کد خبر: ۴۰۵۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

دبیر سوم سفارت برزیل در ایران در خاطرات خود از ماموریت به تهران که در وبلاگی متعلق به دیپلمات‌های وزارت خارجه این کشور آمده اظهار داشت تهران شهری کاملا امن است و حکومت از حمایت بالای مردمی برخوردار است.

 به گزارش فارس ، دیپلمات‌های وزارت خارجه برزیل وبلاگی را تحت عنوان "دیپلمات‌های جوان" دارند که در آن عموما خاطرات کسانی که برای نخستین بار به ماموریت خارجی اعزام شده‌اند، منتشر می‌شود.
 
 این خاطرات همچنین در قالب بولتن‌هایی منتشر شده است.
 
 "رافائل دلا گیستینا"، دبیر سوم سفارت برزیل در ایران، در خاطرات خود نوشته است: چه کسی باور می‌کند که مقصد یک سفر در تعطیلات تبدیل به خانه جدید شود؟ غنای فرهنگی و میهمان نوازی مردم ایران در مدت دو هفته سفر گردشگری من در سال 2010 به ایران، باعث شد که من و همسرم "کارولین" این کشور را به عنوان محل کار خود انتخاب کنیم.
 
گیستینا توضیح داد: زمانی که من پس از مسافرت، به برزیل بازگشتم، با اداره مربوط به ایران و سفیر برزیل در تهران تماس گرفتم تا امکان حضور خود در سفارت را فراهم کنم. با اجابت شدن این درخواست، همراه با همسرم جهت ماموریت عازم تهران شدم. با گذشت شش ماه از حضور در تهران تجربه‌های مثبت زیادی کسب کرده‌ام.
 
 
 
وی افزود: شاید زندگی در مرکز منطقه‌ای که درگیری‌های زیادی در آن است، در وهله اول چندان دلچسب نباشد، اما تهران بسیار امن است. مطمئنا بهار عربی به اینجا نرسیده است و یا اینکه در کوتاه مدت اتفاقاتی شبیه جنبش‌های علیه حکومت‌های دیگر منطقه، در اینجا رخ نخواهد داد، زیرا دولت از حمایت بالای مردمی برخوردار است.
 
گیستینا درباره کار خود نیز نوشت: برای برزیل سیاست‌های داخلی ایران، توسعه در حوزه‌های هسته‌ای و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای و عکس‌العمل‌های این کشور در قبال اتفاقات اطرافش بسیار مهم است. همچنین درخواست‌های حمایت از نامزدهای برزیلی در حوزه‌های چند جانبه و رایزنی‌های موضوعی از امور عادی است که برازیلیا درخواست می‌کند.
 
وی ادامه داد: دیگر فعالیت‌های سفارت برزیل در تهران توسعه روابط تجاری بین دو کشور است. تجارت با ایران به سود برزیل است و صادرات برزیل به تهران 20 برابر صادرات ایران به برزیل است. اصلی‌ترین صادرات ما را گوشت گاو، ذرت، سویا و مشتقات آن تشکیل می‌دهند.
 
دبیر سوم سفارت همچنین اظهار داشت: جامعه برزیلی ساکن ایران حدود 180 نفر است که شامل خانواده و فرزندان آنها است. تعداد برزیلی‌های ساکن ایران به اندازه کشورهای اروپایی نیست و عمدتا زنان برزیلی که با مردان ایرانی ازدواج کرده‌اند و یا بازیکنان فوتبال که در تیم‌های محلی ایرانی بازی می‌کنند را شامل می‌شود.
 
 همچنین رافائل دلا گیستینا در خصوص تفاوت‌های فرهنگی دو کشور نوشت: در رابطه با فرهنگ ایران موانعی برای ما وجود دارد. پیدا کردن فردی که کارهای خانه را انجام دهد نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. در تهران به دلیل اعمال مقررات اسلامی یک برزیلی نمی‌تواند با شورت در خیابان ظاهر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها