کد خبر: ۳۹۶۸۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۱۹ مهر ۱۳۹۵
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه را 19.2 درصد در بهار سال‌جاری اعلام کرد، حدود 120 هزار جوان بیکار در این استان منتظر وعده اسداالله رازانی استاندار کرمانشاه مبنی بر کاهش دو درصدی این نرخ تا پایان امسال هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کرمانشاه همچنان بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد، آخرین گزارش مرکز آمار ایران نیز برای کرمانشاه حاوی خبر رتبه نخست استان از لحاظ بیکاری بود، 19.2 درصد نرخ بیکاری کرمانشاه مربوط به بهار سال‌جاری است.

این گزارش ادامه می‌دهد، بهار 95 هم استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد پس از کرمانشاه کهکیلویه و بویر‌احمد با فاصله حدود سه درصدی یعنی 16.4 در رتبه دوم قرار دارد، فاصله متوسط کل استان‌های کشور از کرمانشاه دقیقا هفت درصد است.

کرمانشاه در این رتبه مدت‌ها است که خودنمایی می‌کند تقریبا از حدود 20 سال پیش وضعیت در این استان پرمزیت به همین روال بوده و هست.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه شهریور امسال وعده کاهش این نرخ را تا پایان امسال داده است و قول داده با برنامه‌های اجرایی، پروژه‌های خرد کرمانشاه و سرمایه‌گذاری نرخ بیکاری استان را تا پایان سال دو درصد کاهش دهد.

این مقام ارشد استان کرمانشاه تمام برنامه‌های اجرایی از جمله بودجه عمرانی استان را در راستای ایجاد اشتغال اعلام کرده است و می‌گوید: برای سرمایه‌گذاران استان فرش قرمز پهن می‌کنیم.

نرخ بیکاری کرمانشاه در مجموع سال گذشته 17.6 درصد بود مطابق وعده استاندار کرمانشاه این نرخ تا پایان امسال باید دست‌کم به 15.6 درصد برسد گزارش‌ها‌ی رسمی می‌گوید کرمانشاه در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود 120 هزار جوان بیکار دارد؛ کرمانشاهی که همه مسؤولان کشوری و استانی مزیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه‌ آن را می‌شناسند و می‌دانند که در توسعه صادرات کشور نقش کلیدی دارد.

این توانمندی‌های کرمانشاه به چه‌کار استان آمده است؟ علت بیکاری در این استان چیست؟

استاندار کرمانشاه وجود راه‌آهن و سرمایه‌گذاری را از دلایل مهم‌ این علت‌ها می‌داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها