کد خبر: ۳۹۴۴۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۱ مهر ۱۳۹۵
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید پیگیر حقوق ملت ایران در بحث برجام باشد، گفت: برجام سند متقن و محکمی نیست و اجرای یک‌طرفه برجام به خاطر سیستم نظارتی یک‌جانبه آن علیه کشور ماست.
به گزارش پایگاه 598 ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور بر اجرای تعهدات طرف‌های غربی در برجام در دیدار وی با روسای جمهور کشورهای اروپایی گفت: این اظهارات رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که طرف غربی هنوز به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و درواقع به تعهداتش پایبند نبوده است.

وی افزود: برجام یک تعهد بین‌المللی است و طرف مقابل نیز متعهد است همان‌گونه که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم، به تعهداتش عمل کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: از آنجا که مکانیزم نظارتی برجام یک‌طرفه نوشته شده و آژانس تنها مسئول بررسی رفتار و عملکرد ما، طبیعی است که ما به تعهدات‌مان عمل کرده‌ایم و طرف غربی نه.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: کاملاً روشن است که آقای رئیس‌جمهور باید پیگیری‌های لازم را برای اجرای تعهدات طرف غربی در برجام داشته باشد، اما مشکل در خود متن برجام است.

وی در پایان گفت:‌ برجام سند متقن، مطمئن و محکمی نیست که طرف غربی می‌تواند بازی دربیاورد، اما‌ آقای روحانی باید به عنوان رئیس‌جمهور کشور پیگیر احقاق حقوق ملت ایران باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها