کد خبر: ۴۱۰۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
آيت‌الله مصباح در شهدای مقاومت اسلامی؛

صبح روز پنج شنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم همایش بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی در لبنان با حضور آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

به گزارش رجانيوز، آیت الله مصباح یزدی سخنانش در این همایش را طوفانی آغاز کرد و گفت: من به عنوان یک مسلمان افتخار می کنم در عصری هستم که پرچم اسلام را امثال سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله و عماد مغنیه بر افراشته اند.

ایشان در بیان آیه « کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ » گفت: جنگ 33 روزه در عصر ما نماد این آیه و الگوی عملی مسلمانان است؛ و با این اتفاق دیگر هیچ مسلمانی نمی تواند بهانه ای برای ترک جهاد با دشمنان را داشته باشد.

این استاد اخلاق حوزه، جنگ 33 روزه لبنان را درس بزرگی برای تمام مسلمانان دانست و اظهار داشت: خدا با نصرت خود در این جنگ حجت را بر همه مسلمانان تمام کرد و دیگر کسی نمی تواند عذر بیاورد که ما توان مقابله با دشمنان را نداریم و در تنگنا و شرایط شعب ابی طالب هستیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تایید و تاکید فرمایش مقام معظم رهبری که موقعیت کنونی اسلام را در طول تاریخ بی نظیر خوانده اند، تصریح کرد: ما در موقعیت بدر و خیبریم، در هیچ برهه ای از تاریخ پیشرفت مادی مسلمانان این قدر نبوده و عزت اسلام در جهان به این میزان نرسیده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: به‌یاد دارم زمانی را که طرفداری از مکتب اسلام حتی در کشورهای اسلامی افتخار نبود ولی امروزه نه تنها مسلمانان بلکه دیگر ادیان نیز به مسلمانان افتخار می کنند؛ صدر اعظم اتریش گفته بود به واسطه پیروزی اسلام و ایران، دین در عالم عزت پیدا کرد و من امروز می توانم به مسیحی بودن خود افتخار کنم.

وی یکی از برکات جنگ لبنان را مطرح شدن شیعه در دنیا عنوان کرد و گفت: یک عده جوان در ظرف 33 روز با اخلاص خود کاری کردند که تاثیرش برای رواج تشیع از کار هزاران عالِم بیشتر است.

اگر صبر، تقوا و پایداری بود، دیگر عدد دشمن مهم نیست

این عضو مجلس خبرگان رهبری داشتن تقوا و صبر را موجب نصرت خاص و ویژه پروردگار دانست و اظهار داشت: خدا از مومنین استقامت و پایداری می خواهد اگر این دو همراه شد دیگر مهم نیست که عده ما نسبت به دشمن کمتر باشد، یا اینکه تجهیزات و امکانات دشمن برتر باشد، در هر صورت پیروزی از آن مومنین و طالبان حق خواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگ های خلفای صدر اسلام گفت: برخی از آنها تنها نام اسلام را به یدک می کشیدند و در عمل اعتقادی به اسلام نداشتند ولی وجود عده ای اندک که برای اعتلای اسلام می جنگیدند موجب پیروزی سپاه اسلام می شد و هرجا که هدف مسلمانان کسب غنائم و منافع شخصی بود، شکست خوردند.

آیت الله مصباح یزدی در توضیح آیه « وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ » گفت: قرآن می فرماید ملاک تشریع جهان این است که حق غالب شود و صالحین پِیروز شوند نه اینکه فقط آرامشی در دنیا حاکم شود.

وی با نقد نظر کسانی که می گویند باید همه جا صلح و آرامش حاکم باشد، تصریح کرد: این یک نظریه ایده آلی است که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است و با وضعیت کنونی نیز امیدی به وجود آمدن چنین شرایطی وجود ندارد؛ هرچند که ما اعتقاد داریم در زمان حکومت امام زمان عجل الله تعال فرجه الشریف این اتفاق خواهد افتاد.

آیت الله مصباح یزدی تقابل دو قطب حق و باطل که متاثر از انگیزه های متضاد درونی انسان است را در طول تاریخ طبیعی توصیف کرد و گفت: هر کدام از این دو قطب قوی تر باشد بر اساس سنت خداوند پیروز است و نصرت ویژه خداوند تنها برای مومنینی است که شروط الهی را داشته باشند.

اگر از ته دل ما این سخن بگذرد که « تا کی بجنگیم، شاید با مذاکره بتوانیم مشکل را حل کنیم » موفق نخواهیم بود
پس از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، حاج سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت.

این عضو قرارگاه عمار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ما با یک پیچش در مسیر تاریخ مواجه هستیم که تحول بزرگی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرکس در هرکجا که باشد در این تحول تاریخی نقش دارد تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است اگر درک و تصور ما از این پیچ تاریخی صحیح نباشد قطعا استکبار بر این موج سوار می شود.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: در این برهه از تاریخ هر کدام از ما باید در حد و اندازه خود یک عماد مغنیه باشیم و با قدرت به دشمن حمله کنیم؛ مدل دشمنان ما اینطور است که هر وقت که ما با قدرت حمله کردیم آنها به سرعت پا به فرار گذاشتند.

عضو قرارگاه عمار، آفت بزرگ مبارزه را سازش و نشستن پای میز مذاکره دانست و گفت: اگر از ته دل ما این سخن بگذرد که « تا کی بجنگیم، شاید با مذاکره بتوانیم مشکل را حل کنیم » موفق نخواهیم بود؛ تنها باید به این فکر کنیم که می شود و می توانیم.

قاسمی با ابراز تاسف از اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر عدم توانایی مقابله با دشمن بیان داشت: همیشه عده ای از سرداران فکر می کردند که ما در شعب ابی طالب هستیم ولی مقام معظم رهبری فرمود ما در بهترین شرایط تاریخی هستیم؛ ما باید خود را برای وارد کردن ضربات نهایی بر نعش نیمه جان استکبار، آماده کنیم.

وی کوتاهی جبهه خودی را موجب بازسازی توان دشمن دانست و گفت: اگر به تعبیر امام (ره) بنشینیم و نظاره گر اوضاع باشیم آنگاه دشمن با تفرقه افکنی و نفاق جولان خواهد داد.

این فعال فرهنگی، اتفاقاتی همچون فتنه 88 را نسخه پیچیده شده استکبار برای تمام کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: تنها با درست تصمیم گرفتن علمای جریان مقاومت و جوانان حاضر در صحنه می توانیم از این مقطع بزرگ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس، با تبیین چگونگی شکل گیری حزب الله لبنان گفت: هیچ کس باور نمی کرد که این گروهک سر منشأ اتفاقات بزرگی در لبنان شود؛ شاگردان مکتب امام (ره) که یکی از آنها عماد مغنیه است توانستند چنین حرکت عظیمی را انجام دهند.

قاسمی با تاکید بر اینکه به سختی می شود شخصیتی مثل عماد مغنیه پیدا کرد، اظهار داشت: طی این سه دهه کم نیستند کسانی که مثل او پرورش یافته اند.

وی در تعریف شخصیت حاج رضوان گفت: او علی رغم اینکه متفکر بود و بیش از 200 عملیات نظامی به نامش ثبت شده است، خاکی و متواضع بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس، فقدان عماد مغنیه را موجب ناخرسندی دانست و گفت: هرچند که مزد مجاهدان فی سبیل الله غیر از شهادت نیست و از این جهت خرسندیم که او پاداش خود را از حضرت حق دریافت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها