کد خبر: ۳۹۵۹۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
دبير كانون هماهنگي شوراي اسلامي كار استان تهران در نامه‌اي به رئيس جمهوري اسلامي ايران خواستار بازپس‌گيري لايحه اصلاحيه قانون كار از مجلس شوراي اسلامي به علت به خطر افتادن منافع كارگري شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، به دنبال افزايش اعتراضات و نارضايتي نسبت به اقدامات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره لايحه اصلاحيه قانون كار، اصناف مختلف خواستار بازگرداندن اين لايحه از مجلس به دولت شدند.

بر همين اساس، حسين حبيبي، دبير كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان تهران در نامه‌اي به رئيس جمهوري اسلامي ايران، 8 دليل قانوني و محكم براي بازگرداندن لايحه از مجلس به دولت ارائه كرده است.

متن نامه به شرح زير است:

جناب آقاي حجت‌الاسلام حسن روحاني

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم؛

با احترام؛ به عرض مي‌‌رساند قانون كار به عنوان تبيين‌كننده حقوق اوليه و اساسي هر فرد از افراد جامعه از جمله كارگران كشور است كه در اصول 2، 3، 9، 43 و فصل سوم (حقوق ملت) قانون اساسي نيز بدان اشاره شده،‌لذا قانون كار بعد از قانون اساسي به عنوان خط قرمز مردم و كارگران مطرح و تضعيف و نابودي آن مساوي است با نابودي حاكميت قانون اساسي و حقوق حقه ملت و جامعه كارگري و هيچ فرد و نهادي حتي دولت و مجلس نيز حق تضييع حقوق ملت را ندارد آنجا كه حضرت امام خميني (ره) مي‌فرمايند:‌خيال نكنند كه ما دولت هستيم و بايد مسئله‌اي را كه ما مطرح مي‌كنيم ملت بپذيرد چه روي مصالحش باشد چه نباشد. و طبق اصل 9 قانون اساسي هيچ مقامي حق ندارد به نام حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور آزادي‌هاي مشروع را هر چند با وضع قوانين و مقررات سلب كند چرا؛ چون به قول حضرت امام خميني (ره) آزادي‌هاي مشروع نبايد سلب شود و اگر اين اتفاق بيفتد ديكتاتوري و استبداد، ظلم و ستم حاكم مي شود كه باعث فروپاشي جامعه مي‌شود لذا جامعه كارگري ايراني كه 54% جمعيت كل كشور را تشكيل مي‌دهد از جنابعالي به عنوان وكيل و منتخب مردم مي‌خواهد لايحه اصلاح قانون كار را به دلايل ذيل از مجلس شوراي اسلامي پس بگيرند.

1- لايحه اصلاح قانون كار مغاير اصول 3، 2،‌ 9، 43و فصل سوم قانون اساسي مي‌باشد.

2- قانون كار بايد جامع باشد يعني جنبه و رويكرد آن در حمايت از كارگران باشد، مانع باشد از ظلم و ستم و بهره‌كشي و استثمار كارگران در حالي كه با لايحه اصلاح قانون كار دولت تدبير و اميد شاهد نابودي چتر حمايتي از كارگران و مخدوش كردن چهره عدالت اسلامي خواهيم بود.

3- لايحه اصلاح قانون كار مغاير با مواد 28 و 73 قانون برنامه پنجم توسعه است.

4- لايحه اصلاح قانون كار به طور كامل حاكميت اراده كارگر در عقد قرارداد كار را نابود كرده و شرايط كار و روابط كار ظالمانه را به دنبال خواهد داشت.

5- در لايحه اصلاح قانون كار شاهد نبود تشكلات كارگري و مذاكرات سه‌جانبه خواهيم بود 

6- با لايحه اصلاح قانون كار حق اعتراضات و اعتصابات صنفي از كارگران دريغ شده است. 

7- با لايحه اصلاح قانون كار افزايش حداقل دستمزد ساليانه كارگران را نخواهيم داشت.

8- با لايحه اصلاح قانون كار منابع سازمان تأمين اجتماعي نابود خواهد شد و به دنبال آن شاغلين و بازنشستگان با بحران جدي روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش فارس، رونوشتي از اين نامه به دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، عليرضا محجوب دبير خانه كارگر و علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها