کد خبر: ۴۱۱۸۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
اعتیاد حتی اگر از نوع سیگار آن باشد نیز مخرب است. در این راه عده ای میز به دنبال ترک کردن هستند اما عده ای همچنان نمی خواهند قبول کنند که این موضوع می تواند به زندگی آن ها کمک کند.
مشرق، افراد سالم همواره به دنبال آن هستند تا دوستان یا آشنایان خود را از بند اعتیاد حتی اگر سیگار هم باشد خارج کنند. این افراد معمولا به طرق متفاوت برای مثال: با ترقیب کردن به ورزش و گاهی اوقات با گفتن برخی جملات سعی در کمک به افراد معتاد دارند.

گاهی اوقات برخی از این جملات بسیار تلخ و غیر کارآمد هستند به نوعی که شاید فرد سیگاری را از ترک کردن منصرف کند. در اینجا به چند جمله ای که نباید به این افراد گفت اشاره می کنیم.




"داری سرطان ریه می گیری"

این یک واقعیت است که افراد سیگاری در آینده دچار سرطان ریه می شوند و همه آن ها خود این موضوع را می دانند و این جمله تنها به مانند یک پتک است بر سر این افراد که با تکرار آن تنها خود را خسته کرده اند.

بر طبق گفته یک متخصص ترک اعتیاد، همه مردم با خطرات سیگار اشنا هستند و در این بین افراد سیگاری نیز وجود دارند. اگر شما این جملات را به آن ها بگویید تنها باعث می شوید تا این افراد رابطه خود را با شما کم کنند یا با دادن جواب های غیر مربوط شما را ساکت کنند.

"من از سیگار متنفرم، نمیدونم تو چه جوری می کشی"

هیچوقت سعی نکنید افراد معتاد را نسبت به سیگار بدبین کنید و بخواهید حس آن ها را نسبت به آن برگردانید. طبق تحقیقات به عمل آمده این کار در بیشتر اوقات نتیجه معکوسی دارد و ممکن است جواب وخیم تری در پیش داشته باشد. اگر قصد دارید تا دوست خود را همراهی کنید بهتر است تا با جملات بهتری این کار را شروع کنید. برای مثال می توانید با جملاتی مانند: چگونه در این راه کمکت کنم؟ کمک به دوستتان را آغاز کنید.




"نگاه کن: چه قدر زود نفست تموم میشه "

به جای اینکه به نقاط ضعف این افراد اشاره مستقیم کنید می توانید از راه های متفاوت به آن ها این موضوع را گوشزد کنید. برای مثال فعالیت هایی را انتخاب کنید که به یک ریه سالم نیاز دارد. با این کار هم به سلامت دوست خود کمک کرده اید و همچنین او نیز از این موضوع با خبر می شود.

"دوست داری بچه هات یاد بگیرند سیگار بکشن؟"

یکی از مخربترین جملاتی که می توانید به این افراد بگویید این است که بخواهید شخصیت آن ها را در مقابل فرزندانشان خرد کنید. به جای اینکه آن ها را خرد و کوچک کنید نی توانید به راحتی به آن ها امیدواری بدهید. شما می توانید با جملاتی مانند: "اگر ترک کنی الگوی خوبی می شوی" به سراغ دوستان خود بروید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها