کد خبر: ۴۱۵۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
مهر، سال گذشته مقامات امنیتی در استونی 6 مرد را به اتهام دست داشتن در ایجاد یک کد رایانه ای مخرب به نام "اسب تراوای DNSChanger" بازداشت کردند.

این برنامه مخرب به محض رها شدن در وب توانست رایانه های بیش از 100 کشور را آلوده کند که از این تعداد 500 هزار رایانه تنها در آمریکا بودند.

DnsChanger یکی از شناخته شده ترین ویروسهای دنیا است که به آرامی در رایانه های کاربران فریب خورده حرکت می کند و DNS (سیستم دامنه نامها) را در محل "آدرس بار" وب مرورگر تغییر می دهد.

به این ترتیب، کاربر وارد صفحاتی می شود که با آدرس نوشته شده تفاوت دارند و اغلب محتوی ویروسهای دیگری هستند که در رایانه نصب می شوند و اطلاعات شخصی قربانی را سرقت می کنند.

سازمانی که DnsChanger را ایجاد کرده است از 6 استونیایی و یک روس تشکیل شده است. "اف. بی. آی" در نوامبر گذشته این سازمان را متلاشی کرد، اما این ویروس همچنان حداقل در 4 میلیون رایانه در بیش از 100 کشور حضور دارد.

به گفته شرکت امنیت انفورماتیکی Internet Identity نیمی از 500 شرکتی که در طبقه بندی سالانه سرشناس ترین شرکتهای دنیا از نگاه مجله "فورچون" انتخاب شده اند به این برنامه مخرب آلوده هستند.

هیأت تجسس فدرال آمریکا به منظور محاصره کردن آسیبها سرورهایی را که توسط DnsChanger استفاده شده بودند با سرورهای سالم جایگزین کرد و اکنون اعلام کرده است که این عملیات 8 مارس به پایان می یابد اگر سیستمها احیا نشوند سرورهای سالم در این روز باید خاموش شوند. با قطع شدن سرورها میلیونها کاربر در سراسر دنیا دسترسی خود به اینترنت را از دست می دهند.

براساس گزارش کامپیوتر وورد، گروه هئیت تجسس که همراه با کارشناسان Dcwg (کار گروه DNSChanger) همکاری می کند به دنبال راهی برای خروج از این موقعیت بحران و جلوگیری از خاموش کردن سرورها هستند اما تاکنون کسی هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص ارائه نکرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها