کد خبر: ۳۹۸۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری امروز در راهپیمایی روز 22 بهمن در میدان شهرداری رشت سخن می گفت، با قدردانی از حضور حماسی مردم گیلان در راهپیمایی روز 22 بهمن، اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد که مردم انقلاب را از خودشان می دانند و از آن دفاع و حمایت می کنند.

وی همچنین ادامه داد: مردم ایران کسانی هستند که در راه اعتلای حکومت اسلامی سرمایه گذاری و فداکاری کرده اند و هرجا که احساس شود و لازم شود حضور چشمگیر خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی به برکت های حاصل آمده از رهگذر انقلاب اشاره کرد و گفت: این از هنرهای بزرگ امام امت بود که پتانسیل های متراکم در دل های مردم و خشم های فرو خورده را از سینه ها بیرون ریخت و با بسیج مردان و زنان، حوزویان و دانشگاهیان را بسیج کرد و در دوران تاریک و خفقان آمیز پهلوی که گرد مرگ همه جا را پوشانده بود، درخشید.

وی، مبارزه با روحانیت را از عوامل سقوط رژیم پهلوی دانست و گفت: رضاخان با ریاکاری در ابتدا خود را با روحانیت و هیأت های عزاداری موافق نشان داد و بعد از سفر به ترکیه به اقدامات ننگینی از جمله کشف حجاب و قتل عام مسجد گوهر شاد روی آورد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وابستگی عمیق کشور در دوران پهلوی اظهار کرد: در دوران پهلوی تمام رگه های شریان های حیاتی کشور اعم از اقتصادی، نظامی و سیاسی در اختیار بیگانگان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که امام خمینی(ره) عزت از دست رفته ایران را به ما برگرداند، گفت: در دوران پهلوی مردم ما از سرمایه های عظیم گاز و نفت بهره نمی بردند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری، پیروزی انقلاب را مایه جهش و توسعه همه جانبه کشور معرفی کرد و گفت: انحصار علمی که غرب برای خود ساخته بود با پیروزی انقلاب شکسته شد و جوانان ما اکنون به مدار زمین ماهواره می فرستند.

وی، تشویق و ترغیب مقام معظم رهبری از جوانان را در پیشرفت های علمی دهه اخیر موثر دانست و گفت: حمایت های مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان پیشرفت های بزرگی برای کشور به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، غنی سازی اورانیوم را از موفقیت های بزرگ انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: اکنون همه رشته های علمی برای جوانان ما دست یافتنی است و در علوم مختلف مانند پزشکی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

رییس دفتر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران را آزاد کننده ملت ایران از استبداد و زورگویی توصیف کرد و گفت: هیچکس در دنیا نمی تواند مطالبی را که نخواهیم انجام دهیم به ما دیکته کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسأله انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس سرنوشت ساز است و باید حضور مردم پای صندوق های رای باشکوه و پرشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که انتخابات سرنوشت کشور را رقم می زند و برهمین اساس باید بهترین ها برای مجلس انتخاب شوند، اظهار کرد: مجلس باید قدرتمند، ولایی، تابع ولایت فقیه بوده و در مواقع حساس بازوی مقام معظم رهبری باشد.

وی اذعان کرد: به انتخابات مجلس به عنوان یک فریضه شرعی، ملی و مذهبی نگریسته شود چرا که مجلس رکنی از ارکان کشور است و همه وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.

ربیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان این که آوازه انقلاب اسلامی ایران به انقلاب های مردمی کشورهای مسلمان و غربی نیز رسیده است و شعارهای انقلاب از زبان مردم کشورهای دیگر نیز شنیده می شود، گفت: شعار اصلی مردم در کشورهای تونس، مصر، لیبی و بحرین الله اکبر و الهام گرفته از انقلاب ما است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: در بسیاری از شهرهای آمریکا مردم تصاویر شهدای هسته ای ایران را بر دست حمل می کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری، التماس رییس جمهور آمریکا برای برگرداندن هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروهای مسلح سرافراز و قدرتمند ما نسبت به هر زمان دیگری در اوج اقتدار است.

وی تامین نیازهای تسلیحاتی توسط جوانان دانشمند ایرانی را از دیگر برکات انقلاب و مایه اقتدار نیروهای مسلح خواند و خاطرنشان کرد: از هنرهای مقام معظم رهبری پیوند بین دانشگاهیان و نیروهای مسلح برای خودکفایی نظامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، بسیج را از دیگر برکات انقلاب و تار و پود نیروهای مسلح نامید و گفت: اگر نیروهای مردمی بسیج و نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار نبودند آمریکا اکنون آرام نمی نشست.

رییس دفتر مقام معظم رهبری، اتهام دخالت در بحرین را به شدت رد کرد و گفت: اگر ایران در اتفاقات بحرین دخالت می کرد وضعیت بحرین به شکل کنونی نبود.

وی تصریح کرد: سرنوشت حسنی مبارک و دیگر دیکتاتورهای سرنگون شده در انتظار حاکمان بحرین است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اعلام کرد: جمهوری اسلامی از هر گروه، جمعیت و شخصی که در راه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس گام بردارد، حمایت می کند.

وی یادآور شد: تشکیلات منسجم حزب الله که توانست پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک بمالد و تجهیزات پیشرفت هاش را نابود کند، مولود انقلاب اسلامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها