع نکرد و پسر جوان که محمود نام دارد هرازگاهی به مادر خود سر می زد.


وقتی اقوام و نزدیکان فیروزه تحت بازجویی قرار گرفتند، گفتند این زن با پسرش نیز دچار اختلاف بود. شواهد به دست آمده نشان از آن داشت که درگیری های مادر و پسر به تازگی شدت گرفته بود. همین مساله نام محمود را به عنوان مظنون به قتل، وارد پرونده کرد اما از آنجا که خود او به طرز مرموزی خانه را ترک کرده بود، پدرش تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد در ابتدا حاضر به همکاری نشد و در پاسخ به سوال کارآگاهان فقط جواب داد از جزییات این قتل بی اطلاع است. وقتی بازجویی های تخصصی از مرد میانسال ادامه پیدا کرد، او توضیح داد پسرش این جنایت را انجام داده است. به این ترتیب تلاش ها برای دستگیری محمود بیشتر شد و او سرانجام بعد از گذشت چند روز از وقوع جنایت دستبند به دست، به پلیس آگاهی منتقل شد.


او در بازجویی ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: «من با مادرم به شدت اختلاف داشتم، به همین خاطر هم نقشه قتل او و خواهرم را کشیدم و شب حادثه مخفیانه وارد خانه شدم، آن دو خواب بودند من هم در همان حالت غافلگیرشان کردم و به هر کدام چند ضربه چاقو زدم. پدرم در جریان این قتل قرار داشت اما کمکی به من نکرد و بی گناه است.»


محمود در ادامه به قربانگاه انتقال یافت و صحنه جنایت را بازسازی کرد. سپس بازپرس جنایی جرم او را محرز دانست و برگه قرار مجرمیت را به این پرونده ضمیمه کرد و پس از آن نماینده دادستان با صدور کیفرخواستی، اعلام کرد، خواستار مجازات قانونی متهم است. به این ترتیب پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و او به زودی محاکمه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها