کد خبر: ۴۰۹۴۹
زمان انتشار: ۰۲:۳۳     ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
امام جمعه قم گفت: دشمنان مي خواهند حضور حداكثري مردم در انتخابات را شكسته و سپس تركيب مجلس آينده را از عناصر وابسته به غرب، فتنه گران و افراد وابسته به جريان انحرافي شكل دهند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اين كه ملت با حضور حداكثري در پاي صندوق هاي راي و انتخاب اصلح جلوي اين توطئه دشمنان را مي گيرد، بيان داشت: نماينده عصاره ملت است و موضع گيري نمايندگان در مسائل سياسي و بين المللي به معني موضع گيري ملت ايران است. گاهي اين موضع گيري ها دشمن را براي دخالت در نظام به طمع مي اندازد و گاهي هم موضع گيري ها دشمن را به حالت انفعال بازمي دارد.
سعيدي تصريح كرد: ملت باايمان، فهيم وموقع شناس با انتخاب اصلح، دل امام عصر و امام امت و رهبر معظم انقلاب و شهدا را شاد خواهد كرد و كفر جهاني را وادار به عقب نشيني خواهد كرد.
امام جمعه قم با اشاره به سخنان امام خميني و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهميت و جايگاه مجلس تاكيد كرد: يك چهارم اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به قوه مقننه اختصاص دارد و اين مسئله حاكي از جايگاه خاص مجلس است.
وي گفت: از نظر شرايط داخلي انقلاب در دهه چهارم خود به سر برده و در اين عرصه بايد گام هاي بلندي برداشته شود و نظام نيازمند قوه مقننه زمان شناس و دقيق است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي خاطرنشان كرد: 33 سال حكومت ديني در كشور اسلامي ايران در طول تاريخ زندگي شيعه يك ركورد محسوب مي شود و در طول اين سال ها دشمنان اسلام شوك هاي فراواني به انگيزه براندازي نظام و نابودي انقلاب اسلامي وارد كردند كه هر يك از اين شوك ها براي نابود كردن يك انقلاب نوپا يا متزلزل كردن اركان جامعه كافي بود.
امام جمعه قم با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گفت: حضور گسترده مردم در هر سال خنثي كننده توطئه هاي دشمن است و از ايران هر روز خبرهاي خوش به دنيا مخابره شده و هر سال ايران قوي تر شده و در مقابل، آمريكا كه روزي در جهان ابرقدرت بود هر روز ضعيف تر مي شود.
امام جمعه قم با اشاره به اين كه دلبستگي مفرط به مال ممكن است از علائم و آثار نفاق و بي ايماني باشد، بيان داشت: در آستانه سال جديد از اموال خود براي گره گشايي در راه كمك به مظلومان هزينه كنيم.
وي توجه خيرين نسبت به آزادسازي زندانيان را مورد تاكيد قرار داد و يادآور شد: كساني كه اهل خير هستند بايد از مال خود در اين راه و ديگر راه هاي خير هزينه كنند.
سعيدي تاكيد كرد: بخش عظيمي از مشكلات فرهنگي ما در پرتو ازدواج هاي صحيح و آسان حل مي شود و مومنين و بندگان خوب خدا براي مهيا شدن شرايط ازدواج جوانان بايد از اموال خود انفاق كنند.
امام جمعه قم با اشاره به اين كه مرقد دختر امام هفتم امروز مورد توجه مسلمانان جهان است، تاكيد كرد: از بركات اين حضور و شهر مقدس تاسيس حوزه علميه است كه به بركت بانوي آفتاب اين حوزه شكل گرفته است و پيروزي انقلاب اسلامي از بركات ديگر اين بانوي معصومه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها