کد خبر: ۳۹۷۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
رهبر معظم انقلاب این اخطار جدی را به این رژیم جعلی داده‌اند که اگر بخواهد دست به هرگونه بازی‌گوشی بزند، پاسخی را دریافت خواهد کرد که پشیمان کننده خواهد بود. بیانات مدبرانه رهبر انقلاب از آن‌جایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که جایگاه رفیع جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت نوظهور منطقه‌ای و در آینده ان‌شاءا... جهانی را نه تنها به این کودک نامشروع بلکه به اداره کنندگان این کودک یعنی آمریکا و اروپا متذکر شدند.

فرمایشات قاطع و راهبردی اخیر رهبر فرزانه انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران، در نوع خود منحصر به فرد بوده و نیاز به تحلیل همه جانبه دارد. آن‌چه در این مقال مورد اشاره اجمالی قرار می‌گیرد، سخنان بی‌سابقه ایشان برضد صهیونیسم جهانی و مشخصاً ولیدة نامشروع آن یعنی رژیم اشغالگر قدس می‌باشد.

این برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی از اقدام ایران در تهاجم به اسرائیل سخن گفته و بر حمایت از مهاجمان به این کشور جعلی تأکید می‌نماید. ابراز انزجار رهبر انقلاب از این رژیم غاصب و افشای این نکته که در دو جنگ پیروز 33 روزه و 22 روزه، ایران حضور مقتدرانه‌ای داشته است و در صورت مخالفت و اقدام هر کشوری بر ضد اسرائیل، ایران حامی آن کشور خواهد بود، نوعی اخطار قاطع در برابر ماجراجویی‌های اخیر ایالات متحده و طفل نامشروعش رژم صهیونیستی به شمار می‌رود؛ اخطاری که تنها در شاکله حرف و سخن باقی نمانده و با اراده ملت ایران، عمل نیز شده و خواهد شد.

این‌که چرا رهبر بزرگوار انقلاب این‌گونه عیان از نقش ایران در جنگ‌های پیروز ذکر شده سخن می‌گویند و از دشمنان اسرائیل، آشکار دفاع می‌کنند، ریشه در مسائلی دارد که هر چند در مجال کوتاه، نمی‌توان به همه جوانب آن اشاره نمود، اما اشاره اجمالی به برخی از این مسائل ضروری به نظر می‌رسد.

«ایران مقتدر» مسأله‌ای نیست که مورد رضایت استکبار جهانی قرار گیرد. تأکید نگارنده بر کلمه «استکبار جهانی» به این معنا است که مجموعه کشورهایی همه امکانات را فقط برای خود می‌خواهند تا با عدم دستیابی سایر کشورها به این امکانات، بتوانند بر استیلای خویش بر جهان بیفزایند. این مسأله دقیقا به معنای «استکبار» است؛ چرا که این‌گونه کشورها به معنای واقعی کلمه مستکبرند، و حاضر نیستند هیچ کشوری، به قدرت رسیده و در برابر آنان قد علم کند.

جریان دست‌یابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نیز دقیقاً در همین راستا ارزیابی می‌شود. استکبار، از «ایران مقتدر» هراس دارد و ایران مقتدر نیز با دو مؤلفه «ایمان» و «پیشرفت» معنا می‌یابد. قدرت «ایمان و تدین» مردم ایران، سال‌هاست که با پروژه تهاجم فرهنگی از سوی استکبار مواجهه می‌باشد که البته این پروژه، در برابر میزان تعهد و تعبد مردم ایران به ارزش‌های الهی و انسانی، راه به جایی نبرده است.

قدرت پیشرفت و دستیابی به قله‌های علمی دنیا نیز سال‌هاست با پروژه «تحریم» و «تهدید» آنان مبارزه می‌کند. دنیای استکبار از دست‌یابی ایران به علوم روز دنیا هراسناک است؛ زیرا نمی‌تواند ببیند کشوری در دنیا وجود دارد که پیشرفته باشد و در عین حال در برابر استکبار جهانی نیز قاطعانه بایستد. جریان دشمنی‌های نهان و آشکار مستکبران با پیشرفت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود. در حالی که دنیای استکبار نه فقط به انرژی هسته‌ای، بلکه به بمب اتم مجهز است و آشکارا و گستاخانه به داشتن این بمب خطرناک و ضد انسانی اعتراف کرده و به آن افتخار می‌کند، ایران را به‌خاطر دستیابی به این انرژی صلح‌آمیز تهدید کرده و بدون آن‌که مستندی ارائه دهند، جمهوری اسلامی را متهم به ساخت و نگهداری بمب اتم می‌کنند! این در حالی است که هیچ‌گاه به این پرسش پاسخ نداده‌اندکه اگر داشتن بمب اتم بد است –که واقعاً هم چنین است- چرا خودشان از این سنخ تسلیحات ضد بشری برخوردار بوده و به داشتن آن افتخار هم می‌کنند؟ این مسأله؛ به روشنی معنای «استکبار» را تبیین می‌کند.

وقتی سرسختی و پافشاری‌های منطقی جمهوری اسلامی بر دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و نه بمب مخرب اتمی، ادامه می‌یابد، این مهم هیچ‌گاه خوشایند استکبار جهانی نبوده و با واکنش تند آنان مواجهه می‌شود. این یک مسأله طبیعی و قابل پیش‌بینی است. دو راه اتخاذ شده از سوی استکبار نیز با مؤلفه‌هایی نظیر «تهدید» و «تحریم» معنا یافته است. آنان به خوبی می‌دانند که ایران را از راه «تطمیع» نمی‌توان از مسیر پیشرفت و اقتدار منصرف نمود؛ به همین علت از دو سلاح دیگر یعنی «تهدید» و «تحریم» مدد گرفته‌اند تا شاید به اهداف خود علیه ایران دست یابند.

تحریم اخیر نفتی ایران در همین راستا صورت گرفته است که البته از همین حالا می‌توان بی اثر بودن آن را مشاهده نمود، به ویژه آن‌که پس از تصمیم جمهوری اسلامی بر گوشمالی دادن اتحادیه اروپا، ترس و اضطراب از چهره دولت‌مردان اتحادیه اروپا هویدا شده است؛ چه آن‌که در این سرمای بی‌سابقه اروپا و در حالی که صدها تن از مردم این کشورها به علت سرمای کشنده جان می‌دهند، قطع صادرات نفت ایران از همین ایام و نه تابستان گرم که مدنظر اروپایی‌ها بوده، به کابوسی برای آن‌ها تبدیل شده است و حرکت پیش‌دستانه جمهوری اسلامی می‌تواند پاسخی کوبنده به اقدام نامعقول اتحادیه اروپا باشد.

سلاح «تهدید» نیز مانند سلاح بی اثر «تحریم» هرچند تازگی نداشته و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سوی استکبار جهانی اعمال می‌شده است، اما در روزها و ماه‌های اخیر، شدت تهدیدها به مراتب بیش از پیش بوده که بی‌گمان می‌توان آن را در رستای اوج گرفتن پیشرفت ایران اسلامی ارزیابی کرد. زیاده گویی‌های استکبار بر ضد نظام جمهوری اسلامی تا بدانجا رسیده است که حتی رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی که می‌باید از صفحه روزگار محو شود، به نمایندگی از استکبار جهانی و به مثابه زبان آنان تهدید به حمله نظامی ایران می‌نماید و نظام جمهوری اسلامی را به مقابله فرا می‌خواند! این در حالی است که به اعتقاد خود کارشناسان غربی اگر ایران اراده کند، می‌تواند محدوده جغرافیایی اسرائیل غاصب را در عرض چند دقیقه نابود نماید.

این‌که چرا یک کشور غاصب، جعلی و کوچک به خود جرأت می‌دهد هر از چند گاهی ایران را تهدید به حمله نظامی کند، مسأله‌ای نیست که برای یافتن پاسخ آن به کنکاش عمیق و تحلیل استراتژیکی نیاز باشد. اسرائیل را باید همچنان یک طفل نامشروع دانست. نامشروع، از آن‌رو که مولود پیوند نامبارک امپریالیسم و صهیونیسم است و طفل از آن جهت که همچنان کوته‌بین و بازی‌گوش است. اخیراً برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در فروردین یا تیر ماه به ایران حمله می‌کنند! این بازی‌گوشی‌ها هر از چند گاهی تکرار می‌شود در حالی که تعدادی از مقامات آمریکایی از اقدام خودسرانه و احتمالی صهیونیست‌ها نگران هستند و می‌ترسند که مبادا این کودک نامشروع بدون اطلاع و هماهنگی آن‌ها، دست به بازی‌گوشی کودکانه خود بزند.

بیانات قاطع رهبر انقلاب در واقع پاسخی قاطع به این بازی‌گوشی‌های کودک سرکش استکبار جهانی بوده است. اگر چه رژیم صهیونیستی، کودک است و نامشروع اما ممکن است در همان عالم کودکی دست به اقدام ناشیانه بزند. رهبر معظم انقلاب این اخطار جدی را به این رژیم جعلی داده‌اند که اگر بخواهد دست به هرگونه بازی‌گوشی بزند، پاسخی را دریافت خواهد کرد که پشیمان کننده خواهد بود. بیانات مدبرانه رهبر انقلاب از آن‌جایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که جایگاه رفیع جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت نوظهور منطقه‌ای و در آینده ان‌شاءا... جهانی را نه تنها به این کودک نامشروع بلکه به اداره کنندگان این کودک یعنی آمریکا و اروپا متذکر شدند. این جمله که ایران در جنگ 33 و 22 روزه حضور داشت تذکر این نکته است که در صورت هرگونه بازی‌گوشی بر ضد ایران، نیازی به پاسخ مستقیم تهران نیست چرا که جمهوری اسلامی، بسترهای فراوانی بر ضد صهیونیسم جهانی دارد که اگر اراده کند می‌تواند در چند دقیقه، گوشمالی جانانه‌ای به این کودک بازی‌گوش دهد. قدرت ایران یک قدرت فرامنطقه‌ای است که در صورت نیاز به ابراز آن، استکبار جهانی و ولیده نامشروع آن‌را سر جای خود خواهد نشانید.

علی اکبر عالمیان

منبع : هفته نامه پرتو سخن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها