کد خبر: ۴۰۰۵۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
با دعوت از مردم مصر برای تظاهرات در روز جمعه تحت عنوان انقلاب بیچارگان، رئیس جمهور این کشور خواستار بالا بردن سقف اقدامات امنیتی در کشور شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دوشنبه شب (دیشب) در دیدار با فرماندهان ارتش، پلیس و نیروهای اطلاعات مصر از آن‌ها خواسته هشیار و محتاط باشند.
 
روزنامه «الاهرام»، گزارش داد که این هشدارها در دیدار السیسی با «صدقی صبحی» وزیر دفاع، «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور،‌ «توحید توفیق عبدالسمیع» رئیس ستاد عملیات نیروهای مسلح، «محمد فرج الشحات» رئیس سازمان اطلاعات جنگی و «خالد فوزی» رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر مطرح کرده است.
 
بر اساس این خبر السیسی از فرماندهان نظامی و اطلاعاتی مصر خواسته کار خود را با هشیاری و آمادگی نظامی ادامه دهند و تأکید کرده که باید امنیت ملی و سلامت شهروندان مصری تأمین شود.
 
بالا رفتن سطح هشدار امنیتی در مصر و برگزاری جلسه‌ای با حضور فرماندهان نظامی با رئیس جمهور این کشور تنها سه روز پیش از دعوت به تظاهرات عمومی تحت عنوان «انقلاب بیچارگان [فقرا]» صورت گرفته است.
 
در حالی که چند روزی در شبکه‌ها اجتماعی و فضای مجازی مصر دعوت‌هایی مبنی بر حضور در روز جمعه (11 نوامبر) در تظاهرات شده اما هنوز هیچ گروه یا جریان معارضی مسئولیت رهبری این تظاهرات را برعهده نگرفته است.
 
از زمانی که السیسی در سال 2014 به عنوان رئیس جمهور مصر روی کار آمده تا کنون این کشور با بحران‌های مهم اقتصادی و امنیتی دست وپنجه نرم کرده است.
 
السیسی که اخیرا در جمع جوانان مصری از آن‌ها خواسته بود ضمن صبر پیشه کردن در برابر مشکلات اقتصادی نارضایتی خود را اعلام نکنند، پیشتر گفته بود انقلاب بیچارگان که خواستار برکناری او به دلیل افزایش قیمت‌هاست به نتیجه نخواهد رسید.
 
رئیس جمهور مصر گفته بود مصری‌ها هشیارند و تلاش اهل شر [تعبیری که برای مخالفانش بکار می‌برد] در نهایت با شکست روبه رو خواهد شد.
 
مصر از هفته گذشته تعیین ارزش پوند مصری (جنیه) را به صورت آزاد کرده و به این ترتیب ارزش دلار 8.88 پوندی در مصر،  طول هفته گذشته تقریبا دو برابر شده و هر دلار آمریکا 17.30 پوند معامله شده که منجر به افزایش قیمت سوخت نیز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها