کد خبر: ۳۹۷۵۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۵ مهر ۱۳۹۵
كاخ سفيد يك برنامه رايانه اي گپ خودكار با كاربران پيام رسان فيس بوك موسوم به چت بات طراحي كرده تا كاربران بتوانند سوالات و نظرات خود را براي شخص اوباما رييس جمهور اين كشور ارسال كنند.
به گزارش پایگاه 598، دولت اوباما كه در هشت سال زمامداري خود علاقه زيادي به استفاده از فناوري براي پيشبرد اهداف سياسي و اجتماعي خود داشته، هدف از راه اندازي اين ربات گفتگو يا چت بات را ملاقات با عموم مردم در هر كجا كه هستند اعلام كرده است.

اوباما خود گفته كه هر روز 10 پيام مردم عادي را كه در قالب نامه هاي كاغذي، ايميل و تماس تلفني براي وي از سراسر جهان ارسال مي شود را مي خواند و حال اين ربات گفتگوگر قابليت تازه اي براي ارتباط با مردم فراهم كرده است. يك مزيت جالب اين ربات اين است كه پيام ها را دسته بندي مي كند و پيام هاي قديمي در زير انبوه پيام هاي جديد دفن نخواهند شد.

از آگوست گذشته كه اوباما به پيامي در پيام رسان فيس بوك پاسخ داد، تا به حال وي بيش از 1.5 ميليون پيام از اين طريق دريافت كرده است.

نكته جالب در مورد اين ربات گفتگو متن باز بودن آن است و لذا طراحي نمونه هاي مشابه آن به سادگي براي افراد علاقمند ممكن است. جيسون گلدمن افسر ارشد امور ديجيتال كاخ سفيد در اين مورد گفته است: ما يك ماژول Drupal را به طور متن باز مورد استفاده قرار داده ايم و لذا توسعه دهندگان Drupal 8 مي توانند به سرعت بات هاي مورد نظرشان را براي استفاده در محيط پيام رسان فيس بوك مورد استفاده قرار دهند.

به نظر مي رسد دولت اوباما قصد دارد از اين طريق ديگر نهادهاي دولتي و توسعه دهندگان را به استفاده از پيام رسان آمريكايي فيس بوك علاقمند كند. طراحي بات از اين طريق تابدان حد ساده است كه حتي به افراد غيرحرفه اي هم امكان طراحي بات هاي مشابه را مي دهد.

علاقمندان به استفاده از اين بات براي ارسال پيام به اوباما بايد به صفحه فيس بوك رسمي كاخ سفيد مراجعه كرده و بر روي Message، سپس Let's Go كليك كنند و پيامشان را تايپ نمايند و پس از وارد كردن اطلاعات تماس با خود بر روي دكمه send فشار دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها