کد خبر: ۴۱۳۰۷
زمان انتشار: ۰۷:۵۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
قتل دستكم 500 شهروند آمريكايي به دست پليس آمريكا صداي اعتراض عفو بين الملل راهم درآورد.
سايت شبكه تلويزيوني پرس تي وي طي گزارشي نوشت: عفو بين الملل از پليس و مقامات آمريكايي خواسته است، استفاده از شوك الكتريكي در برخورد با مظنونان را محدود كند چرا كه از سال 2001 تاكنون بيش از 500 نفر از مردم آمريكا پس از حمله پليس با سلاح هاي شوك الكتريكي جان خود را از دست داده اند.
درخواست عفوبين الملل درست چند روز پس از آن مطرح شد كه پليس يك مرد اهل ايالت «آلاباما» را با استفاده از اين نوع سلاح به قتل رساند. اين فرد پانصدومين نفري است كه به اين شكل طي سال هاي گذشته جان خود را از دست مي دهد.
در گزارش عفو بين الملل آمده: «اين 500 نفر يا حين دستگيري يا در زندان به قتل رسيده اند. مسئولين آمريكايي بايد با اتخاذ قوانين سخت تر با هدف محدود كردن استفاده از چنين سلاح هايي، به كاهش اين روند كمك كنند.»
در اين گزارش همچنين آمده، «شمار زيادي از اين قربانيان به دليل استفاده غير ضروري پليس از اين سلاح جان باخته اند. «سوزان لي»، مسئول منطقه آمريكاي عفوبين الملل گفت: «از صدها نفري كه به دليل استفاده پليس از سلاح هاي شوك آور در آمريكا كشته شده اند، در ده ها مورد و يا شايد بيشتر مواردي كه به تلفات منجر شده، به استفاده از چنين سلاح هايي نياز نبوده است.»
وي افزود: «اين غيرقابل قبول است و استفاده از دستورالعمل هاي سخت گيرانه تري در اين زمينه، الزام آور است.»
عفو بين الملل مي گويد: نيروهاي امنيتي فقط در شرايطي حق استفاده از اين نوع سلاح ها را دارند كه پليس مجبور شود دست به سلاح گرم ببرد!
محققان، به اسنادي دست يافته اند كه نشان مي دهد، پليس بدون توجه به توصيه ها، در ده ها مورد از سلاح هاي شوك آور استفاده كرده است.«جاني كاماهي ورن»، 43 ساله آخرين قرباني است كه 13 فوريه در دوتان آلاباما، پس از آن كه پليس وي را دو بار به ضرب گلوله اين سلاح ها هدف قرار داد، كشته شد.
گفته مي شود كه ورن، مدت كوتاهي پس از هدف قرار گرفتن با اسلحه شوك آور، يعني كمتر از دو ساعت بعد، در بيمارستان جان سپرد.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها