کد خبر: ۴۱۸۸۳
زمان انتشار: ۰۲:۰۵     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از برنامه پرتاب دو ماهواره جديد در سال آينده و ساخت جنگنده هاي بالاتر از نسل چهارم خبر داد.
سردار احمدي وحيدي در يازدهمين كنفرانس سه روزه انجمن هوا فضاي ايران كه در دانشگاه «شهيد ستاري» برگزار شد، گفت: ايران به دستاوردهاي مهمي در حوزه هوايي رسيده كه جنگنده بومي «صاعقه» كه به ناوگان نيروي هوايي ارتش پيوسته، از جمله اين دستاوردها به شمار مي رود.
وزير دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح در خصوص پيشرفت ها و دستاوردهاي اخير صنايع هوا فضا در بخش هاي مختلف در كشور تصريح كرد: در حوزه هوايي و در بخش نظامي هم اكنون متنوع ترين هواپيماها در منطقه به ايران اختصاص دارد.
سردار وحيدي ادامه داد: در زمينه موتور هواپيماها نيز به پيشرفتهاي خوبي دست يافته ايم به گونه اي كه هم اكنون در حال بهره برداري از ميني موتورهاي جت بوده و براي طراحي و ساخت موتورهاي بزرگ مانند توربوجت و توربوفن ها برنامه هاي مختلفي در دستور كار داريم. همچنين توانمندي ها و پتانسيل هاي كشور نشان مي دهد كه مي توانيم در آينده در زمينه ارتقاي نسل هواپيماها در كشور و ساخت هواپيماهاي نسل چهارم گام برداريم.
وزير دفاع در خصوص هواپيماهاي نسل چهارم گفت: اين هواپيماها با ارتقاهايي كه روي آنها انجام مي شود در دسته هاي +1 و +2 دسته بندي مي شوند و ما مي خواهيم با ارتقاي جنگنده هايمان، آنها را به نسل هاي بالاتر ببريم.
وزير دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح ادامه داد: ايران در حوزه موشكي در بين 10 كشور برتر دنيا قرار دارد و ششمين يا هفتمين كشور دنيا در اين زمينه است. همچنين در زمينه ماهواره برها امروز در جايگاه هشتم جهان قرار داريم.
وحيدي با اشاره به پرتاب موفقيت آميز ماهواره نويد دانشگاه علم و صنعت تصريح كرد: در سال آتي شاهد پرتاب ماهواره طلوع و فجر با ماهواره بر سيمرغ خواهيم بود كه يكي از دستاوردهاي ارزشمند در زمينه فضايي براي كشور به حساب مي آيد و همچنين قرار دادن ماهواره در مدار جئو و در فاصله 36 هزار كيلومتري از زمين، يكي از برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه به شمار مي آيد.
همچنين وزير دفاع، قراردادن ماهواره در مدار ژئو (36 هزار كيلومتري) را از ديگر برنامه هايي عنوان كرد كه به طور جدي در حال پيگيري است.
وزير دفاع اعلام كرد ايران در حوزه موشكي جزو 8 كشور و در حوزه ماهواره جزو 10 كشور برتر جهان است.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها