کد خبر: ۴۱۰۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
ایسنا: علاقه‌مندان براي توريسم درماني در نوروز مي‌توانند به مجتمع گردشگري و آب‌درماني «آبش‌احمد كليبر» در آذربايجان شرقي سفر كنند.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب در توضيح نقاط گردشگري و بكري كه گردشگران در نوروز به آن‌ها مي‌توانند سفر كنند،‌ اظهار كرد: منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري جنگل‌هاي «فندقلو» در شهرستان اهر در مسير جنگل‌هاي ارسباران، يكي از جنگل‌هاي بكر كشور است كه در منطقه‌اي خوش آب‌وهوايي قرار دارد و امكانات رفاهي خوبي براي حضور مسافران و گردشگران در آنجا فراهم شده است.



تراب محمدي با اشاره به تجهيز شدن منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري «غار كبوتران» در اين استان، گفت: اين منطقه در مراغه و در دره‌ي «گشايش» قرار دارد و جزو يكي از بهترين مناطق نمونه‌ي گردشگري در آذربايجان شرقي است كه گردشگران مي‌توانند از آن بهره ببرند.

به گزارش ايسنا، غار «هامپوييل» معروف به «غار كبوتران» در شهرستان مراغه از توابع آذربايجان شرقي است، اين غار با 150 تا 200ميليون سال قدمت در منطقه‌اي كوهستاني با چشم‌اندازي زيبا واقع شده است.

همچنين جنگل‌هاي «فندقلو» كه در استان اردبيل و در 16 کيلومتري شهرستان اردبيل واقع شده‌اند، درختان مختلف ميوه مانند فندق، سيب وحشي، گوجه‌سبز، ازگيل، به، تمشک و توت فرنگي دارند. در جنگل نيز يک استخر آب گرم وجود دارد که آب آن خاصيت درماني دارد. اين جنگل‌ها به‌دليل نزديک بودن به شهر نمين، داشتن رطوبت و دسترسي آسان از جاده‌ي بين شهري اردبيل ـ آستارا، همواره به‌عنوان يک گردشگاه مورد توجه بوده است. اين مجموعه يکي از مناطق مهم گردشگري جنگلي است که به فاصله‌ي 10 کيلومتري شهر نمين و 30 کيلومتري شهر اردبيل قرار گرفته است. در منطقه «فندقلو» خرس قهوه‌يي، سمور و پرندگاني مانند قرقاول، کبک و عقاب طلايي زندگي مي‌كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
سعی کنید به شعور مخاطب توهین نکنید زیرا نه تنها باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می شود بلکه احتمالا مخاط شما را نیزر احمق فرض می کند: این بمقدمه برای تصویر اولی بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها