کد خبر: ۴۲۰۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
سایت گل، فونیکه سی، که سال‌های گذشته در لیگ دسته اول توپ می‌زد، برای لیگ یازدهم خیلی بی سر و صدا به آبادان رفت و با نفت لیگ برتری قرارداد امضا کرد. البته این مهاجم که در لیگ یک کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشته بود، تا آستانه پرسپولیسی شدن هم پیش رفت اما با حبیب کاشانی سر مبلغی ناچیز به توافق نرسید تا سر از نفت آبادان در بیاورد.
فونیکه در آغاز فصل شرایط چندان مطلوبی نداشت و مهاجم ذخیره نفت بود. شاغلام که در شروع لیگ یازدهم سرمربی نفت آبادان بود خیلی کم به فونیکه بازی می‌داد و بیشتر از روح الله عرب در نوک حمله استفاده می‌کرد. بعد از گذشت چند هفته از شروع لیگ فونیکه خیلی اتفاقی به مهره فیکس شاغلام تبدیل شد. مصدومیت شدید روح الله عرب و دوری طولانی مدت او از میادین، فرصت مناسبی را برای فونیکه ایجاد کرد تا بتواند توانایی‌هایش را در سطح اول فوتبال ایران نشان دهد.
این مهاجم اهل مالی هفته به هفته بهتر شد و با گل‌هایش حسابی درخشید. در حال حاضر او بهترین گلزن لیگ یازدهم است و شانس بسیار بالایی برای کسب عنوان آقای گلی دارد. مهاجمی که در ابتدای فصل از روی نیمکت بازی‌های نفت را تماشا می‌کرده حالا بعد از گذشت 26 هفته، 18 گل به ثمر رسانده و با نزدیک‌ترین رقیبش در جدول گلزنان 4 گل فاصله دارد.
فونیکه سی این روزها حسابی اوج گرفته تا هر طور شده عنوان آقای گلی را در اختیار بگیرد. به همین بهانه سری به آمار و ارقام سال‌های گذشته زدیم و مروری بر کارنامه آقای گل‌های تاریخ لیگ برتر داشتیم. فصل گذشته این رضا نوروزی بود که در 34 هفته لیگ دهم 24 گل به ثمر رساند و تمام رکوردهای تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کرد.
نوروزی در حال حاضر بهترین آقای گل تاریخ لیگ برتر است اما باید دید فونیکه می‌تواند رکورد او را بشکند یا نه. مهاجم نفت آبادان تا به حال به صورت میانگین در هر بازی 69/0 گل به ثمر رسانده و اگر همین روندشان را ادامه دهد، در پایان فصل 24گله خواهد شد.
فونیکه برای شکستن رکورد نوروزی باید در هفته‌های پایانی بیشتر گل بزند. رضا عنایتی و کریم انصاری‌فر که در حال حاضر 14گله هستند در صورت ادامه روندشان در پایان فصل 18گله خواهند شد و شانس بالایی برای آقای گلی نخواهند داشت.
فونیکه سی در صورت آقای گلی در لیگ یازدهم سومین خارجی خواهد بود که موفق شده دو لیگ برتر آقای گل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها