کد خبر: ۴۰۷۳۴
زمان انتشار: ۰۴:۱۸     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
هزاران معلم اردني در يك اعتصاب بي سابقه در مقابل ساختمان نخست وزيري در امان تظاهرات كرده و از پايان اعتصاب 9 روزه خود تا زمان دريافت كامل پاداش سالانه سر باز زدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري فرانسه، هزاران تن از آموزگاران مدارس دولتي اردن در مقابل دفتر نخست وزيري اين كشور در امان پايتخت اردن تجمع و اعلام كردند كه تا زمان تحقق خواسته هايشان دست از اعتصاب برنمي دارند.
سخنگوي آموزگاران با اشاره به اين مطلب كه حدود 120 هزار آموزگار از رفتن به كلاس هاي درس سر باز زده اند تأكيد كرد كه معلمان خواستار افزايش حقوق و افزايش صددرصدي بيمه خود هستند. اين درحالي است كه دولت اردن وعده داده است كه اين خواسته معلمان را ظرف سه سال اجرا مي كند چرا كه بودجه لازم براي اجراي آن در سال جاري را ندارد ولي تاكنون اقدامي در جهت تحقق اين خواسته صورت نداده است. مقامات اردني بيم آن دارند كه اعتصاب صنفي معلمان به مخالفت هاي سياسي با دولت اين كشور منتهي شود، چرا كه در بين معلمان، كساني هستند كه اقدام به سر دادن شعار عليه دولت مي كنند و سرنگوني دولت كنوني را خواستار هستند.
گروه هاي سياسي مختلف اردن نيز با اعلام همبستگي با معلمان در اعتصاب آنها به دولت هشدار دادند تا با اين مسئله سياسي و يا تهديدآميز برخورد نكنند.
يكي از نمايندگان آموزگاران گفت، بارها درباره خواسته هاي خود با دولت مذاكره كرده ايم اما كسي به حرف هاي ما گوش نمي دهد و به همين دليل چاره اي جز اعتصاب نداريم.
بيشتر دانش آموزان اردني كه جمعيت آنها به يك ميليون و 400 هزار نفر مي رسد در پي اعتصاب 9 روزه آموزگاران از تحصيل محروم شده اند. در مجموع 3370 مدرسه در اردن بر اثر اعتصاب اين آموزگاران تعطيل شده است.
    
   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها