کد خبر: ۳۹۷۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
"جفري گودبرگ"، خبرنگار و نويسنده آمريكايي در گزارشي با مضحك خواندن حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران، اظهار داشت: هيچ كشوري حاضر به درگيري با كشوري مانند ايران نيست و تل آويو اگر دست به اين كار بزند مطمئنا تنها خواهد بود.
گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري بلومبرگ، مقامات اسرائيلي طي هفته هاي اخير بارها نيروگاه هاي هسته اي ايران را مراكز تهديد آميز و خطرناك جهان ناميدند و نابودي آن را ارمغان رژيم صهيونيستي براي مردم جهان دانستند. پيشتر نيز بارها اين دست سخنان از دهان رهبران اسرائيلي و غربي عليه ايران شنيده شده است. اما سوالي كه مطرح مي شود اين است كه با گذشت بيش از سه دهه از اينگونه لفاظي ها همچنان اقدامي نظامي از سوي تل آويو نسبت به تهران انجام نشده است.

ايالات متحده كه اصلي ترين حامي رژيم صهيونيستي در جهان محسوب مي شود، عليرغم كارشكني هاي فراوان درامور داخلي و برون مرزي ايران همواره راجع به پيشنهاد نظامي نظر منفي داشته است. شايد تبعات سنگين و خسارت بار چنين سياستي عليه تهران، باعث شده مقامات كاخ سفيد هرگز از گزينه نظامي در مورد دشمن ديرينه خود استقبال نكند.

حمله خودجوش دانشجويان ايراني به سفارت انگلستان در تهران و تعطيلي آن نيز حاكي از تنفر عميق مردم ايران از انگلیس مي باشد. نمايندگان اسرائيل بارها با گفتگو و تعامل با مقامات دولتي انگليس از ‌آنها خواسته اند در اقدام نظامي عليه تهران با اين رژيم دولتي انگليس از آنها خواسته اند در اقدام نظامي عليه تهران با اين رژيم همراه باشند. اما پاسخ منفي انگليس نيز مانند ايالات متحده به همان دلايلي ارائه شد كه با نگاهي به وضعيت استراتژيك و جغرافياي سياسي جهان براي همه روشن مي شود.

مقامات صهيونيستي معتقدند با حمله نظامي به جمهوري اسلامي و تخريب نيروگاه هاي هسته اي آن در حقيقت از وقوع هولوكاست دوم(!) جلوگيري كرده اند درحالي كه تجهيزات دفاعي نظامي ايران براي پاسخ به تجاوز اسرائيلي و حذف كامل موجوديت متزلزل آن كافي است و ديگر نيازي به استفاده از سلاح اتمي براي نابودي صهيونيست ها وجود نخواهد داشت.

در پایان اين گزارش آمده است، عليرغم تصويب تحريم صنايع نفتي و بانك مركزي ايران توسط اتحاديه اروپا عدم اجراي آن و به تعويق انداختن عملي ساختن آن به بهانه ها مختلف نشان مي دهد كه اعضاي تصويب كننده آن نيز از شكست اين دور تحريم و خسارت هاي مالي و سياسي آن آگاهند بديهي است خواهان صدمه دوباره آنهم از نوع نظامي نباشند. رژيم صهيونيستي و ايالات متحده تلاش هاي فراواني براي انزواي ايران در سطح بين الملل نمودند اما آنچه اكنون مشاهده مي شود عدم حمايت همپيمانان آنان از طرح ها وسياست هايشان در قبال ايران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها