کد خبر: ۴۱۳۰۲
زمان انتشار: ۰۷:۲۹     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
«احمد الطيب» شيخ الازهر در يك اقدام جديد براي مقابله با فشارهاي مالي آمريكا به مصر، تشكيل يك صندوق مالي را اعلام كرد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «العربيه»، شيخ الازهر در اقدامي جديد صندوقي را براي حمايت از اقتصاد ملي مصر تاسيس و اعلام كرد كه اين صندوق براي استقلال از كمك هاي مالي آمريكا كه تبديل به وسيله اي براي فشار به قاهره شده است، تشكيل مي شود.
شيخ الازهر از مردم مصر خواسته است تا كمك هاي خود را هرچند كه اندك باشد به اين صندوق واريز كنند. اين اقدام احمد الطيب با استقبال جريان هاي اسلامگرا و مردم مصر روبه رو شده است. اين صندوق هم اكنون نام «صندوق عزت و كرامت» به خود گرفته است.
خبر ديگر اينكه صدها نمازگزار مصري با برپايي راهپيمايي اعتراض آميز، اقدامات رژيم صهيونيستي در يهودي سازي شهر بيت المقدس و محاصره غزه را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، صدها نمازگزار مصري در دانشگاه «الازهر» قاهره پس از پايان نماز جمعه، خواستار افزايش تلاش هاي كشورهاي عربي و اسلامي براي مقابله با توطئه هاي رژيم صهيونيستي براي تغيير چهره شهر بيت المقدس شدند.
تظاهركنندگان مصري از سازمان هاي بين المللي خواستند تا دولت عبري را براي پايان دادن به محاصره غزه تحت فشار بيشتري قرار دهند. شركت كنندگان در اين مراسم بر لزوم قطع روابط ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي و توقف صدور گاز مصر به اين رژيم تاكيد كردند. در اين تظاهرات همچنين بر كناره گيري نظاميان در مصر و روي كار آمدن يك دولت غيرنظامي تاكيد شد.
پيروزي اسلامگراها
در انتخابات شورا
رسانه هاي مصر از پيروزي چشمگير اسلامگرايان در انتخابات مجلس شورا (سنا) در اين كشور خبر دادند. براساس اين گزارش كانديداهاي حزب آزادي و عدالت وابسته به جماعت اخوان المسلمين در دومين مرحله انتخابات توانست به تنهايي 49 درصد از كرسي ها را به خود اختصاص دهد.
«عبدالمعز ابراهيم» رئيس كميته عالي انتخابات با اشاره به پيروزي اسلامگراها در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس شورا خاطرنشان كرد: حزب سلفي النور و حزب الوند پس از حزب وابسته به اخوان المسلمين در رده هاي بعدي اين انتخابات قرار دارند.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها