کد خبر: ۴۰۸۰۱۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۵ دی ۱۳۹۵
عليرغم افزايش قيمت دلار كه انتظار مي‌رفت قيمت طلا نيز بالا برود اما خريد بيش از اندازه چيني‌ها و هندي‌ها قيمت طلا را 7.06 دلار افزايش داد و به 1165.90 دلار در هر اونس رسيد.
به گزارش پایگاه 598، با افزايش تقاضا از سوي مشتريان بزرگي نظير چين و هند كه تاثير افزايش ارزش دلار را خنثي كرد، قيمت طلا در معاملات امروز افزايش يافت.

هر اونس طلا با 7.06 دلار افزايش 1165.90 دلار فروخته شد و به بالاترين رقم در 3 هفته گذشته رسيد.

به گفته تحليلگران، «تقاضاي فيزيكي از سوي چين و هند تقريبا زياد است... با توجه به فرا رسيدن سال جديد چيني كه خريد جواهرات در آن شدت مي‌يابد و همچنين با توجه به نبود نقدينگي در هند كه سبب برخي از خريدهاي طلا شده است.»

وي افزود: سياست‌هاي ترامپ، رئيس‌جمهور جديد آمريكا، تقاضا براي طلا كه دارايي در برابر تورم محسوب مي‌شود، كاهش داده است.

فعاليت كارخانجات آمريكا در ماه دسامبر به بالاترين رقم در 2 سال گذشته رسيده است و توليدات صنعتي در منطقه يورو با سريع‌ترين سرعت در 5 سال گذشته رشد داشته است.

افزايش ارزش دلار، تقاضا براي ديگر كالاهاي اساسي كه با دلار قيمت‌گذاري مي‌شوند را كاهش مي‌دهد چراكه اين كالاها را براي مالكان ديگر ارزها گران‌تر مي‌سازد.

ذخاير گلدتراست، بزرگ‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري طلا در جهان، روز سه‌شنبه، 1.01 درصد كاهش يافت و به 813.87 تن رسيد. ذخاير طلاي اين صندوق از زمان انتخابات رياست‌جمهوري در ماه نوامبر حدود 14 درصد كاهش يافت.

بارناباس گان، تحليلگر بانك اُسي‌بي‌سي در سنگاپور گفت: «ما انتظار داريم... اشتها حداقل تا مدتي محتاطانه بماند.»

به گفته تحليلگران، «درصورتي‌كه ارزش اوراق قرضه و بورس افزايش يابد، در اين صورت تقاضا براي طلا در يك سال كاهش خواهد يافت.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها