کد خبر: ۴۱۰۲۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
معاون وزير راه از ورود ۴ فروند هواپيما تا پايان سال به كشور خبر داد و با اشاره به امضاي قرارداد تامين جرثقيل‌هاي كانتينري براي بندر شهيد رجايي، گفت:‌ در مناقصه فاز ۲ و ۳ بندر شهيد رجايي امتياز ويژه‌اي براي خارجي‌ها در نظر گرفته‌ايم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، محمد سعيدنژاد در كنفرانس حمل‌ونقل با اشاره به برنامه ششم توسعه در مجلس تصويب شده و مراحل نهايي را براي ابلاغ مي‌گذراند، اظهار كرد: يكي از محورهاي مهم اين برنامه كه مورد توجه قرار گرفته، حمل و نقل است. توجه به اين مقوله در مقايسه با ساير برنامه‌ها از اهميت و شفافيت بسياري برخوردار است.

سعيدنژاد با بيان اين‌كه براي تامين جرثقيل‌هاي كانتينري در بندر شهيد رجايي قراردادها امضا شده است، گفت: خريدهاي ما معادل خريدهاي 30 سال قبل است كه اين نشان مي‌دهد سياست كشور توسعه بنادر است.

وي با اشاره به اصلاح ساختار در توسعه حمل ونقل افزود: اين نگاه با مشاركت بخش خصوصي است البته طي سال هاي اخير در حوزه دريا با اين ديد پيش رفته‌ايم. از سوي ديگر مشاركت سرمايه‌گذاران خارجي نيزدر دستور كار قرار دارد.

وي ادامه داد: در مناقصه فاز 2 و 3 بندر شهيد رجايي نيز براي حضور شركت‌هاي خارجي امتياز ويژه‌اي قائل شده‌ايم كه اگر بتوانند اين امتياز را داشته باشند در اولويت قرار مي‌گيرند.

مديرعامل سازمان بنادر همچنين با اشاره به اين‌كه مقامات كشوري از ورود 4 فروند هواپيما قبل از سال جديد به كشور خبر داده اند، گفت: توجه به محيط زيست در دريا و سواحل به شدت مورد توجه قرار گرفته است، همچنين توجه به حقوق شهروندان نيز در قانون برنامه ششم توسعه آمده است.

سعيدنژاد با اشاره به اين‌كه بيشترين عملكرد بنادر كشور سالانه به 140 ميليون تن مي‌رسد، بيان كرد:‌با اجراي طرح توسعه بندر شهيد رجايي ظرفيت كانتينري ايران به 8 ميليون TEU افزايش مي‌يابد.

وي از برنامه هاي گسترده دولت براي توسعه محور شرق خبر داد و با اشاره به اين‌كه فاز يك بندر چابهار تا سه ماه آينده تكميل مي‌شود، گفت: در پسابرجام تجهيزات بندري قابل توجهي خريداري شده است.

وي با اشاره به اين‌كه ايران مي‌تواند به 11 كشور منطقه خدمات حمل‌ونقل دريايي ارائه دهد اظهار كرد: توانايي در ارائه خدمات ترانزيتي به 400 ميليون نفر را در كشور داريم. از سوي ديگر قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم ايران را براي سرمايه‌گذاران خارجي جذاب كرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها