کد خبر: ۴۲۰۹۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
لحن انتخاباتی آقای روحانی کاملا تغییر کرده است. علت نیز کاهش معنادار آرای وی در نظرسنجی هاست. دو نظرسنجی دانشگاه تهران و صدا و سیما شاهد این بی اقبالی است.
به گزارش پایگاه 598، لحن انتخاباتی آقای روحانی کاملا تغییر کرده است. علت نیز کاهش معنادار آرای وی در نظرسنجی هاست. دو نظرسنجی دانشگاه تهران و صدا و سیما شاهد این بی اقبالی است.

اما جناب روحانی می داند که در دور دوم شرایط سخت تری پیش روست. بنابراین هرچه توان دارد باید خرج این روزها کند. مطابق نظرسنجی ها حدود 34 درصد آرا متعلق به روحانی است؛ او به رای جدید نیاز دارد.

اما این لحن تند و تیز کدام رای را هدف گرفته؟
سه دسته رای داریم. دسته یکم آرای سفید و باثبات که تعیین تکلیف شدند. دسته دوم آرای خاکستری اند که برخی شان مردد و برخی هم شناورند. دسته سوم آرای مرده یا سیاه اند که معمولا در انتخابات مشارکت نمی کنند.

جناب روحانی تمام همتش حفظ آرای سیال و جذب آرای مردد است. اما این آرا اغلب بر اساس اقتصاد و معیشت جابجا می شوند. اگر آرای مردد را 20 درصد بدانیم و روحانی در بهترین حالت نیمی را جذب کند باز هم کسری دارد.

روحانی محتاج آرای سیاه و مرده است، شاید هم چاره ای ندارد. کارنامه قابل دفاعی ندارد و وعده ای هم از او شنیده نمی شود. اما بخش قابل توجهی از آرای سیاه متعلق به آرای جریان افسرده و ضدانقلاب است. سخنان روحانی تصریح دارد که هدف اصلی اش به میدان آوردن آرای سیاه است. این آرا نیز تنها در شرایط دوقطبی بسیار تند و خشن به میدان می آیند.

روحانی با این سناریو شاید موفق شود.

اما یک نکته؛
آرای سیاه اگر "با این دوقطبی" فعال شود دامنه اثرش تنها صندوق رای نیست. این جریان سال 88 کمترین جرمش به آتش کشیدن شهر بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها