کد خبر: ۴۱۷۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:
حجت الاسلام حسن خیری، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی بیان داشت: اقتدار نظام اسلامی با مقبولیت همراه و با مشروعیت تحقق پیدا کرده است و این همواره وجود داشته و انقلاب اسلامی ایران این خصوصیت را داراست که از مردم برخواسته است نه از خاستگاه طبقه یا حزب خاص.

وی رمز ماندگاری و پیروزی را توحید کلمه دانست و عنوان داشت: همه باید در حرکت، گرد عروه الوثقی جمع و به حبل الله متمسک شوند و گرداگرد رهبر جمع شوند که در طول انقلاب هم همین را شاهد بوه‌ایم و بر همین اساس مردم در اختلافات و فتنه ها به میدان آمده اند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: همواره دوستداران و دشمنان نظام انقلاب اسلامی می دانند که نبض انقلاب توسط حضور مردم است و پویایی انقلاب اسلامی به وسیله مردم محک زده می شود.

حضور در پای صندوق های رای یک وظیفه دینی است

وی بیان داشت: انتخابات یکی از این عرصه ها است که دوستداران انقلاب اسلامی علاقه دارند هر چه پررنگ تر برگزار شود و از سوی دیگر دشمنان توطئه می کنند تا حضور مردم در این صحنه کم رنگ باشد و به همین جهت شروع به سم پاشی و دلسرد کردن مردم کرده اند.

وی ایجاد تفرقه و برجسته کردن اختلافات و برجسته کردن نقاط ضعف و ایجاد دلسردی و شکست را در جامعه از اهداف دشمن برشمرد و گفت: دشمن هزینه می کند و از رسانه برای جهت دهی کمک می‌گیرد، پس معلوم می شود که انتخابات موضوع مهمی است که تا این اندازه دشمن روی آن سرمایه گذاری می کند.

این استاد علوم اجتماعی اظهار داشت: ماندگاری نظام اسلامی ایران، خواست مردم است و مقبولیت توسط مردم ایجاد می شود و مردم باید نشان دهند که در عین اختلاف سلیقه و با اینکه در مشاجرات سیاسی اختلاف آراء وجود دارد اما همه در یک وجدان جمعی قرار دارند و دلشان برای انقلاب می سوزد.

وی اظهار داشت: مردم تلاش دارند دین خود را که سرمایه‌ای بزرگ و پشتوانه اش تلاش انبیاء، ائمه (ع)، شهدا و صالحین است حفظ کنند و صحنه انتخابات میدان اثبات این دلسوزی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از عناصری که در ایدئولوژی انقلاب اسلامی وجود دارد و در سایر فرهنگ ها وجود ندارد، بحث تکلیف دینی است یعنی رای دادن پاداش اخروی دارد و نتیجه رای دادن تنها نتیجه مادی نیست بلکه با چشم ثواب به آن نظاره می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور در صحنه انتخابات یک تکلیف شرعی است، تاکید کرد: کوتاهی در انتخابات از منظر اندیشمندان و عالمان اسلامی صحیح نیست.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه (ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم) گفت: فردی که رای می‌دهد نه تنها سرنوشت خود را مشخص می‌کند بلکه رای او برای آیندگان هم سرنوشت ساز است و این یک سنت الهی است که اگر جامعه یکپارچه است به پشتوانه گذشتگان است و اگر ما هم کار خیری انجام دهیم راه گشایی برای آیندگان است.

وی بیان داشت: جامعه مثل یک کشتی است که اگر بخشی از آن آباد شد، کل کشتی و اگر مکانی سوراخ شود کل کشتی به ورطه سقوط می رود.

وی انتخابات را دارای اهمیت فوق العاده‌ای عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری با شکوه این رویداد مهم، تعظیم شعائر الهی است، انتخابات با پویایی و حیات انقلاب ما عجین شده است و هر حرکتی می تواند در انتخابات معنا دار باشد.

بداخلاقی در مسابقه خیرات بی معنا است

این استاد حوزه علمیعه قم با تاکید بر اهمیت حفظ اخلاق در برنامه های تبلیغاتی، بیان داشت: اسلام بر مردمی و اخلاقی بودن تاکید ورزیده است و جامعه اسلامی قبل از اینکه یک جامعه منظم و قانونی باشد یک جامعه اخلاقی است و امر به معروف و نهی از منکر مهمترین عنصر اجتماعی اسلام است.

وی احساس مسئولیت اجتماعی و تکافل و تعامل اجتماعی را مطلوب دین اسلام دانست و گفت: طبیعی است که انتخابات اگر بخواهد رنگ و بوی اسلامی داشته باشد باید متفاوت باشد و همه چیز بر اساس رضایت خداوند، صداقت؛ مهربانی و سایر ارزش های اخلاقی استوار باشد و اگر خشمی باشد بر پایه اسلام و در حد خودش باشد، پس تندروی و بداخلاقی های انتخاباتی در سایر نظام های سیاسی نباید در کشور ما مشاهده شود.

وی گفت: انتخابات یک تکلیف است و انسان در ادای تکلیف با بداخلاقی به پیش نمی رود ،در چنین نظامی اخلاقی اگر فردی، دیگری را برتر دید خود را عرضه نمی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در عین حالی که ارشاد و اهل بصیرت بودن و خدعه را افشا کردن و شفاف ساختن فضا ارزش است اما با آلوده کردن فضا و با بداخلاقی های جوامع سکولار متفاوت است.

حجت الاسلام خیری بیان داشت: تبلور اخلاق در صحنه انتخابات است و انتخابات باید مسابقه خیرات باشد که آیه قرآن می فرماید «فاستبقوا الی الخیرات».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها