کد خبر: ۴۰۰۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

کنفرانس انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در مرکز اسلامی منچستر برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، به مناسبت سی و سوم امین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران ، کنفرانس انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روز شنبه 22 بهمن در مرکز اسلامی منچستر برگزار شد.

در این کنفرانس که تحت عنوان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی برگزار شد  شخصیت های سیاسی و علمی از کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی شرکت داشتند.              

                                             
در این همایش سخنرانان علاوه بر بررسی ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به نقش رهبری برجسته امام خمینی و تاثیر افکار بلند ایشان در تحولات بعدی جهان اسلام پرداختند و انقلاب های اخیر در دنیای عرب را ادامه انقلاب اسلامی ایران دانستند.         

                           
این کنفرانس با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و با سخنرانی حجة الاسلام و المسلمین بدیعی مدیر مرکز اسلامی منچستر ادامه یافت. بدیعی ضمن خوشامد گویی به شرکت کنند گان در کنفرانس ، به شرایط ایران در دهه 1970 اشاره کرد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نه فقط موفقیتی برای ایرانیان بلکه موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام دانست. وی به نقش حامیان دیکتاتور سابق ایران محمد رضا شاه در القای شیعی بودن انقلاب ایران و ایجاد گسستگی با سایر بخش های دنیای اسلام پرداخت و گفت رهبری حکیمانه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در این سه دهه تمام توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است. بدیعی تلاش دشمنان در وضع تحریم ها ی مختلف علیه ایران را شکست خورده دانست و فرصت های پیش آمده بر اثر این تحریم ها را عامل رشد و توسعه بیشتر کشور عنوان کرد. وی سپس به نش اسلام هراسی از جانب غربی ها اشاره کرد و گفت نه تنها  این اقدام دشمنان موجب عقب نشینی اسلام و مسلمین نشد بلکه با هوشمندی فرهیخته گان دنیای اسلام، نشر و بسط افکار اصیل اسلام و انقلاب اسلامی حتی در قلب اروپا با شتاب بیشتر ادامه یافته است. وی انقلاب های دنیای عرب را نشان دیگری بر زنده بودن اسلام ناب عنوان کرد که همچنان از سرچشمه آن یعنی انقلاب اسلامی ایران در حال جوشش است و علاوه بر دادن هویت به مسلمین جهان موجب انزوای بیشتر دشمنان بویژه صهیونیست ها شده است. وی همچنین افزود: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه بدون زیرساخت های انقلاب اسلامی ایران ممکن نبود.                    

دکتر سامی الاتفی استاد دانشگاه ، تحلیل گر سیاسی ، روزنامه نگار و از صاحب نظران امور خاورمیانه سخنران اول این کنفرانس بود که انقلاب اسلامی ایران را در دنیای معاصر بی مانند دانست و گفت در زمان رژیم قبلی مصر ، سعی می کردند ما را از انقلاب اسلامی ایران بی اطلاع نگاه دارند ولی آحاد مردم بویژه جوانان مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی را بطور جدی پیگیری می کردند. وی با بیان شباهت های موجود بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب های اخیر در دنیای عرب ، دیکتاتوری ، عدم وجود آزادی های اساسی و بی توجهی به ارزشهای اسلامی را از معضلات پیش از این انقلاب ها دانست و عدم وجود رهبری در کشورهای اسلامی را معضلی مهم خواند و رهبری امام خمینی در انقلاب اسلامی ایران را بی نظیر دانست. وی نبود رهبری واحد را موجب عدم وصول فوری به جامعه اسلامی دانست و اظهار اطمینان کرد که همه انقلاب های منطقه در نهایت به تشکیل حکومت اسلامی منجر خواهند شد. الاتفی اسلام را محرک همه جنبش های خاورمیانه معرفی کرد واز کسانی که جنبش های ناسیونالیستی یا عوامل اقتصادی را به عنوان محرک انقلاب معرفی می کنند  خواست که چشمان خود را بر حقایق بازکنند. وی ایران را بهترین الگو برای از پیش پا برداشتن  موانع پیش رو دانست و استکبار جهانی و دشمن صهیونیستی را دشمن مشترک ملت های مسلمان معرفی کرد که در تلاش اند انقلاب مصر را منحرف نمایند. سخنران مشترکات دنیای اسلام را برشمرد و گفت دشمنان تلاش می کنند ما را با نام های شیعه و سنی از هم جدا کنند ولی رهبری عالمانه و داهیانه انقلاب اسلامی ثابت نموده  که نخواهند گذاشت مسلمین در دامن فریب دشمن بیفتند.                                          

دکتر الاتفی: انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو برای مرحله پیروزی و مرحله از پیش برداشتن موانع بعد از انقلاب است.                                                                                                                        

سخنران بعدی دکتر جیمز ثرینگ استاد دانشگاه  ، فعال سیاسی ، عضو جامعه صلح  و عضو کمپین ضد جنگ ، در ابتدای سخن خود از طرف مردم انگلیس بدلیل جنا یت ها و دخالت هایی که دولت انگلیس در کشورهای مختلف از جمله افغانستان ، عراق و فلسطین انجام داده عذرخواهی کرد و اما م خمینی را فردی بسیار با ذکاوت توصیف کرد که از همان ابتدا ماهیت رژیم اسرائیل را شناخت و همه دنیا و نه فقط مسلمانان را برای برخورد با این رژیم دعوت کرد. وی با ذکر جملاتی از بیانات امام خمینی نوع نگاه ایشان به هژمونی جهانی و صهیونیست ها را ستود و استقلال خواهی امام خمینی را از شاخصه های سیاست خارجی انقلاب اسلامی برشمرد. وی افزود زمانی که امریکائیان سعی کردند ایران را فریب دهند رهبری ایران هرگز تسلیم خواسته های آنان نشد. دکتر ثرینگ نقش تاریخی امام خمینی را در نهضت های اخیر دنیای عرب بسیار مؤثر دانست و امام خمینی را احیاگر مسئله فلسطین و نوید بخش نابودی رژیم صهیونیستی معرفی کرد. وی آمریکا و انگلیس را فریبکار دانست و حمله به افغانستان و عراق را برای حمایت از اسرائیل توصیف کرد.      
    


دکتر ثرینگ: امام خمینی احیاگر مسئله فلسطین و نوید بخش نابودی رژیم صهیونیستی است.                  

سخنران بعدی دکتر حسین شریف پژوهشگر و استاد دانشگاه ساث همتون ، مراحل سرنگونی حکومت پهلوی و تاسیس جمهوری اسلامی را مراحل مهم و بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی دانست اما نگهداری از انقلاب و ارزشهای آنرا مهمتر ارزیابی کرد که به لطف الهی و رهبری هوشمندانه امام خمینی و امام خامنه ایی و همت مردم مؤمن و فداکار ایران بیش از سه دهه است که همانند کوه استوار و بادوام مانده است. وی با قرائت آیه ایی از قرآن کریم ، عمل امام خمینی را همچون حضرت موسی(ع) دانست که مردم را با عنایات الهی از ظلمت خارج ساخته و به سوی نور رهنمون شدند. شریف با تکرار جمله معروف بنیانگذار جمهوری اسلامی "انقلاب ایران انفجار نور بود" خروج مردم از زیر بار ظلمت و ستم و هدایت مردم به سمت روشنایی توسط امام خمینی را دلیلی بر رابطه مستحکم امام با قرآن کریم و ارزشهای معنوی دانست. وی با بیان شباهت های انقلاب اسلامی ایران و انقلاب مصر از مردم مصر خواست نگذارند که همانند انقلاب مشروطه و نهضت نفت در ایران ، انقلاب آنها منحرف شود. وی تاکید کرد که تجربه ارزشمند جمهوری اسلامی ثابت کرد که فقط با تکیه بر ارزشهای دینی است که می توان از طوفان حوادث به سلامت عبور کرد.                                  
شریف از مردم مسلمان منطقه خواست در ادامه مسیر خود از تجارب با ارزش انقلاب اسلامی و رهبری بی بدیل امام خامنه ایی نهایت بهره را ببرند.                                                                                     
 
در ادامه کنفرانس، ضمن پخش کلیپی از وضعیت فعلی دنیای اسلام و پخش بیانات مقام معظم رهبری ، با تشکیل میز گرد ، سخنرانان به سوالات حاضرین پاسخ دادند.                                                            

در پایان مراسم ضمن تقدیم لوح تقدیر به سخنرانان، با شام از حاضران پذیرایی شد. 

همچنین در جشن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منچستر از پیراهن طراحی شده با عکس و نام شهید احمدی روشن رونمایی شد.

در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان منچستر برگزار شد از پیراهن طراحی شده با عکس و نام شهید احمدی روشن رونمایی شد.

این مراسم که برای نخستین بار شب گذشته در یکی از تالارهای معروف شهر منچستر اجرا میشد با حضور دانشجویان عضو انجمن و میهمانان ، با شکوه خاصی برگزار گردید. در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، حجة الاسلام و المسلمین بدیعی مدیر مرکز اسلامی منچستر ، دکتر چراغی از اعضاء سابق انجمن و دکتر شریف دبیر انجمن اسلامی منطقه انگلیس به ایراد سخن پرداختند. در ادامه ی مراسم علاوه بر برگزاری مسابقات  فرهنگی و پخش فراز هایی از سخنان مقام معظم رهبری ، از پیراهن طراحی شده با عکس و نام دانشمند هسته ایی کشورمان  شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شده و به هر یک از برندگان مسابقات فرهنگی به رسم یادبود یک پیراهن منقوش به عکس شهید احمدی روشن اهداء شد. برگزار کنندگان مراسم از پیراهن طراحی شده چند عدد نیز برای گرامیداشت آن شهید عزیز برای خانواده آن شهید ارسال نمودند. در پایان مراسم حاضران با شام پذیرایی شدند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها