کد خبر: ۴۱۲۴۲
زمان انتشار: ۰۰:۲۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
هزينه محافظت از سلمان رشدي بين يك تا ده ميليون پوند در سال تخمين زده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دولت انگليس از زمان حضور خود در منطقه خاورميانه و خليج فارس دين مبين اسلام را مانع دستيابي به مطامع استعماري خود دانسته و از همان ابتدا با حمايت از افراد منحرف و ايجاد انحرافات در دين اسلام سعي داشت تا با از سر راه برداشتن اين دين الهي، راه را براي دستيابي به خواسته‌هاي نامشروع خود هموار سازد.

حمايت از محمد‌علي باب و شخصي به نام بهاء‌الله و ايجاد فرقه‌هاي ضاله بابيت و بهائيت نمونه‌هاي بارز اين دشمني و عناد انگليس با اسلام است.

در سال 1367 يك نويسنده هندي كتابي را به نام آيات شيطاني منتشر كرد كه چاپ و انتشار اين كتاب اعتراض مسلمانان در كشورهاي مختلف را در پي داشت.

به دنبال انتشار كتاب آيات شيطاني بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با صدور حكمي در 29 بهمن 1367 سلمان رشدي را مهدور‌الدم دانسته و اعدام وي را بر همه مسلمان واجب اعلام كرد.

صدور اين حكم باعث شد تا سلمان رشدي ساليان درازي را به صورت مخفيانه زندگي كند و تنها در مناسبتهاي خاص در انظارعموم ظاهر مي شد.

به دنبال صدور فتواي قتل سلمان رشدي، دولت بريتانيا وي را به عنوان شهروند رسمي اين كشور پذيرفت و وزارت كشور انگليس مسئوليت حفاظت از اين نويسنده منفور هندي را بر عهده گرفت.

هزينه محافظت از وي بين يك تا ده ميليون پوند در سال تخمين زده شده كه در همين راستا وليعهد انگليس سلمان رشدي را سرباري پر خرج براي ماليات‌دهندگان انگليسي دانسته است.

در ژوئن سال 2007 نيز اليزابت دوم ملكه انگلستان لقب شواليه را به سلمان رشدي اعطا كرد.

اين اقدام باعث واكنشهاي گسترده در كشورهاي مختلف و حتي در محافل داخلي انگليس شد.

در همين ارتباط سخنگوي وزارت امور خارجه با محكوم كردن اين اقدام در كنفرانسي خبري در تهران گفت: اعطاي مدال به يكي از منفورترين چهره‌ها در جهان اسلام نمونه بارزي از ضديت با اسلام در ميان مقامات ارشد بريتانياست.

متن كتاب آيات شيطاني به اندازه‌اي توهين‌آميز است كه حتي اشاره به بخشهايي از اين كتاب توسط يك مسلمان دور از شأن مسلماني است.

به همين جهت امام خميني در فتوايي از مسلمانان غيور خواستند تا در هر نقطه اي مولف و ناشرين مطلع از محتواي كتاب را اعدام كنند.

حكم قتل سلمان رشدي توسط امام خميني (ره) همچنان به قوت خود باقيست و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در سال 1383 اين حكم را غير‌قابل تغيير خواندند.

گزارش از: علي عباسي مزار

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
انشالله به درک اسفل فرستاده خواهد شد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها