کد خبر: ۴۱۷۷۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
احمدی نژاد در نشست خبری ۱۶ فروردین ۹۶ مطرح کرد:
در آن سالی که بیشترین فشارها بود حتی کسانی که مامور بودند بازار ارز را کنترل کنند خودشان سکه و دلار می خریدند. برخی نهادها در تهران ۵۰۰ هزار تا ، ۲۰ هزار ،۳۰ هزار سکه می خریدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جای اینکه به پیمان کاران شان پول بدهند سکه و ارز می دادند. همه این موضوعات مستند است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، احمدی نژاد در نشست خبری دیروز خود(16 فروردین 96) به ماجرای نوسانات ارزی در سال 90  اشاره کرد و در سخنانی گفت:



در آن سالی که بیشترین فشارها بود حتی کسانی که مامور بودند بازار ارز را کنترل کنند خودشان سکه و دلار می خریدند. برخی نهادها در تهران ۵۰۰ هزار تا ، ۲۰ هزار ،۳۰ هزار سکه می خریدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جای اینکه به پیمان کاران شان پول بدهند سکه و ارز می دادند (شهرداری تهران). همه این موضوعات مستند است. آن فشارها و سه جهش ارزی تورم ۳۰/۵ درصد را ایجاد کرد.(goo.gl/7ZdXnB ایسنا)

۱۸ آذر ۹۱ / شرکت جهان  از شرکت های وابسته به بانک شهر  و پرداخت کننده بدهی‌های شهرداری تهران: پیش از گرانی سکه و ارز، پنج میلیارد تومان سکه خریدیم. این فعالیت را به مدت 25 روز انجام دادیم. این سخنان ناشی از آن است که میخواهند مدیریت غلطشان در بازار سکه و ارز را با متهم کردن دیگران مخفی کنند و در این میان هم شهرداری را نشانه گرفته اند.(goo.gl/Quz549 مهرنیوز)

۹ مهر ۹۰ / قالیباف، شهردار تهران: تهاتر بدهی پیمانکاران با سکه طلا توسط شرکت جهان غیرقانونی نیست خرید و فروش طلا در کشور رایج و امری عادی است. طبق مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری باید بخشی از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر پرداخت کند و تهاتر نیز این معنی را می دهد که هر چیزی به جز پول نقد پرداخت شود. (goo.gl/aNoLYc مهرنیوز)


۹ مهر ۹۰ / حسین عبده تبریزی: در چنین مواقعی بازیگران آگاه بازار، سکه طلا را برای نگهداری نمی‌خرند، آنها فقط سکه را جابه‌جا می‌کنند تا از شکاف قیمت خرید و فروش آن بهره‌مند شوند. (goo.gl/TCXtMN دنیای اقتصاد)


داستان از چه قرار بود:

بانک شهر، دستوری دریافت میکند که برای پرداخت برخی بدهی های شهرداری اقدام کند. این بانک در یک حجم وسیع، اقدام به خرید سکه میکند بعد از این خرید در حجم بالا، میزان سکه در بازار کاهش پیدا کرده و قیمت سکه بالا میرود

در این زمان، بانک طلبکاران را فرا میخواند و اعلام میکند. ما میخواهیم بدهی شما را بدهیم ولی شهرداری فعلا پول ندارد اما میتوانیم با سکه تهاتر کنیم با توجه به قیمت بالای سکه، خریداران قبول میکنند و سکه ها پرداخت میشود.

خریداران برای نقد کردن سکه ها به بازار سرازیر میشوند به ترتیب با ورود سکه به بازار قیمت سکه به تدریج کاهش می یابد ... بدین ترتیب هرکس دیرتر اقدام به فروش کرده بود؛ از طلبش کمتر گیرش آمده بود و اینجا بود که طلبکاران فهمیده بودند که چه کلاهی سرشان رفته ! (این ماجرا از شکایت آنها لو رفت).

یعنی مثلا بانک شهر با 100 درصد پولی که گذاشته بود بطور مثال 120 درصد بدهی پرداخت کرده بود... .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها