کد خبر: ۴۱۲۸۹
زمان انتشار: ۰۱:۴۳     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
پايگاه خبري المنار در بررسي اقدام ايران در قطع پيش دستانه نفت به كشورهاي اروپايي نوشت: اين اقدام ايران ثابت كرد كه ايران اين توانايي را دارد كه تحريم هاي نفتي كه از سوي كشورهاي غربي و آمريكا عليه اين كشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.
پايگاه خبري المنار لبنان در گزارشي به بررسي چرايي شكست تحريم هاي غرب عليه ايران پرداخته و تاكيد مي كند كه اگر موضوع توقف صادرات نفت ايران به كشورهاي اروپايي در مجلس شوراي اسلامي ايران به اجرا گذاشته شود، اين موضوع مي تواند اقدام پيش دستانه ايران در اين زمينه باشد. اين در حالي است كه كشورهاي اروپايي هنوز تعهداتي را از ديگر كشورها در زمينه وارد كردن جايگزين نفت ايران به دست نياورده اند. به نوشته المنار اين اقدام همچنين ثابت مي كند كه ايران اين توانايي را دارد كه تحريم هاي نفتي كه از سوي كشورهاي غربي و آمريكا عليه اين كشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.
غازي الوزني كارشناس و تحليلگر لبناني در گفت وگو با المناراقدام شوراي امنيت در زمينه احتمال توقف فروش نفت به كشورهاي اروپايي را اقدامي پيش دستانه از سوي ايران دانست كه نشان مي دهد كه ايران قدرت عبور كردن از اين تحريم ها را دارد، او مي گويد كه صادرات نفتي ايران به اروپا تنها 18درصد از كل صادرات نفتي ايران را شكل مي دهد و روزانه حدود 500 هزار بشكه است كه ايران در صورت تحريم مي تواند آن را در بازار سياه نفت به فروش برساند يا آن را به كشورهاي آسيايي بدهد، به اين ترتيب مي توان گفت كه تاثير تحريم هاي نفتي عليه ايران بسيار محدود خواهد بود.
ميخائيل عوض نيز به المنار مي گويد كه اين اقدام جرات ايران را در اين زمينه نشان داد و ثابت كرد كه ايران بيشترين ضرر كننده از اين تحريم ها نيست، بلكه اين اروپاي بحران زده است كه بيشترين خسارت ها را در اين مورد خواهد ديد، چرا كه روابط اقتصادي ايران با غرب به صورت عمومي و بويژه كشورهاي اروپايي محدود است و ايران از زمان انقلاب اسلامي در اين كشور با وجود تحريم ها پيشرفت هاي زيادي داشته و به اين ترتيب بازارهاي ويژه اي را از ميان هم پيمانان خود دارد.
   
منبع: کیهان
   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها