کد خبر: ۴۰۴۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۵
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
خطیب موقت تهران با بیان اینکه کوچک‌نمایی از مصادیق دروغ است، گفت: حقوق‌های نجومی مردم و رهبر انقلاب را متاثر کرده و کاخ اعتماد را فرو می‌ریزد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به دروغ در عرصه سیاسی و زیان‌های آن اظهار داشت: سیاستمدار دینی با سیاستمدار بی‌دین فرق دارد و عملکردشان متفاوت است، سیاستمدار دینی براساس دین و ارزش‌ها عمل می‌کند در حالی که برای سیاستمدار بی‌دین ارزش‌ها مطرح نیست. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رویکرد امام علی (ع) در سیاست‌ورزی ادامه داد: ایشان فرمودند که ما دین خود را فدای سیاست‌مان نمی‌کنیم و انتظار ما از سیاسیون نظام اسلامی این است که به ارزش‌های دینی پایبند باشند و حتی به دشمنان خود هم دروغ نگویند. از این رو سیاستمدار دینی حاضر نمی‌شود حتی برای زمین زدن رقیب خود هم دروغ بگوید. 

خطیب موقت تهران با اشاره به دروغ صریح و بزرگنمایی همه این موارد را از مصادیق دروغ برشمرد و گفت: به طور مثال ممکن است در قوه‌ای فسادی اتفاق افتاده باشد و فردی آن را به کل نهادها نسبت دهد که این دروغ غیرصریح است. 

وی با بیان اینکه کوچک‌نمایی هم نوعی دروغ به حساب می‌آید، به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی دل متدینین را رنجانده و رهبر انقلاب را متاثر کرده اما حالا مدام مصاحبه می‌‌کنند و می‌گویند که قانونی بوده است؛ عدالت و انصاف کجا رفته. روح نظام اسلامی مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض است، مگر هر چیزی که روی کاغذ نوشته شد در هر شرایطی قانون تلقی می‌شود. 

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: کسی که حقوق‌های میلیاردی گرفته نمی‌داند چند درصد از مردم زیر خط فقر هستند بنابراین کوچک‌نمایی مسائل نیز دروغ است؛ صداقت اعتماد آور است و دروغ کاخ اعتماد را فرو می‌ریزد. 

خطیب موقت تهران با بیان اینکه متهم کردن به دروغ نیز حرام است، یادآور شد: برخی فکر می‌کنند می‌توانند درباره کسی که مسئول است هرچه می‌خواهند بگویند و اگر آماری داده و آنها شک دارند نباید متهم به دروغ کرد. 

ادامه دارد...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها