کد خبر: ۴۱۱۷۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
دانشمندان با بکارگیری آمار و ریاضی توانستند بهترین و بدترین سن برای ازدواج را محاسبه کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند ازدواج و تشکیل خانواده در برخی از سنین موفقیت آمیزتر از سنین دیگر است و این موضوع می تواند مسبب پایداری و دوام زندگی خانوادگی شود.

متخصصان دانشگاه یوتا در آمریکا با بررسی بر روی گروه زوج های داوطلب در رده های سنی مختلف دریافتند بهترین زمان برای ازدواج در فاصله سنین 28 الی 32 سالگی است.

معمولا زوج هایی که در این بازه سنی ازدواج می کنند به احتمال بسیار کمتری در پنج سال اول زندگی مشترک خود طلاق می گیرند.

کارشناسان خطرناکترین بازه زمانی برای ازدواج را در سنین 45 الی 49  سال عنوان کردند. در این سنین شخصیت افراد به خوبی شکل گرفته و به سختی تغییر می کند. اگر فرد تا آن زمان ازدواج نکرده باشد به نوعی به زندگی به تنهایی عادت کرده و پذیرفتن یک فرد جدید با عادات و روحیات تازه و شاید متفاوت کمی برایش سخت است و نیاز به انعطاف پذیری و گذشت در برخی زمینه ها دارد.

کارشناسان پنج سال اول زندگی هر زوج را دوره پر فراز و نشیب می دانند که لازم است زوج ها با فداکاری، گذشت و تفاهم این دوره را پشت سر بگذارند.

معمولا زوج هایی که بیش از 5 سال با یکدیگر زندگی کرده اند کمتر دچار بحران عاطفی و تمایل به طلاق از نوع توافقی می شوند.

کارشناسان دانشگاه یوتا این نتایج را با شبیه سازی های رایانه ای و دسته بندی های آماری و برآورد میانگین موفقیت در ازدواج بدست آورده اند و براساس مدل های آماری به این نتیجه رسیدند که بهترین زمان بین سنین 28 تا 32 سالگی است.

با این حال کارشناسان به جوانان توصیه می کنند با مثبت اندیشی و حضور موفق در جامعه، توجه به وضع ظاهری، اهمیت دادن به تحصیلات و فراگیری دانش و مهارت های جدید شانس خود را برای ازدواج بالا ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
پایگاه خبری 598 از شما بعید چنین اخباری رو (اینگونه)مطرح کردن لطفا سریعا یه بیانییه بدید و عرض خواهی کنید .حتما میدونید که در قیامت انسانها نسبت به کارهاشون مورد بازخواست قرار میگیرند که یکی از آنها همین حرفها یا اخبار و یا حتی یک sms ویا فالو یا یک لایک است که مورد بازخواست قرار میگیرد.بنده پایگاه خبری شمارو دوست دارم و از روی دلسوزی این مطالبو مطرح میکنم اگه میخواهید انقلابی باشید و تا آخر بمانید باید به انتشار اخبار خیلی دقت کنید مبادا در زمین دشمن بازی کنید. مثلا همین خبر سن ازدواج واقعا یک فاجعه است شما که حتما شیعه 12امامی هستید با یک سرچ ساده چقدر ما احادیث در مورد ازدواج در سن پایین دارم(مثلا پسران 18سالگی و دختران 16)خواهشا نگرش پپلسی نکنید که بابا وضع جامعه خرابه مشکلات اقتصادی زیاده این احکام برا این روزها نیست من یک سوال دارم :آیا روزی خود و همسرتان و بچه هاتونو شما میدید؟ اگه بگید بله وااسفا شما شدید مشرک اگه بگید نه پس این حرفارو نباید بزنید که قیمت مثلا یک گونی برنج فلانه و غیره پس شما الان با این خبر دقیقا مقابل قرآن و اهل بیت ایستادید و در محشر باید جوابگو باشید اون دنیا اهل بیت میفرمایند آقای 598 ما کی و کجا گفته بودیم سن مناسی ازدواج 28 تا 32 است.پس خواهشا یک بیانیه داده واستغفار نمایید. نمیدونم حتما الان دارید به حرفهای بنده شاید میخندید.بالاخره بنده به عنوان شیعه وظیفه امربه معروف ونهی از منکر خود را کردم تا فردا در عرصات محشر مورد بازخواست قرار نگیرم.ببخشید طولانی شد.با تشکر از کلیه عوامل.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها