کد خبر: ۴۰۶۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
مسئول شورای جبهه پایداری استان اصفهان در يك نشست مطبوعاتي، ضمن اعلام ليست نهايي اين جبهه در شهر اصفهان، به يبان ديدگاه ها و اصول جبهه پايداري انقلاب اسلامي پرداخت.
 
به گزارش رويش نيوز، مهدي سيدين نيا بيان داشت كه: آن واقعیتی که در خصوص جبهه پایداری می توان عنوان کرد یک بحث بسیار جدی و اصولی در راستای دفاع از نظام جمهوری اسلامی، بیانات حضرت امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و دفاع از حقوق مردم در چارچوب قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی و آنچه که از لحاظ شرع مقدس اسلام و نیز عرف و نظام ارزشی حاکم بر جامعه مطرح است. یکی از مبناهای جدی که از شعارهای جدی جبهه پایداری نیز می باشد و در واقع از بیانات مقام معظم رهبری گرفته شده است همان بحث عقلانیت و حاکمیت عقل و تفکر در خصوص آن چیزی است که ما نسبت به آن در زندگی برخورد می کنیم. محور دیگری که در مورد جبهه پایداری کم تر از آن صحبت شده است همان علم و دانایی و دانش است که ما بایستی نسبت به فرآیند زندگی خود طی کنیم. این محکماتی که گفته شد و خودش به عنوان زیرساخت های گفتمان انقلاب اسلامی مطرح است و امروز جبهه پایداری هم در خصوص آن صحبت کرده و بر آن پایداری می کند یک عقبه اینچنینی دارد. این نیست که اگر امروز صحبتی می شود و موازینی اعلام شده و مواضعی گرفته می شود بر اساس یک اصول سست بنیادی باشد که نشود از آن دفاع کرد. اقبالی که امروز نسل جوان و دلسوختگان انقلاب و نیز افرادی که این انقلاب جزو باورهای آن ها است و پای آن ایستاده اند هم در زمان وجود آمدن و پیروزی انقلاب و هم در دفاع از انقلاب با یک ویژگی دفاع مقدس و چه در مراحل بعدی انقلاب که واقعاً بایستی از آن دفاع می کردند آن اصول پایداری بوده است که بایستی ما مقاومت داشته باشیم و نسبت به آن ها پایدار بمانیم تا ان شاءالله اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق پیدا کند.
 
وي همچنين گفت: شما یادتان هست یک زمانی بحث ارتباط با آمریکا مطرح می شود که اخیراً هم متأسفانه بعضی از جریانات انحرافی این مسأله را در جلسات خود بیان کرده اند و حتی بعضاً می روند و درخواست می کنند که چنین اتفاقی بیفتد ولی خدا را شکر می بینیم که مواضع مقام معظم رهبری آنچنان محکم است که اجازه نمی دهند چنین اتفاقاتی رخ دهد. همین پایداری بر سر اصول است که باعث شده جریان بیداری اسلامی شکل بگیرد. اگر این پایداری ها در انقلاب و در این نظام نبود و این محکمات روی مواضع و ارزش ها نبود امروز کشورهایی که جنبش های بیداری اسلامی در آن ها دنبال می شود و یک بیداری اسلامی در منطقه و به خصوص جهان دارد اتفاق می افتد و واقعاً هم می بینیم که چه دستاوردهایی داشته است. خوب نگاه این ها به سمت جمهوری اسلامی و به سمت پایداری جمهوری اسلامی در مواضع حقه خود است. اما آن بحثی که به مسائل داخلی مربوط می شود و اخیراً هم جبهه پایداری مطرح کرده است واقعاً در اصول هیچ مشکلی نیست و خیلی ها هم این مسائل را عنوان می کنند.  اما جبهه پایداری چند موضوع دیگر را به عنوان اصول می داند که یکی از آن ها بحث مسائل فتنه است که در سال 88 با یک عقبه قبلی اتفاق افتاد و خودش را در جریان انخابات بروز داد و این نبود که فتنه یک شبه اتفاق بیفتد. با توجه به اتفاقات زیادی که در گذشته و قبل از انتخابات سال 88 رخ داده بود فتنه 88 تجلی آن جریان نفاق بود. این یک آتش زیر خاکستر بود که این چهره نفاق در یک جریان انتخاباتی رو می شود و ما می بینیم که یک حوادثی اتفاق می افتد که به هر جهت هم حوادث ناخوشایندی بود. اما می بینیم که انقلاب همچنان مسیر خود را استوار طی می کند و این چهره های نفاق روز به روز نقاب های شان برداشته می شود و پرده ها کنار زده می شود.
 
مسئول شورای جبهه پایداری استان اصفهان اظهار كرد، به هر جهت این مسأله ای است که مقام معظم رهبری بیش از 70 بار در مورد آن صحبت می کنند و با مردم و حتی با بعضی از خواص آن را مطرح می کنند. این است که ما باید نسبت به موازین خود دقت داشته بشیم و از آن ها دفاع کنیم و از کنار اینچنین حوادثی عادی رد نشویم. در جریان بعد از آن می بینیم که یک عده این فتنه را به عنوان یک مسأله و حادثه اجتماعی عنوان می کنند و می گویند موضوعی هست که یک دورانی داشته است و یک هیجاناتی بوده و حالا تمام شده و اصلاً لازم نیست راجع به مسائل فتنه گفت و گو شود. و این فتنه 88 یک موضوع تاریخی شد که ما باید نسبت به آن سکوت کنیم و هیچ حرفی نزنیم و این یک واقعه تاریخی بود که در پیرامون آن یک مسائلی ثبت شد و گفته شد. و می گویند امروز کشور ما آن قدر مسائل جدیدی دارد که بایستی دیگر از آن وقایع سال 88 صحبت نکرده و نسبت به آن حادثه عظیم سخن به میان نیاوریم. که این یک بحث بسیار جدی است. و یک جریاناتی که امروز به عنوان جریان انحرافی مطرح می شود امری است که ما شاهد آن هستیم که به قدری دقت دارد و ریزه کاری هایی دارد که جلسه ای مفصل می خواهد که کالبدشکافی شده و راجع به این جریان مفصل صحبت شود. ان شاءالله در مورد این جریان مثل سایر موارد نقاب ها به موقع برداشته می شود و این جمهوری اسلامی و این حکومت با پشتوانه مردمی و با محوریت ولایت مطلقه فقیه قطعاً راه خود را ادامه می دهد. شعار جبهه پایداری استقامت و پایداری بر اصول انقلاب اسلامی است و این سه محوری که در دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیان شد جزو اصول انقلاب اسلامی است.
 
وي همچنين گفت:اگر عده ای می خواهند با شعار وحدت یک سری از اصول انقلاب را حذف کنند و به یک نوعی دچار تساهل و تسامح شوند اینجا بایستی دقت شود که مسائل جدی انقلاب و اصول انقلاب اهل تساهل و تسامح نیست. امروز می بینیم که این تساهل و تسامح به نوع دیگری دارد خود را نشان می دهد. شاید این کلمه کم تر گفته می شود ولی در عمل صرفاً با شعار وحدت و امثال این یک نوع تساهل و تسامح دارد اتفاق می افتد. جبهه پایداری به هیچ عنوان حاضر نیست که از مواردی که اصول انقلاب او است دست بردارد و ان شاءالله به یاری خدا و با پشتوانه مردم و پیروی از رهبری بتواند این اصول را دنبال کند. ما بیش از  275 نفر ساعت با شورای مرکزی جلسه کارشناسی داشتیم و حدود همین ساعت هم با دیگر عزیزانی که در بخش های دیگر بودند، خواص و کارشناسان مختلف جلسات کارشناسی برگزار شد. که انصافاً خیلی کمک کردند در اینکه ما بتوانیم یک کار درستی را انجام دهیم و آن کاندیداهایی که اصلح هستند را به خوبی بتوانیم انتخاب کنیم. آن امری که در ابتدای کار اتفاق افتاد این بود که افرادی بر اساس معیار اصول انقلاب انتخاب شوند که این ویژگی ها را دارند و محورهای زیادی مطرح بود و از میان آن ها گزینه هایی انتخاب شد. افرادی که این ویژگی ها را داشتند و به تفکر جبهه پایداری نزدیک بودند و به تعبیر بهتر خودشان تفکر اینچنینی داشتند و به تفکر جبهه پایداری معتقد بودند را شناسایی کرده و با آنها گفت و گو کردیم. دوستان کارشناس ما در بین این عزیران یک تحقیق مفصلی داشتند و تعدادی از این عزیزان انتخاب شدند که در نهایت از بین آن ها به 5 نفر اصلح در شهر اصفهان برسیم. یادآور می شوم که آن امری که اتفاق افتاد مبنی بر این نیست که اگر از آن تعداد 5 نفر انتخاب شدند دیگران مشکلی داشتند.  آن چیزی بود که تشخیص تیم کارشناسی است و بر اساس مبانی که روی آن کار شده بود و نیز احساس می شد که این ها می توانند برای آینده مجلس در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز باشند.
 
لیستی که از جمع بحث ها و گفت و گوهای مفصل استخراج شد به شرح زیر است:
 
جناب حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد سالک
 
به خاطر اینکه روحانیت برای ما یک ویژگی خاصی دارد و به هر جهت احترام ویژه ای برای آن ها قائل هستیم آقای سالک در ابتدای لیست آورده شدند. من بقیه این اسامی را که می گویم به ترتیب حروف الفبا بوده و هیچ الویت دیگری مد نظر نیست.
 
جناب آقای دکتر سیدمجتبی خیام نکویی
 
آقای دکتر غلامرضا قربانی
 
آقای دکتر عباس مقتدایی
 
آقای مجید نادرالاصلی
 
اجماع نظر شورای مرکزی استان اصفهان به این 5 نفر رسید که ان شاءالله بتوانیم وظیفه خود را نسبت به مردم انجام داده باشیم و این عزیزان هم مصداقی در جریان انتخابات و اصول انقلاب و مباحثی که مقام معظم رهبری فرمودند باشند. کسانی باشند که بتوانند مطالبات مردم را پاسخگو باشند و راه شهدا و دلسوزان انقلاب را ادامه دهند.
 
دبير جبهه پايداري اصفهان در ادامه اين نشست خبري به سوالات خبرنگار رويش نيوز ، اينگونه پاسخ داد:
 
رويش نيوز: تا چه اندازه تلاش کردید که جریان هاي اصولگرایی در اصفهان یک لیست واحد را ارائه دهند؟
 
وقتی که هیچ چیزی نیست و هنوز هم ما نمی گوییم که برای انتخابات خیلی وقت داریم ولی در عین حال فاصله هم خیلی نزدیک نیست که ما برای این صحبتی که شما گفتید اصلاً فرصت نداشته باشیم. منتها بر اساس اصول و آن هم همه اصول. نه اینکه بگوییم نه اصل از ده اصل باشد و یکی نباشد. چون فتنه دو زاویه دارد یکی اهل سکوت و یکی اهل مشارکت. گاهی این دو را یکی حساب می کنند همان می شود و گاهی تفکیک می کنند می شود سه تا. به هر حال اگر بر اساس معیارها و اصول باشد همین الآن هم برای آن وحدت آمادگی داریم. اینکه من بگویم وحدت به تنهایی و وحدت به ماهو وحدت این حرف صحیحی نیست. اصلاً انقلاب ما، حضرت امام (ره) در مسائل مختلفی که عنوان شده است و حضرت آقا که پیرامون این موضوع صحبت می کنند جایگاه های آن مشخص است. پس ما اصلاً به ماهو وحدت خیلی اعتقادی نداریم و تنها بر سر اصول به وحدت می رسیم. بایستی این سؤال پاسخ داده شود که آیا مسأله فتنه و مسائل جریان انحرافی آیا می تواند جزو اصول انقلاب باشد؟ ولی تابحال کسی به صراحت به این موضوع پاسخ نداده است. شاید این سؤال مطرح شود که شاید این مسائل جزو اصول انقلاب نیست. پس کسانی که این را جزو اصول انقلاب نمی دانند باید پاسخ آن را بدهند. ولی جبهه پایداری می گوید که این ها جزو اصول انقلاب است و ما بر سر اصول انقلاب آمادگی وحدت با همه را داریم و هیچ مشکلی نیست. همین الآن هم این فرصت هست و ما می توانیم از این فرصت باقی مانده استفاده کنیم و بر سر تمامی اصول انقلاب به وحدت برسیم.
 
رويش نيوز: در مورد اینکه اعلام می شود مواضع جبهه پایداری به یک نوعی در جریان اصولگرایی انشقاق و دودستگی ایجاد کرده، چه نظری دارید؟
 
اگر یک نفر بر اساس استدلال های موثق اثبات کند که این مواردی که  جبهه پایداری مطرح کرده است آیا جزو اصول انقلاب اسلامی هست یا نه؟ به راحتی می شود پاسخ سؤال شما را داد. منتها این فرضیه باید مشخص شود که آیا مسأله فتنه و انحراف که به هر جهت فقط ما آن را اعلام نکردیم بلکه خود آقا آن را با عنوان فتنه مطرح کردند. اگر این ها جزو اصول نیست پس به نظرم خیلی هم قابل دفاع نیست. اگر واقعاً این موارد هم جزو اصول است و انقلاب باید پای این ها بایستد و مبارزه با فتنه گران را جزو اصول خود بداند عدم مسامحه و تساهل با آن افرادی که ساکت بودند و این موضوع را در محافل خودشان بایکوت کردند. نه اینکه این مبحث جزو اصول وحدت آمده است که در مورد آن صحبت نکنیم و سکوت کنیم و این وحدت است. خواهش من این است که آن افرادی که این حرف هایی که جبهه پایداری مطرح می کند را جزو اصول نمی دانند یک پاسخی بدهند که آیا ما داریم اشتباه می کنیم  و یعنی نمی توانیم این ها را جزو اصول انقلاب بیاوریم. مثل بعضی ها که امروز بحث ولایت مطلقه فقیه را می گویند ولایت فقیه و مطلقه آن را فعلاً جزو اصول نمی آورند و اینکه فعلاً با مطلقه کاری نداریم. اصلاً این کلمه مطلقه تأکید است و گرنه ولایت فقیه به ذات مطلقه است. منتها در مصادیق که می آید آن تعریف خودش را دارد که از جانب خداوند می آید و بعد طبق روایاتی که بیان شده است اولی الامر مطرح می شود و مصادیق آن که تا به امروز شاهد آن هستیم. بنابراین واقعاً نمی شود این ها را از ذات خودش جدا کرد. یعنی امکان ندارد بیاییم اصول انقلاب را تفکیک کنیم و نسبت به یک سری مسائلی که جریان براندازی نظام می شود را بی توجه باشیم. اینکه مثلاً نفاق جزو اصول انقلاب اسلامی نیست. نفاق می تواند باعث اختلاف شود پس حرفی نزنیم تا وحدت ایجاد شود. واقعاً آیا واقعاً می شود از کنار آیات قرآن و روایات و این مسائل به راحتی رد شد. خواهش من این است که این سؤال را از دیگران هم بپرسید.
 
 
رويش نيوز: به نظر شما مواضع جبهه پایداری تا چه اندازه می تواند انتخابات را رقابتی تر کند؟ یعنی از آن حالت و فضای بسته ای که قبلاً بوده، فضا را بازتر کرده و رقابت در انتخابات را افزایش دهد؟
 
با توجه به اقبالی که مردم در آن همایش داشتند و ان شاءالله در همایش بعدی هم خواهد بود. خودش فضای انتخابات را به سمت یک رقابت سالم خواهد برد و فکر می کنم این گفتمانی که جبهه پایداری دارد خیلی می تواند در رقابت سالم و حضور حدأکثری مردم مؤثر باشد. در پایان هم به این مسأله اشاره می کنم که بین آن عزیزانی که با صحبت و گفت و گو شد در هرحال به این نتیجه این 5 نفر رسیدیم و این مبنی بر این نیست که خدایی نکرده بحثی بوده است.  این همان انتخاب اصلحی بود که براساس آن مبانی که گفته شد از بین این عزیزان صورت گرفت. و خدای نکرده این نفی دیگران نیست و این تشخیص دوستانی است که بر حسب وظیفه و تکلیفی که به آن ها داده شده بود تلاش کردند که از بین همه خوب ها برای مجلس آن اصلح را انتخاب کنند. و گرنه همه بزرگوار و همه عزیز هستند. آرزوی موفقیت برای آن کسانی که احساس تکلیف کردند و در انتخابات ثبت نام کردند را داریم.
 
همچنين مسئولين جبهه پايداري اصفهان به سوالات ديگر خبرنگاران نيز پاسخ دادند:
 
 
ـ فرمودید ترکیب لیست ها، یعنی لیست جبهه پایداری در اصفهان سر لیست ندارد و کسی به عنوان سرلیست مشخص نشده است؟
 
ببینید این سر لیست یک شعار انتخاباتی هست به واسطه اینکه یک نفر رأی می آورد و بقیه هم به دنبال او رأی بیاورند مطرح شده و این به نام سرلیست مصطلح شده است. ما حقیقتاً به طور طبیعی نمی خواهیم از آن سرلیست و مطالبی را عنوان کنیم که معمولاً هم خیلی استدلال قوی برای آن نیست. در لیستی که ما داریم ارائه می کنیم شاید روحانیت بتواند محوریت قضیه باشد و این جزو اعتقادات و باورهای ما است و هر کدام از عزیزان به نوبه خود می توانند نقش خود را در این انتخابات ایفا کنند.
 
 
ـ یعنی در کل احتمال تغییر لیست شما وجود دارد؟ یا لیست بسته شده است؟
 
از نظر ما این لیست لیست بسته شده ای است. و فکر می کنیم که آن حرفی که من زدم براساس آن اصول انقلاب اسلامی است.ولی وقتی در مصادیق بیاییم و بخواهد عنوان شود این اسامی تغییر می کند یا نه؛ این اسامی اسامی جبهه پایداری است و مستحکم هم هست و به هیچ عنوان هم تغییر نمی کند.
 
 ـ این 5 نفر از بین چند نفر انتخاب شدند؟
 
ما از 15 نفر دعوت کردیم و نشست های خیلی مفصلی داشتیم. از بین آن 15 نفر به این 5 نفر رسیدیم.
 
 ـ آیا جبهه پایداری شرایط خاصی را برای کاندیداهای خود دارد که در لیست های دیگر حضور پیدا نکنند؟
 
من یک توضیحی را در مورد سؤال قبل بدهم که یک موقع اشتباه نشود. جبهه پایداری اعلام کرده که کاندیداها می توانند در لیست های دیگر حضور یابند. این وحدتی که من در مورد کاندیداها گفتم یک توضیحی دارد. گاهی مطرح شده که اگر کسی در یک لیستی بیاید حق ندارد در یک لیست دیگری برود. جبهه پایداری چنین حرفی را نمی زند. ما به کاندیداهای خود هم همین حرف را گفته ایم که اگر احیاناً لیستی بخواهد از این ها حمایت کند و این ها را هم مطرح کند ما هیچ منعی برای این کار نگذاشته ایم که بگوییم شما باید شروط ما را بپذیرید و لا غیر. برای همین از این منظر خود به خود آن وحدتی که می تواند به جریان انتخابات کمک کند حاصل می شود. ولی چون الآن اختلاف بر سر اصول است باید اول اختلاف سر اصول را حل کرد و بعد مسائل کاندیداها را.  برای همین چون فرصت این قضیه از دست رفته و به نظر من در این مقطع نمی شود پاکش کرد. این است که کاندیدایی که در جبهه پایداری مطرح شده دیگران هم می توانند او را مطرح کنند و از آن ها دفاع کنند و این طوری می تواند یک وحدت انتخاباتی شکل بگیرد والا غیر از این نه.
 
حجتی - از اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري اصفهان: قاعدتاً مسائل توسط دیده بان نظام که آقا هستند به مردم و به خواص ارائه می شود. علی القائده طبق آخرین صحبت هایی که آقا در این زمینه داشتند یک رقابت سالم و بدون تهمت و بدگویی مدنظر است. این شکل فضای انتخابات را مشخص می کند و به نظر می رسد اگر وحدتی بر سر تهمت نزدن و بدگویی نکردن اتفاق بیفتد این هنر این انتخابات خواهد بود.
 
مهدي سيدين: ببینید اینکه گفته می شود وحدت ما باید وحدت خود را بیاوریم در اصول نه روی افراد و این مهم تر است. اگر ما روی اصول وحدت پیدا کنیم آن اتفاق بزرگی رخ می دهد. و الا مردم در این رقابت انتخاباتی نفر اصلح را تشخیص می دهند. خود آقا هم اعلام کردند که مردم خودشان تشخیص می دهند، یا اینکه از دیگران بپرسند و تحقیق کنند. این نشان می دهد که آقا هیچ وقت نگفتند یک لیست مشترک و حالا ما بگوییم لیست مشترک یعنی وحدت. واقعاً ممکن است که مردم ما، گروه ها و تشکل های مختلف تشخیص بدهند که این چند نفر اصلح مورد نظر آن ها هست. اگر هم امروز بحث لیست مطرح می شود و یا این طوری از آن دفاع می شود با توجه به اینکه  که لیست های دیگری هم هست ولی براساس آن اصول وحدت شده باشد. این به نظر من به نفع جریان انتخابات است و منعی هم وجود ندارد. اما نه اینکه ما صرفاً وحدت را در افراد ببینیم. امروز وحدت به عنوان یک موضوع بسیار مهم که خودش جزو اصول انقلاب اسلامی است. یعنی موضوعی به نام وحدت در اصول انقلاب هست. ولی اینقدر در یک مسائلی وحدت را تنزل ندهیم.
 
اینکه ما بگوییم که اگر 2 نفر در یک منطقه ای وارد عرصه انتخابات شدند و شور انتخاباتی ایجاد کردند و رقابت سالم برقرار شد و همه توانستند در رأی حدأکثری مردم شرکت کنند و نظرات را به خودشان جلب کنند. نه اینکه اگر در شهرستانی 2 نفر آمدند یک نفر حق است و دیگری باطل  است و این حرف بسیار بی پایه ای است. وحدت بر سر اصول است ولی رقابت در مورد کسانی که می توانند انسان های صالحی باشند  وجود دارد تا بتوانیم با انتخاب خود اصلح را انتخاب کنیم. برای همین تنزل موضوع مقدسی به نام وحدت در جایگاه اصولی خودش و آوردن شأن آن به مسائل روزمره و رقابت ها و اختلاف سلیقه هایی که هست موضوع صحیحی نیست. و نبایستی اصل موضوع را رها کنیم و بیاییم در یک سری بحث های پایینی مصادیق را مطرح بکنیم.
 
 ـ با توجه به لیست هایی که جبهه پایداری و متحد اعلام کردند. شاید یک سری افرادی در لیست جبهه متحد باشند که به صورت خیلی واضحی با گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی تعارض و زاویه دارند. چطور امکان دارد این دو لیست یک سری مشترکات داشته باشند؟ به خصوص شخص آقای سالک که در هر دو لیست حضور دارند. فلسفه حضور ایشان در دو لیست چیست؟ می شود گفت که ایشان به اتکای دو تا لیست رأی بیاورند یا اینکه یکی از دو لیست به ایشان باج دادند که حتماً اسم ایشان را در لیست بیاورند.
 
چطور امکان دارد که آقای سالک هم در این لیست باشند و هم در آن لیست متحد در کنار یک سری افرادی که خیلی واضح با لیست و گفتمان جبهه پایداری زاویه دارند ؟
 
حجتی: مبانی این انتخاب ها در مورد اصلح ها یک مبانی فقهی و شرعی است و این مسائلی اینچنینی که مطرح می شود اصلاً بر طبق مبانی نیست. آنچیزی که در مورد آقای سالک و یا امثال ایشان مطرح است. ایشان خودشان باید پاسخگو باشند و جالب توجه این است که اگر ایشان به قطع رسیده باشد که در ده لیست حضور یابند ما نمی توانیم راجع به قطع شرعی ایشان دخالتی داشته باشیم و یا توجیهی کرده و یا رد بکنیم. خود شخص باید به قطع برسد. و قاعدتاً روحانیت بیش تر از همه به این قطع های شرعی پایبند است و رعایت می کند. آن مطلبی که مطرح است این است که آن مجموعه ای که مورد اعتماد بخشی از جامعه قرار می گیرند چه جبهه متحد و چه جبهه پایداری و چه مجموعه های دیگری که هستند آن ها باید این رعایت های شرعی را در این قطع رسیدن و حجت شرعی برای معرفی به مردم رعایت کرده باشند. یعنی این تکلیف به دوش هر مجموعه ای است که در انتخاب این 5 نفر به عنوان اصلح به مردم واقعاً رعایت های شرعی و تحقیقات ویژه و مسائلی از این دست را در رسیدن به حجت الهی انجام داده باشد. شاید این حجتی که به اصطلاح در مورد آن بحث هست مثلاًدر یک شهری که 5 نفر مورد انتخاب مردم قرار می گیرند 6 نفر باشند و شاید در یک شهری که 3 نفر نیاز باشد 5 نفر باشد و به عکس شاید کم تر باشد. یعنی این لزوماً به همان تعداد نیست و این مسائلی هم که مربوط به کاندیداها هست خودشان باید در این زمینه جواب دهند؛ چون یک کاندیدا اگر بخواهد بر اساس این مبانی عمل کند خودش باید به قطع برسد. لذا اصلاً این خط کشی ها را که اگر یک نفر در یک لیست بود در دیگر لیست نباشد هیچ مبنایی  از لحاظ فقهی برای آن نیست.
 
سيدين نيا: این سؤالی که مطرح کردید که واقعاً این اشتراک آقای سالک برای آوردن رأی بیش تر ایشان باشد واقعاً بین ما و دیگران مذاکره ای نبوده است. ما در انتخاب اصلح به این ها رسیدیم. ممکن برای دیگران هم این اتفاق بیفتد و این مانعی نیست. آن ها هم این طور تشخیص دادند. بنده خدا آن کاندیدی که یک عده روی او به نتیجه رسیدند چه گناهی کرده است که ممکن است تفکرات مختلفی روی ایشان به نتیجه رسیده باشد. من برای همین گفتم در اصول این اتفاقات می افتد. دقیقاً آن حرف قبلی دارد خودش را در این سؤال شما نشان می دهد. یعنی اگر من به هر جهت و بر طبق معیارهای خودم از لحاظ یک فرد به این تشخیص رسیدم نبایستی همه را به اینکه شما حتماً بایستی به تشخیص من برسید متهم کنم. و اگر نرسیدیم پس شما مخالف وحدت هستید. برای همین است که می گویم وحدت را در مصادیق تنزل ندهیم. اجازه بدهیم وحدت در اصول باشد ولی حالا در مصادیق یک اختلاف سلیقه هایی هم پیش می آید و ما نباید این اختیار را از مردم سلب کنیم. حتی این اختیار را از نماینده مان هم نباید سلب کنیم. حتی این اختیار را نباید از هیچ گروهی سلب کنیم. در کجای مبانی دینی ما آمده است جایی که هر انسانی می تواند طبق احکام الهی، انسانی، ارزش های خود و ارزش های آن جامعه اختیار داشته باشد ما بیاییم و سلب اختیار کنیم. این سلب اختیار از افراد اصلاً با اصول دین و ارزش های انسانی منافات دارد.
 
برای همین اگر یک عده ای آمدند و فردی به صورت مشترک انتخاب شد نباید به آن ها اتهام بزنیم که پس چه شده که به خاطر آوردن رأی در یک یا دو یا چند لیست رفته باشد. به نظرم نه باید کسانی که این را انتخاب می کنند متهم کرد و نه آن کسی که این اجازه را داده که دیگران او را در لیست خود بگذارند متهم کرد. به نظر من یک رقابت انتخاباتی است و یک سلیقه هایی بوده و یک حجت های عقلی، شرعی و علمی که هر کس به این ها رسیده و مصداق آن اصلح را در این فرد دیده است و بنابراین از او دفاع می کنند. پس به تعبیری ما حقوق مردم را ضایع نکنیم و این حق طبیعی مردم را نفی نکنیم که بگوییم این حق و اختیار باید از شما سلب شود و هر آنچه که ما می گوییم. الآن هم جبهه پایداری به تشخیص خود و با آن اصولی که بوده و کاری که روی آن انجام داده این لیست را به مردم ارائه می کند. هر چه مردم انتخاب کنند همه می پذیریم و تمکین می کنیم و تشخیص آن ها بوده است. خدای نکرده کسی به کاندیدای ما رأی نداد ما بگوییم این ها فلان و بیثار اند و اصلاً اینچنین امری در انتخابات وجود ندارد. خود این می تواند یک رقابت  سالمی باشد تا بتوانیم به یک نتایج خوبی هم برسیم.
 
 ـ حامیان مردمی که برای جبهه پایداری در اصفهان مطرح هستند تا چه اندازه مورد تأیید خود جبهه هستند؟
 
ما از هر گروه، تشکل و هر فردی که بیاید حامی جبهه پایداری باشد استقبال می کنیم اما بر اساس اینکه در راستای اصول جبهه پایداری حرکت کند. مثلاً اگر تحت این عناوین مختلف یک لیست دیگری هم بیاید این ها به عنوان حامی محسوب نمی شوند. مثل این است که بگوییم شما 2 تیم دارید که در حال مسابقه دادن با هم هستند و حامی یکی از این ها هستید؛ بعد ما باعث شویم  بر اساس یک سری مسائل روحی روانی یا خیلی موارد دیگر این تیم مورد ضربه و لطمه قرار گیرند و اصلاً اسم این حمایت نیست. حمایت آن چیزی است که بایستی هر فرد و گروهی آن تیم خودش را تشویق کند نه اینکه ما بگوییم ما حامی شما هستیم اما تیم دیگری را تشویق می کنیم و این منافات دارد. ما از آن افراد و گروه هایی که از این تفکر و این لیست حمایت کنند استقبال می کنیم و با آن ها  تعامل خواهیم داشت.
 
ـ با توجه به اینکه یک سری سایت های متعددی هستند که یک سری مواضعی را از جانب جبهه پایداری منتشر می کنند؛ مواضع رسمی و آن مواضعی که فقط مورد تأیید جبهه پایداری استان است از چه طریقی منتشر می شود؟
 
در اصفهان که مشخص شده است و مواضع از طریق دبیر و شورای مرکزی اعلام می شود. در تهران هم که دبیرکل جبهه پایداری مشخص است و سخنگویی دارد و مواضع از این طریق اعلام می شود. و غیر از آن مباحثی که تحت عنوان جبهه پایداری است قاعدتاً  نظر جبهه نیست.
 
 ـ لیست بقیه شهرستان ها در چه زمانی اعلام می شود؟
 
تلاش می کنیم که ظرف چند روز آینده این اتفاق بیفتد.
 
ـ آیا این لیست نیاز به تأیید نهایی تهران دارد یا اینکه این لیست نهایی است؟
 
هماهنگی های لازم را با تهران انجام دادیم و این لیست صد در صد نهایی است. این فرآیند طی شده یعنی تأیید نهایی تهران هم گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یادگاریفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
دکتر شهرزاد یک وزنه وشخصیت ولایتمدار بسیجی علمی سیاسی وساده زیست است و قرار نگرفتن ایشان در لیست پایداری یک ضعف برای جبهه پایداری است نه برای شهرزاد چون ایشان در مقاطع حساس امتحان خود را به خوبی پس داده است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها