کد خبر: ۳۹۶۵۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
هم‌زمان با انتشار گزارش افشاگرانه رويترز در ارتباط با افشاي اطلاعات حساب‌هاي ايميل ياهو، اين شركت گزارش منتشر شده را رد نكرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، خبرگزاري رويترز دو روز گذشته در خبري ويژه به جاسوسي ياهو از ايميل كاربرانش و تقديم اطلاعات آنها به نهادهاي اطلاعاتي آمريكا پرداخت.

اين گزارش به طراحي برنامه‌اي در سال 2015 توسط اين شركت پرداخت كه قابليت گشت و گذار در ايميل‌هاي دريافتي تمامي كاربران ياهو را داشته است و از اين طريق مي‌توانسته اطلاعات مورد نياز و سفارش شده نهادهاي امنيتي آمريكا را كشف كرده و در اختيار آنها بگذارد.

رويترز در آن گزارش مدعي شد كه براساس درخواست محرمانه سازمان امنيت ملي آمريكا، ياهو دست به اسكن حساب‌هاي كاربري زده و بر اين اساس اطلاعات حساب صدها ميليون دارنده ايميل ياهو به اين طريق در اختيار نهادهاي امنيتي قرار گرفته است.

استناد خبرگزاري مذكور در آن گزارش به اطلاعات ارائه شده از سوي سه كارمند سابق ياهو و فرد ديگري بوده كه اعلام كردند دولت آمريكا شركت ياهو را براي افشاي اطلاعات ايميل‌ها تحت فشار قرار داده است.

با اين حال ياهو تنها به ذكر جمله‌اي كوتاه بسنده كرده و گفته است كه شركتي تحت قوانين آمريكا هستيم و از مقررات تبعيت مي‌كنيم.

اين پاسخ كه مهر تأييدي بر گزارش رويترز است به همين جا ختم نشد و روز گذشته نيز بيانيه ديگري از طريق تيم روابط عمومي جل فرانك به شرح زير منتشر كرد:

"مقاله مذكور گمراه كننده بوده است.

ما به دقت هر درخواست دولتي در ارتباط با انتشار اطلاعات كاربران را تفسير مي‌كنيم تا ميزان افشاي آنها به حداقل كاهش يابد.

اسكن ايميل كه در آن مقاله شرح داده شده در سيستم كاري ما وجود ندارد."

به گزارش تسنيم، در اين بيانيه كوتاه كه تقريبا 20 ساعت بعد از افشاي رويترز منتشر گرديده، جملات به دقت انتخاب و در كنار يكديگر گذاشته شده است.

در اين بيانيه به هيچ عنوان ماهيت مقاله و افشاي اطلاعات زير سوال برده نشده و صرفا به گفتن اينكه گمراه كننده است، بسنده شده كه بار ديگر مهر تأييدي بر اين اقدام انجام شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها