کد خبر: ۳۹۷۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
استانبول، ترکیه – فراخواندن رییس میت و چهار مقام بلندپایه این سرویس اطلاعاتی در ترکیه به یک بحران سیاسی و حقوقی تبدیل شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از TRThaber فراخواندن رییس میت و چهار مقام بلندپایه این سرویس اطلاعاتی در حال حاضر مهم ترین موضوع همه محافل سیاسی، خبری و حقوقی ترکیه است.
دیروز بر اساس حکم دادگاه قرار بود هاکان فیدان رییس میت به دادگاه برود اما او به جای دادگاه ابتدا به کاخ چانکایا رفته و با عبدالله گل رییس جمهور ترکیه دیدار کرد و سپس با حضور در نهاد نخست وزیری به مدت دو ساعت با رجب طیب اردوغان دیدار کرد. در پایان این دیدار نهاد نخست وزیری ترکیه اعلام کرد که میت یکی از نهادهایی است که مستقیما زیر نظر نخست وزیر فعالیت می کند و دادگاه باید برای فراحوانی رییس آن از اردوغان اجازه بگیرد.
این موضوع باعث توقف فعالیت قاضی پرونده نشد و دیروز صدرالدین ساری کایا دادستان دارای اختیارات ویژه دادگاه جمهوری استانبول از قاضی کشیک شعبه چهاردهم دادگاه جرایم سنگین استانبول خواست تا برای چهار مقام بلندپایه میت حکم دستگیری صادر کند. صدور این حکم تنها ظرف نیم ساعت عملی شد و بدین ترتیب نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه حق دارند، امره تنر رییس پیشین، خانم آفت گونش معاون پیشین رییس میت و دو تن از مقامات این نهاد را که نام آنها بر اساس رعایت مصالح امنیتی تاکنون بیان نشده را دستگیر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها