کد خبر: ۳۹۷۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
يک نويسنده سياسي مي‌گويد آيپک، قدرتمندترين لابي صهيونيستي در امريکا در حال افزايش فشارهاي خود بر دولت اوباما براي حمله نظامي به ايران است.



598 به روایت پرس تی وی :
ام جي روزنبرگ مي‌گويد: "روشن است که اسرائيل و پيروان کمپ نومحافظه‌کاران آن در امريکا در حال افزايش فشارهاي خود بر دولت اوباما هستند تا به ايران حمله کند يا به اسرائيل اجازه چنين کاري را بدهد."

روزنبرگ، مدير پيشين بخش سياست در انجمن سياست اسرائيل، اين اظهارات را در مقاله‌اي درباره حمله نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران بيان کرد.

در اين مقاله آمده است، دليل اصلي پيش‌بيني او انتخابات رياست جمهوري در امريکاست که قرار است نوامبر ۲۰۱۲ در اين کشور برگزار شود.

وي تصريح کرد: "امسال زمان برگزاري انتخابات است. هيچ‌کس به بنيامين نتانياهو [نخست وزير اسرائيل] در سال انتخابات جواب منفي نخواهد داد."

روزنبرگ همچنين در ادامه به نشست آتي کميته امور عمومي امريکا و اسرائيل "آيپک" اشاره کرد و نوشت: "اشتياق به جنگ در ماه مارس يعني هنگامي که آيپک کنفرانس سالانه خود را برگزار مي‌کند به اوج خود خواهد رسيد."

آيپک که نقشي بانفوذ و انکارناپذير در سياست‌هاي امريکا دارد، از سياست‌هاي اسرائيلي در کنگره و شاخه اجرايي کاخ سفيد حمايت مي‌کند.

اين گروه از همه اعضاي کنگره مي‌خواهد از اسرائيل در چارچوب کمک‌هاي خارجي حمايت کنند.

امريکا و رژيم اسرائيل با اين ادعا که برنامه ‌هسته اي تهران جنبه نظامي دارد و از مسير صلح‌آميز خود خارج شده است، همواره جمهوري اسلامي را با "گزينه" نظامي تهديد کرده‌اند.
جمهوري اسلامي همواره اين ادعاها را رد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
غلط مي كند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها