کد خبر: ۴۱۶۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
مرتضوی در جمع معاونین سیاسی استانداری‌ها:
مرتضوی با تاکید بر ایجاد فرصت عادلانه برای تبلیغات همه داوطلبان گفت که رد یا تایید صلاحیت‌ها سلیقه‌ای و سیاسی نبوده است.

فارس، سید صولت مرتضوی رییس ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی استانداری های سراسر کشور با اشاره به تحولات سیاسی و اقتصادی در حال وقوع در سطح داخلی و بین المللی اظهار داشت: موج بیداری اسلامی و عدالت خواهی که در دنیا به وجود آمده کار نظام سلطه را به پایان نزدیک کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از کشور های عربی که از آبشخور غرب و صهیونیسم تغذیه می شوند در برابر این بیداری مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: نگاه متفاوت غرب و برخی از کشورهای عربی به مقوله حقوق بشر، مجامع بین المللی را به عناصری غیر سودمند و اثر گذار تبدیل کرده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به تلاش اپوزیسیون خارج نشین برای به حاشیه راندن راهپیمایی 22 بهمن گفت: امسال این راهپیمایی در گستره چندین میلیونی به وقوع پیوست و مولفه های امنیتی و سیاسی را به شدت تغییر داد، که آثار آن در گفتار و رفتار غرب قابل مشاهده است.

رییس ستاد انتخابات تحریم های صورت گرفته علیه ایران را بی اثردانست و تاکید کرد: دشمنان بدانند که با تشدید تحریم ها با مشت آهنین ملت ایران مواجه خواهند شد.

* رقابت 11 نفر برای یک کرسی مجلس در انتخابات 12 اسفند

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات اجرایی و رفع موانع انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دوره به ازای هر کرسی مجلس یک رقابت 11 نفری خواهیم داشت.

رئیس‌ستاد انتخابات کشور ایجاد فرصت عادلانه برای تبلیغات همه داوطلبان وفراهم کردن فضای شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را اهم وظایف ستادهای انتخابات در سراسر کشور دانست.

وی امانتداری مسئولان در امر انتخابات را یکی از راه های افزایش مشارکت عنوان و تاکید کرد: مردم باید به این نتیجه برسند که ستاد انتخابات به چیزی جز صیانت از آراء مردم فکر نخواهد کرد.

* 3 هزار و 299 نفر تایید و 895 نفر توسط هئیت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند

مرتضوی با بیان اینکه کار رسیدگی به صلاحیت ها به مراحل پایانی خود نزدیک شده است گفت: از مجموع داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند تا کنون حدود 3 هزار و 299 نفر تایید و 895 نفر توسط هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند و 446 نفر انصراف داده‌اند.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه رد یا تایید صلاحیت ها سلیقه ای و سیاسی نبوده است، گفت: باید تلاش کنیم در اولین انتخابات در دولت دهم بالاترین میزان مشارکت را داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها