کد خبر: ۳۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
نماینده مجلس سنای کانادا در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن منحصر به فرد خواندن موقعیت ایران در خاوریانه اظهار داشت ایران پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های علمی و اقتصادی داشته است.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور سفیران و دیپلمات‌های مقیم، مقامات وزارت خارجه کانادا، اساتید دانشگاه، نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی، رهبران و نمایندگان برخی گروه‌های اسلامی، خبرنگاران و ایرانیان مقیم در شهر اتاوا، پایتخت کانادا برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس: تمجید عضو سنای کانادا از ایران در مراسم سالگرد انقلاب

در این مراسم سناتور "دان مریدیت"، نماینده مجلس سنای کانادا، ضمن تبریک این روز به مردم ایران اظهار داشت: ایران موقعیت منحصر به فردی در منطقه خاورمیانه دارد و پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های علمی و اقتصادی داشته است.

 

سناتور مریدیت همچنین از تلاش‌های موفق بخش خصوصی کانادا برای همکاری با دولت ایران در خصوص امنیت جاده‌ای که مذاکرات آن چندی پیش در تهران انجام گرفت، به عنوان نمونه‌ای موفق از تلاش برای همکاری، علیرغم چالش‌های موجود یاد کرده و برای به ثمر نشستن چنین همکاری‌های مفیدی ابراز خوش‌بینی کرد.

 

وی همچنین افزود: برای ملت ایران آرزوی زندگی توام با صلح، آرامش و خوشبختی دارم و امیدوارم با ایجاد پیوند بین مردم دو کشور و احترام به فرهنگ و ارزش‌های یکدیگر، زمینه زندگی در جهانی بهتر را فراهم کنیم.

 

در ادامه مراسم "کامبیز شیخ حسنی"، کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا، با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تبلور خواست و تلاش مردم ایران در یکصد سال اخیر، برای مبارزه با استبداد، مداخله بیگانان، کسب استقلال، آزادی و تشکیل حکومتی بر مبنای ارزش‌ها و فرهنگ ملی و اسلامی بود.

 

شیخ حسنی گفت: این انقلاب به دلیل ماهیت مستقل، عدالت‌طلبانه و ضد سلطه از همان آغاز با مخالفت و دشمنی برخی قدرت‌های بزرگ مواجه شد که در اشکال مختلف مانند جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران و اعمال تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی و علمی نمود پیدا کرد و اخیرا نیز تشدید شده است.

 

کاردار ایران در ادامه بیان داشت: ملت ایران با تبدیل این تهدیدات به فرصت، توانسته است در دو دهه اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری کسب کند.

 

وی همچنین افزود: مردم صلح‌دوست ایران علیرغم عدم ورود به جنگ علیه هیچ کشوری طی دو قرن اخیر، پنج بار توسط قدرت‌های بزرگ و یا عوامل آنها مورد حمله قرار گرفته است.

 

مسوول نمایندگی ایران در کانادا، تنها راه مبارزه با تهدیدات و چالش‌ها در جهان درهم تنیده کنونی را، همکاری، مذاکره و دیپلماسی واقعی و غیر متعصبانه دانسته و آمادگی ایران را برای هرگونه همکاری براساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر اعلام کرد. 

 

شیخ حسنی با توجه به سیاست غرب در قبال ایران، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس منطقه خاورمیانه، سیاست تهدید و ارعاب و اظهارات تحریک‌آمیز توسط رهبران برخی کشورها کارساز نبوده و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود.

 

وی تاکید کرد: بهتر است غرب در مذاکره با ایران از موفقیت دیپلماسی سه جانبه ایران، ترکیه و برزیل در امضاء موافقتنامه مبادله سوخت درس بگیرد.

 

کاردار ایران در ادامه افزود: ما در مقطع ویژه‌ای از تاریخ بشری زندگی می‌کنیم که مردم کشورهای مختلف می‌خواهند سرنوشت خویش را در دست بگیرند. ملت ایران 33 سال پیش به این توفیق دست یافت و مردم مصر، لیبی و تونس در سال گذشته و جاری و دیگران هم به زودی به این جریان ملحق خواهند شد.

 

شیخ حسنی تصریح کرد: می‌بینیم که ملت‌ها پس از موفقیت در سرنگونی دیکتاتورهای سکولار حمایت شده توسط غربی‌ها، مایلند حکومت‌هایی مستقل، دمکراتیک و مبتنی بر اسلام داشته باشند و ما این پدیده را یک بیداری اسلامی می‌دانیم. این خاورمیانه جدید خواهد بود و جهان باید بیاموزد که با آن تعامل کرده و اجازه دهد ملت‌ها به حداکثر توانایی‌های خود برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها