کد خبر: ۴۰۰۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

نشریه «دیلی بست» ، جزئیات تازه ای را از سفر محرمانه  رئیس موساد به واشنگتن منتشر کرده است . 

به گزارش  تابناک ، «تمیر پاردو» رئیس موساد که اوایل ماه جاری میلادی به واشنگتن سفر کرده بود ، در ملاقات با مقامات آمریکا به انحاء مختلف این سئوال را پرسیده است که واکنش آمریکا به حمله احتمالی اسرائیل به ایران ، بر اساس سناریو های مختلف چه خواهد بود. 
 
در همین ارتباط« هاآرتص»  نوشته است که اولین بار جریان سفر محرمانه رئیس موساد به آمریکا و ملاقات با مقامات این کشور در موضوع حمله احتمالی به ایران توسط یکی از مقامات بلند پایه آمریکایی در سنا فاش شده است . 
 
بر این اساس ، در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا که با حضور «دیوید پترائوس»  رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) و «جیمز کپلر» مدیر  اطلاعات ملی آمریکا برگزار شد، « دین فنشتین»  از این دو در باره نظر دولت درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران سوال می کند که آنان پاسخ می دهند که درباره این موضوع با همتایان اسرائیلی خود در پشت درهای بسته مذاکره کرده اند . «فنشتین» از پترائوس می پرسد که در هفته اخیر رئیس موساد را در واشنگتن دیده است که پترائوس حضور  و مذاکره با وی در آمریکا را تایید می کند. 
 
بر اساس این گزارش رئیس موساد سه سوال از مقامات آمریکا پرسیده است ک اول اینکه موضع آمریکا در قبال ایران دقیقا چیست . دوم اینکه آیا آنان آماده بمباران تاسیسات هسته ای ایران هستند و یانه و سوم اینکه اگر اسرائیل در هر صورت به ایران حمله کند ، واکنش آمریکا چه خواهد بود .
 
اگر چه پاسخ آمریکایی ها به این سه سئوال منتشر نشده است ، اما آنچه که مسلم است این است که آنان در باره این سه موضوع با هم مذاکره کرده و ظاهرا به توافقاتی دست یافته اند. در این دیدار همچنین رئیس موساد اطلاعاتی را درباره آماده گی این رژیم برای حمله احتمالی به ایران در اختیار مقامات اطلاعاتی آمریکا قرار می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها