کد خبر: ۳۹۸۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
مجوز بدهید؛ حمایت هم بکنید

در سال های اخیر از تأسیس مدارس علمیه خواهران و برادران خبرهای خوشی روی خروجی رسانه ها قرار گرفت. شورای گسترش حوزه‌های علمیه در جلسه 81 ام خود با صدور مجوز موقت و موافقت اصولی تاسیس پنج مدرسه علمیه خواهران در چند شهر کشور موافقت کرد که امیدواریم روزی شاهد فعالیت گسترده آن مدارس باشیم. اما وقتی به مدارس تأسیس شده در جای جای کشور نگاه می کنیم بیشتر آنها در ادامه برنامه های ساخت و تکمیل و پس از آن نیز با مشکلاتی همچون نداشتن کتابخانه و امکانات آموزشی و پژوهشی دست و پنجه نرم می کنند. از این رو مجوز دادن ها آغاز بسیار خوبی است، به شرط این که فرجامش فعالیت های نیمه کاره و نارس نباشد.


جوانان ایرانی الگوی جوانان بیداری

تا آنجا که شنیده ام و هم از آرشیو شیرین انقلاب اسلامی می بینم نقش جوانان در یاری دادن امام امت پررنگ و حیاتی بوده است. از جوانان مبارز و ستمشاهی دیده، گرفته تا جوانان میدان جنگ و سازندگی و تولید علم؛ همه و همه در آغاز، حرکت و تثبیت انقلاب اسلامی ایران نقشی انکار ناپذیر داشته اند. آیت الله مجتهد شبستری در سخنانی جوانان امروز ایران اسلامی را الگوی حرکت های بیداری بخش و ضد استکباری چند سال اخیر برشمرد و به جایگاه جوانان در نظام اسلامی اشاره کرد. آنچه می باید، نگاه مسوولان اجرایی و مدیریتی به بالندگی بیش از پیش جوان مسلمان ایرانی است که امروز آوازه آنان حتی در دوردست ترین نقطات دنیا پیچیده است.  

فعالیت جهادی برای حضور حوزه در عرصه جهانی 

شناخت نیازهای بین المللی حوزه‌های علمیه و ضرورت حضور حوزه در عرصه جهانی با وجود گسترش جنبش‌های بیداری اسلامی و ظلم ستیزی از یک سو و  عدم اطلاع حوزویان از خلاءهای موجود در دنیا از سوی دیگر این مهم را می‌رساند که برای جهانی شدن باید اقدامات جهانی هم کرد، باید باور کنیم که حوزه علمیه محصور به قم نیست، باید صدای انقلابمان را هزاران کیلومتر فراتر از مرزها بشنویم و به دور اندیشی رهبر کبیر انقلاب آفرین بگوییم، لیک این تازه ابتدای راه است، رسیدن به هدف نهایی، مدیریتی توانمند، همتی بالا و نیروهایی کارآزموده می‌خواهد و این به شعار برنیاید.

حوزه علمیه؛ از انقلاب اسلامی تا بیداری اسلامی

تاریخ پر فراز و نشیب حوزه‌های علمیه نشان‌دهنده مجاهدت عالمان شیعی از عصر ائمه(ع) تاکنون است که این مجاهدت خود را به گونه‌های مختلف از علم‌آموزی تا حضور در جبهه‌های جنگ و عرصه‌های سیاسی نشان داده است. انقلاب اسلامی ایران را می‌توان شاهکار حوزه و روحانیت بر اساس فقه سیاسی شیعه دانست که هنوز پس از گذشت سی و سه سال از پیروزی آن، ابعاد مختلفش شناخته نشده و جای بررسی و تحلیل دارد. امروز بیداری اسلامی هم برگرفته از این الگوی شیعی در حال جریان است و وظیفه حوزه علمیه و روحانیت است تا از این نهال مقدس و نتایج آن پاسداری کند

پیروزی در گام اول

تحریم، تهدید و تلاش برای ایجاد جنگ روانی و تضعیف روحیه ملت، به راهپیمایی امسال  22بهمن جلوه ای دیگر  بخشیده بود. در هفته گذشته جمعی از مراجع و علما با تاکید به شرایط ویژه کشور، بر ضرورت حضور مردم در بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند.  حضرت آیت الله نوری همدانی در این زمینه با تاکید بر حضور همیشگی ملت در صحنه های دفاع از نظام اسلامی، بار دیگر از آنان خواست با حضور در این راهپیمایی   حمایت خود از نظام و مسئولان را نشان دهند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج خود با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن،‌ این حضور را تکلیف شرعی همه دانست و آن را مایه همبستگی مردم و هراس دشمنان نظام خواند. آیت الله حسینی بوشهری نیز از جمله دعوت کنندگان مردم برای حضور دراین جشن ملی بود و پیش بینی کرد که مردم در 22 بهمن و 12 اسفند با حضور خود چشم جهانیان را خیره خواهند کرد. اکنون ملت با حضور پرشور و حماسه آفرین خود در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر حمایت خود را از کیان نظام اسلامی اعلام کرده و با آرمان های امام راحل تجدید بعت کرد و گام نخست را با صلابت و پیروزی برداشت. اکنون همگان به روز 12 اسفند و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی چشم دوخته اند تا ببینند ملت انقلابی ایران در گام دوم چگونه دوستان نظام اسلامی در دنیا را شاد و دشمنان این مرز و بوم را انگشت به دهان خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها