کد خبر: ۳۹۹۶۳
زمان انتشار: ۰۲:۴۰     ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
¤ مهم ترين حاشيه روزهاي پاياني سي امين جشنواره فيلم فجر را بدي نمايش فيلم «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي دانست.
اين فيلم در شرايطي ساعت 30 دقيقه بامداد جمعه اكران شد كه جمعيتي انبوه تالار همايش هاي برج ميلاد را پر كرده بودند. بطوري كه برگزار كنندگان جشنواره مجبور شدند فيلم را در هر سه سالن نمايش فيلم به نمايش درآورند.
از نكات قابل توجه اين است كه عده اندكي سعي داشتند تا جو برنامه اكران سياسي ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را با ايجاد سر و صدا و همهمه دچار اغتشاش كنند. اما اكثريت تماشاگران، حاضر به همراهي با آن ها نشدند. دوستي مي گفت، انگار اين فيلم بر دهن طرفداران فتنه، قلاده زده است!
¤يكي از بازيگران زن سينما ازجمله افرادي بود كه سعي داشت تا در برنامه نمايش فيلم «قلاده هاي طلا» در برج ميلاد اغتشاش ايجاد كند. اين بازيگر كه مادرش از كارگردان هاي سينما و پدرش مجري سابق برنامه ورزش از نگاه دو است، با بستن دست بند سبز در سينما حضور يافته و در حين نمايش فيلم نيز سروصداهايي را ايجاد مي كرد. وي پيش از اين نيز در جشن خانه سينما از فتنه حمايت كرده بود.
¤فيلم بي ادعا و متواضع «روزهاي زندگي» به كارگرداني پرويز شيخ طادي با استقبال و تحسين تماشاگران فيلم در تالار برج ميلاد مواجه شد. سطح كيفي و ساختاري فيلم درحدي فراتر از انتظار بود و اين باعث شد كه هم در لحظه پايان فيلم و هم در نشست پرسش و پاسخ، مخاطب ها فيلم را تشويق كنند. اتفاق جالب اين بود كه با پايان يافتن فيلم، رضا ناجي، از بازيگران حاضر در جشنواره، شيخ طادي را در آغوش گرفت و از او به خاطر ساخت چنين فيلمي تشكر كرد.
¤يكي از ضعف هاي سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر، بولتن روزانه جشنواره بود. اين نشريه، سطح مطلوبي نداشت و عمق و كيفيت مطالب آن از حد مهم ترين جشنواره سينمايي ايران كمتر بود. علاوه بر اين هر روز در جشنواره، ويژه نامه هايي از سوي برخي روزنامه ها براي جشنواره منتشر مي شد كه داراي مطالبي كم أثر و خنثي بودند. نشرياتي كه با هزينه بيت المال چاپ مي شدند و اغلب زير دست و پاي تماشاگران جشنواره مي ماندند.
¤مسئولان برگزاري جشنواره پس از انتقاد كيهان از كليپ بخش آراي مردمي، از نمايش مجدد اين كليپ در جشنواره جلوگيري كردند. همچنين تيزر جشنواره امسال نسبت به سال هاي قبل وضعيت بهتري داشت. اين تيزر كه به كارگرداني علي رويين تن توليد شده، با بهره گيري از مفاهيم و ارزش هاي فرهنگ ديني و ملي كشورمان، نمودار سي امين سال برگزاري اين جشنواره بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها