کد خبر: ۴۱۰۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
تیم الاتفاق که قرار است روز شنبه با تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله پلی-اف جام باشگاههای آسیا پیکار نماید حاضر نشده در این دیدار مهم و حیاتی سر مربی خود را به همرا بیاورد. حال پرسشی که برای علاقمندان به فوتبال به وجود می آید این است که به راستی چرا سرمربی یک تیم در آستانه یک بازی حساس حاضر نمی شود تیم خود را در این همراهی کند؟
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز برانکو ایوانکویج سر مربی کروات پیشین تیم ملی فوتبال ایران بدلیل بدهی مالیاتی ازهمراهی تیم الاتفاق عربستان، به ایران منصرف شد.



برانکو ایوانکویچ که طی سه سال فعالیت در سطح ملی برای فوتبال کشورمان هیچگونه مالیاتی بابت درآمد میلیارد تومانی خود با فدراسیون فوتبال ایران به سازمان امور مالیاتی وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت نکرده است به همراه تیم الاتفاق عربستان حاضر به همراهی تیمش در ایران نشده است.
براساس این گزارش در زمان مدیریت داریوش مصطفوی در فدراسیون فوتبال ایران برعلیه آقای ایوانکویچ در کمیته انضباطی فیفا پرونده ای گشوده شده بود . در طی مراحل دادرسی این پرونده در کمیته انضباطی فیفا موضوع پرونده با زیرکی وکلای برانکو ایوانکویچ و سهل انگاری و عدم مقابله مناسب حقوقی فدراسیون فوتبال ایران متاسفانه کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" پس ازاینکه این پرونده دو بار هم توسط دادگاه بین المللی حکمیت ورزش "کس" مورد بررسی قرار گرفته بود برعلیه فدراسیون فوتبال ایران رای خود را صادر کرد.
در این رای ناعادلانه کمیته انضباطی فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت مبلغی در حدود 450 هزار دلار امریکا محکوم نمود و علاوه براین طی حکم صادره میزان 5 درصد هم بابت سود دیرکرد پرداخت بایستی به برانکو ایوانکویچ پرداخت گردد که با توجه به هزینه های دادرسی نهایتا فدراسیون جهانی فوتبال فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت مبلغ 640 هزار دلار امریکا محکوم نمود.
این گزارش ادامه می دهد که پیگیریهای حقوقی فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با بدهی مالیاتی ایوانکویج که بالغ بر 550 میلیون تومان می باشد ازطریق فیفا برای کسر کردن از مبلغ دریافتی آقای ایوانکویچ از فدراسیون فوتبال ایران نیز بدون نتیجه باقی ماند و کمیته انضباطی فیفا به این بهانه که موضوع مالیات یک موضوع داخلی کشورهاست و فیفا نمی تواند در امور داخلی کشورها دخالت نماید.
با این بهانه واهی فیفا عملا خود را از پرونده بدهی مالیاتی آقای ایوانکویچ کنار کشید و مصرا درخواست پرداخت طلب آقای ایوانکویچ توسط فدراسیون فوتبال ایران شد و نهایتا مبلغ ادعایی را از طلب ایران بابت پروژه "گل" و پروژه "فپ" به آقای ایوانکویچ پرداخت نمود.


در این ارتباط با پیگیریهای فدراسیون فوتبال ایران از طریق مراجع بین المللی "اینترپل" و استرداد آقای ایوانویچ به ایران برای پرداخت بدهیهای مالیاتی آقای ایوانکویچ به سیستم مالیاتی کشورمان به نتیجه رسید و اقدامات حقوقی متناسب از جمله ممنوع الخروج کردن آقای ایوانکویچ از کشور شده است.

 تیم الاتفاق که قرار است روز شنبه با تیم فوتبال استقلال ایران در مرحله پلی-اف جام باشگاههای آسیا پیکار نماید حاضر نشده در این دیدار مهم و حیاتی سر مربی خود را به همرا بیاورد. حال پرسشی که برای علاقمندان به فوتبال به وجود می آید این است که به راستی چرا سرمربی یک تیم در آستانه یک بازی حساس حاضر نمی شود تیم خود را در این مرحله همراهی کند؟

عدم حضور برانکو به همراه تیم الاتفاق گمانه زنی ها را برای ممنوع الخروج شدن وی در صورت حضور در ایران تقویت می کند و فدراسیون فوتبال باید به دنبال راهی دیگر برای تسویه حساب با برانکو ایوانکویچ باشد.
در پایان نیز باید منتظر ماند و دید سران باشگاه الاتفاق عربستان در صورت شکست احتمالی این تیم برابر استقلال ایران چه برخوردی با مربی متخلف خود خواهند داشت. حضور سرمربی بروی نیمکت و هدایت تیم، کمترین خواسته ای است که مدیران یک باشگاه می توانند از سرمربی تیم خود داشته باشند.
به نظر می رسد برانکو بر سر دوراهی سختی قرار گرفته است. زیرا اگر در ایران حضور پیدا می کرد به احتمال زیاد و به دلیل تخلفات مالیاتی ممنوع الخروج می شد و حال که در ایران حضور پیدا نکرده است باید منتظر عواقب شکست احتمالی تیمش برابر نماینده ایران، از سوی باشگاه الاتفاق عربستان باشد.
باید منتظر ماند و دید سرانجام این مربی متخلف چه خواهد شد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها