کد خبر: ۴۱۹۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
پرونده جنايت مرموزي که ۱۰ سال قبل رخ داده و در آن يک استاد دانشگاه به قتل رسيده بود با به دست آمدن مدارک جديد بار ديگر به جريان افتاد. به گزارش خراسان، اولين برگ از اين پرونده که گواهي فوت زني ۵۸ ساله به نام ه بود، روز دوم اسفندماه سال ۸۰ تکميل شد.
خراسان: پرونده جنايت مرموزي که ۱۰ سال قبل رخ داده و در آن يک استاد دانشگاه به قتل رسيده بود با به دست آمدن مدارک جديد بار ديگر به جريان افتاد. به گزارش خراسان، اولين برگ از اين پرونده که گواهي فوت زني ۵۸ ساله به نام ه بود، روز دوم اسفندماه سال ۸۰ تکميل شد.

او به تنهايي در طبقه هفتم آپارتماني واقع در شهرک غرب زندگي مي کرد. يکي از همسايه هاي اين زن که متوجه بوي شديد گاز از خانه او شده بود با اين گمان که گاز در خانه او نشت کرده و جان هايده در خطر است چند نفر از همسايه ها را خبر کرد اما زماني که آن ها در خانه او را گشودند با جنازه اش مواجه شدند. ظاهر اين حادثه طبيعي به نظر مي رسيد و نشان مي داد زن ميانسال به دليل استنشاق گاز جان باخته است اما متخصصان پزشکي قانوني با معاينه جسد متوفي اعلام کردند او بر اثر وارد شدن فشار بر عناصر حياتي اش جان باخته است.

به اين ترتيب ماجراي قتل اين استاد دانشگاه به اسماعيلي، قاضي جنايي وقت پايتخت گزارش شد. با کليد خوردن تحقيقات، کارآگاهان نخست به بررسي زندگي خصوصي مقتول پرداختند. او مدتي قبل از شوهرش جدا شده بود و به تنهايي زندگي مي کرد. از اين رو کارآگاهان براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر سراغ شوهر ه رفتند. بازجويي از اين مرد اطلاعات چنداني در اختيار پليس نگذاشت اما در ادامه کارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد راننده دانشگاه در اين ماجرا دخيل است. مردي که کارگر تاسيسات بود به ماموران گفت زماني که به خانه هايده رفته بود متوجه شده که قرار است مردي به نام م که راننده دانشگاه است به ديدن او بيايد.

اين اظهارات نشان مي داد آخرين نفري که پيش از اين جنايت ه را ديده راننده دانشگاه است. به اين ترتيب وي بازداشت شد. اين مرد در جريان بازجويي ها حاضر نشد اتهام قتل استاد دانشگاه را بپذيرد اما با توجه به اظهارات کارگر تاسيسات و هم چنين از آن جا که هيچ متهم ديگري در پرونده وجود نداشت اتهام قتل عمد به ه تفهيم شد. او اتهام قتل را انکار کرد و گفت: آن شب خودروي ه را از او قرض گرفته بودم تا از آن به عنوان ماشين عروس دوستم استفاده کنم.

 بعد از پايان مراسم عروسي خودرو را به خانه او بردم اما فهميدم او فوت شده است. اين اظهارات نتوانست به راننده دانشگاه کمکي کند و قاضي او را گناهکار تشخيص داد و وي را به قصاص محکوم کرد. اين راي با اعتراض متهم رو به رو و پرونده به شعبه ۴۲ ديوان عالي کشور ارسال شد اما قضات ديوان راي صادره را نقض کردند و آن را براي بررسي مجدد به دادگاه پس فرستادند. از آن جا که تحقيقات اين پرونده کامل نبود و به جز م مظنون ديگري نيز وجود نداشت، وي با قرار وثيقه آزاد شد و اين پرونده به حالت راکد درآمد.

 با گذشت ۱۰ سال از اين جنايت ، محمدرضا گيوکي، قاضي جديد پرونده با بررسي مدارک و شواهد موجود به اطلاعات تازه اي درباره راننده دانشگاه دست يافت از اين رو پرونده بار ديگر به جريان افتاد و در اختيار افسران اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت تا آن ها درباره مدارک تازه اي که به دست آمده تحقيق کنند. کارآگاهان جنايي اميدوارند اين مدارک بتواند اسرار پشت پرده اين جنايت را برملا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها