کد خبر: ۳۹۸۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
حجت الاسلام محمد تقی رهبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص تحریم نفت ایران توسط غرب، گفت: مجلس در این زمینه مشغول تهیه و بررسی یک طرح فوریتی و چهار ماده ای به این مضمون است که در مقابل اقدام این کشورها صدور نفت به غرب را متوقف کنیم.

وی افزود: درصد کمی از نفت ایران به کشورهای غربی صادر می شود و در صورتی که ایران اعلام کند صدور نفت به غرب را تحریم می کند قطعا مانند گذشته این اقدام به ضرر ایران نخواهد بود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد مجلس بر برخورد قاطع با این زیاده خواهی و فشارها است، تصریح کرد: برخی از نمایندگان با این طرح موافق هستند، البته ممکن است مشورت هایی در این رابطه با مسئولین غیر مجلسی نیز صورت گیرد.

نماینده اصولگرای مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در طی سی و سه سال انقلاب، جمهوری اسلامی با همین اقتدار برنده بوده و صحبت های دشمنان نشان دهنده عجز آن ها و ضرر اروپا در این زمینه است که اگر ایران نفت خود را قطع کند این محصول در بازارهای جهانی گران خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساز وکار پالایشگاه های اروپا با نفت غیر ایران سازگاری ندارد، گفت: اگر قیمت نفت اروپا بالا رود آنها با مشکلات فراوانی روبه رو می شوند که تحمل آن برای کشورهای اروپایی که با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند دشوار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها