کد خبر: ۴۰۷۳۱
زمان انتشار: ۰۴:۱۸     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
درگيري هاي قبيله اي در جنوب شرق ليبي 20 كشته و ده ها مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «الجزيره»، در درگيري هاي شهر «الكفره» در شرق ليبي كه موجب كشته شدن 20 تن گرديد، طرف هاي درگير از سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين استفاده كردند.
براساس اين گزارش، اوضاع انساني منطقه نيز به دليل كمبود موادغذايي و تجهيزات پزشكي و قطع برق بسيار بحراني گزارش شده است و اختلافات قبيله اي همچنان ادامه دارد.
از سوي ديگر با اينكه شوراي انتقالي ليبي كه از سوي غرب حمايت مي شود، براي گسترش سيطره خود بر همه مناطق تلاش مي كند، شبه نظاميان قبيله اي به دنبال سرنگوني ديكتاتور سابق اين كشور، بر سر منابع نفتي و غيرنفتي با يكديگر به شدت رقابت مي كنند.
منابع مطلع نظامي نيز تأكيد كردند؛ شوراي انتقالي ليبي با وجود درهم شكستن رژيم قذافي هنوز نتوانسته است، حاكميت خود را بر مناطق قبايلي اين كشور گسترش دهد.آگاهان سياسي نيز بازداشت «سيف الاسلام قذافي» فرزند ديكتاتور سابق ليبي در منطقه «الزنتان» و تحويل ندادن آن به حكومت مركزي را نشانه ضعف شوراي انتقالي ليبي ارزيابي كردند.
در زمينه تحولات داخلي نيز سرتيپ «يوسف المنقوش» فرمانده كل ستاد مشترك ارتش ليبي در گفت وگو با خبرگزاري «وال» ليبي تصريح كرد: طرح ادغام شبه نظاميان مسلح در وزارت دفاع بزودي به اجرا درخواهد آمد و نزديك به 12هزار نفر از انقلابيون پس از انجام اقدامات لازم در نيروهاي مسلح جذب خواهند شد.
وي تأكيد كرد: ستاد مشترك ارتش براي تنظيم دوره هاي آموزشي فشرده و در سطح عالي در راستاي آماده كردن انقلابيون در تلاش است و اين موضوع تا پايان سال جاري ميلادي محقق خواهد شد.
گفتني است از زمان سرنگوني رژيم ديكتاتوري معمر قذافي در ليبي تاكنون درگيري هاي پراكنده اي در نقاط مختلف اين كشور كه داراي بافت قبيله اي است روي داده و تاكنون ده ها تن كشته و مجروح شده اند.
شوراي انتقالي ليبي، عوامل وابسته به رژيم سابق را باعث ايجاد ناآرامي و درگيري هاي خشونت بار در اين كشور مي داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها