کد خبر: ۴۰۷۱۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
تلاش رژیم صهیونیستی در بهانه جویی علیه ایران:
با عقب نشینی آمریکا از حمله نظامی به ایران، تلاش اسرائیل برای پیدا کردن بهانه حمله به ایران گسترش یافته است. به نظر می رسد اسرائیل، انفجارهای هند و گرجستان را که از نقطه نظر نگارنده، بیشتر یک خودزنی عوامفریبانه به نظر می رسند بهانه کافی برای توجیه افکار عمومی دنیا می داند. این در حالی است که تا کنون هیچ سند و مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - با عقب نشینی آمریکا از حمله نظامی به ایران، تلاش اسرائیل برای پیدا کردن بهانه حمله به ایران گسترش یافته است. به نظر می رسد اسرائیل، انفجارهای هند و گرجستان را که از نقطه نظر نگارنده، بیشتر یک خودزنی عوامفریبانه به نظر می رسند بهانه کافی برای توجیه افکار عمومی دنیا می داند. این در حالی است که تا کنون هیچ سند و مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است. البته هر وجدان بیداری که مسائل اسرائیل را دنبال کرده باشد شهادت می دهد که این رژیم، به قدری در انجام اعمال وحشیانه و ددمنشانه خود ضد اسلام و مسلمانان و ضد انسانیت وقیح شده است که برای آدمکشی های خود نیاز چندانی به توجیه دیگران نمی بیند و این مسأله را بارها در حوادث رخ داده در سرزمین های اشغالی شاعد بوده ایم.



فقط برای یادآوری، رد شدن بولدزر اسرائیلی از روی دختر جوان حافظ صلح – که قصد داشت مانع تخریب خانه های فلسطینیان شود- را خاطر نشان می کنیم. دختری امریکایی که اسرائیل هیچگاه برای قال فجیع این دختر عذرخواهی و یا ابراز پشیمانی نکرد. پس نکته قابل ذکر این است که ایران در افکار عمومی چنان وجهه ای یافته است که اسرائیل باید برای حمله به این کشور، دلیل قابل ملاحظه ای داشته باشد؛ زیرا افکار عمومی جهان –برخلاف ادعاها و تبلیغات رسانه های غربی- واقف است ایران با وجود هوش سرشار ایرانی، در پی ایجاد سلاح هسته ای نبوده و نیست. شاهد این مدعا، تحولات عمیق در سرتاسر جهان و با الهام گرفتن ملت های بیدار از انقلاب اسلامی است.
اسرائیل، ایران را به خاطر حمله به دیپلمات هایش مقصر می داند.

اورشلیم؛ اسرائیل روز دوشنبه به هیئت های نمایندگی خود در خارج کشور درخصوص حمله های همزمان به دیپلمات هایش هشدار داد. اسرائیل، ایران را مقصر می داند و این نزاع تازه، تنش های بین این دو کشور را که سابقاً بر سر مسئله هسته ای ایران بالا گرفته بود، تشدید کرد.

انفجاری که در دهلی نو به وقوع پیوست، باعث انفجار یک اتومبیل و زخمی شدن چهار نفر، از حمله همسر یکی از دیپلمات های اسرائیلی شد. در گرجستان نیز یک بمب، کشف و خنثی شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، سوگند یاد کرده است که از اسرائیل دفاع کند. او گفت پیش تر نیز مانع تلاشهایی شده که اسرائیل را در تایلند و آذربایجان هدف قرار داده بودند.

نتانیاهو به قانونگزاران حزب لیکود خود گفت: ”ایران پشت این حمله هاست. در واقع این کشور بزرگترین کشوری است که ترور را در جهان گسترش می دهد."

این تلاش ها در میانه بروز نشانه های واقع شدند که نشان میدهد ایران در حال ارتقاء تولید اورانیم برای سلاح های پیشرفته است. این امر اسرائیل را بیش از پیش تحریک می کند تا در صورت کارساز نبودن تحریمها، به ایران حمله نظامی کند.

لئون پانِتا، وزیر دفاع امریکا، اخیرا گفته است اعتقاد دارد که اسرائیل احتمالاً در چند ماه آینده تصمیم می گیرد به ایران حمله کند تا تأسیسات هسته ای را، که جیمز کِلَپر امریکایی ادعا کرده بود در حال پیشرفت به سمت ساخت سلاح هسته ای است، از بین ببرد. [البته] کلَپر گفته است که نمی داند ایران تصمیم گرفته برنامه هسته ای خود را به سمت ساخت سلاح پیش ببرد یا نه.

جاناتان رینهولد، استاد دانشگاه بار ایلان می گوید فکر نمی کند که حمله های روز دوشنبه تأثیری بر تصمیمات اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران داشته باشد.

رینهولد گفت محاسبات اسرائیل ”ابتدائاً بر این اساس است که آیا توان نظامی اسرائیل واقعاً قابلیت این را دارد که برنامه هسته ای ایران را متوقف کند" و همچنین مبتنی بر پیام هایی است که دولت امریکا مخابره می کند.

ایران می گوید برنامه هسته ای این کشور اهداف صلح آمیز را دنبال می کند. یکی از نمایندگان مجلس ایران، عوض حیدرپور، به خبرگزاری مهر گفت (نقل به مضمون) ادعاهای نتانیاهو نشان دهنده تلاش اسرائیل برای این است که عملیات ها و حملات آینده خود علیه ایران را توجیه کند.

او گفت: ”به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی مسیر را برای انجام یک عملیات تروریستی علیه ایران در خاک ما و یا خارج از کشور –که خود را برای آن آماده می کنند- هموار می کند."

دیوید پتریوس، مأمور سیا، اخیراً در سنای امریکا شهادت داد که فعالیت های غنی سازی اورانیوم توسط ایران قبل از این از چیزی که مورد نیاز برنامه های صلح آمیز هسته ای است، پیشی گرفته است.

حملات روز دوشنبه، آخرین حلقه از سلسله اقدامات اخیر علیه اسرائیلی ها و یهودی های ساکن خارج از اسرائیل است که مقامات این کشور، ایران و حزب الله –که امریکا آن را یک گروه تروریستی می داند- را برای آنها مقصر می دانند.

ایران [نیز] اسرائیل را مسئول ترور دانشمندان هسته ای خود می داند که در حال تلاش برای ارتقاء قابلیت های هسته ای این کشور بودند، و مکرراً اسرائیل را به نابودی با سلاح هایی با قدرت تخریب بالا تهدید می کند.

آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، هفته گذشته گفت: ”کشور ما به هر کشور یا گروهی که با رژیم صهیونیستی مواجهه کند کمک خواهد کرد. و از بیان این مطلب هیچ ترسی نداریم."

برخی تحلیلگران هشدار داده اند که تنشهای بین دو کشور در حال تشدید است.

میشل ادلر، کارشناس مسائل ایران در مرکز وودرو ویلسون در واشنگتن گفت: ”چیزی که هنوز مشخص نیست این است که این تنشها تا چه حدی پیش می روند. اگر ایران بخواهد اسرائیلی ها را بکشد، پاسخ کوبنده اسرائیل را به جان خواهد خرید."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها