کد خبر: ۳۹۴۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
شخصیتها و نهادهای مختلف همزمان با فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اعلام آمادگی خود برای حضور درراهپیمایی ۲۲ بهمن از عموم ملت ایران برای شرکت گسترده در این مراسم دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شخصیتهای سیاسی و مذهبی و نهادهای مختلف در سراسر کشور همزمان با فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اعلام آمادگی خود برای حضور درراهپیمایی 22 بهمن از عموم ملت ایران برای شرکت گسترده در این مراسم دعوت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزاری جشن های مردمی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در 33 سال گذشته را، در دنیا و در میان انقلابها بی سابقه خواندند و افزودند: هر سال و حتی در بدترین شرایط جوی، میلیونها نفر در سراسر کشور، در 22 بهمن به خیابانها می آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارند، که این موضوع نشان دهنده استمرار حرکت مردمی انقلاب است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در 22 بهمن امسال نیز به توفیق الهی و با هدایت خداوند متعال، همه خواهند دید که مردم ایران چگونه به میدان خواهند آمد.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهور نیز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن 22 بهمن گفت: انقلاب اسلامی متعلق به شخص و گروهی خاص نبوده و به آحاد مردم تعلق دارد و مردم نیز تاکنون به زیبایی از آن حمایت کرده‌اند و از سیاسیون و گروه‌های سیاسی دعوت می کنم تا به دریای مردم پیوسته و روح و جان خود را پالایش کنند و مشاهده کنند که زلال جاری یک ملت چگونه در پیچ و خم تاریخ توانسته به ‌رغم دشمنی‌ها و فتنه پراکنی‌ها و بدخواهی‌ها راه خود را به درستی شناخته و اراده خود را بر اراده‌های مستکبرین و بدخواهان تحمیل کرده و عظمت خود را به اثبات رسانده است.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی در واقع یک گام به جلو و رسیدن به سکویی بالاتر برای انقلاب اسلامی بشمار می‌رود و روشن است که دهه فجر امسال نیز گام بلندی به جلو خواهد بود و ملت ایران همانگونه که در 32 سال گذشته نشان دادند که خودشان از آرمانهای انقلاب، حمایت و صیانت کرده و آن را در مسیر آرمان‌های انقلاب پیش برده‌اند امسال نیز در این راه گام برخواهند داشت.
بنابراین گزارش علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صاحب اصلی 22 بهمن خود ملت است و مصادف بودن 22 بهمن امسال با میلاد مسعود فخر عالم حضرت محمد (ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق (ع) گفت:‌ در 22 بهمن امسال یک معنا و همبستگی دینی و مذهبی نهفته است.‌ اگر 22 بهمن امسال بخواهد رنگی داشته باشد رنگ اسلام در آن پررنگ است حضور فکری پیامبر اسلام در آن دیده می شود.
لاریجانی افزود:‌ موضوعی که بارها در صحبت های مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است و آن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات به عنوان تجلی حضور آنان است. حضور مردم یک عامل صیانت بخش برای کشور، منافع ملی و امنیت ملی خواهد بود و بدون تردید حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد که مردم پای اسلام، شهدا و آرمان های اصیل صدر اسلامی ایستاده اند و بر آن پافشاری می کنند.

مراجع تقلید نیز با اعلام آمادگی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن از مردم برای شرکت گسترده در این مراسم دعوت کرده اند. آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر تصریح کرد: 22 بهمن مسئله بسیار مهمی است و به نظر من شرکت در راهپیمایی این روز یک وظیفه شرعی است.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیزدر درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، همگان را به حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن فراخواند.
وی مردم را پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مردم ما در هر عرصه ای که نیاز به حضورشان بوده به صحنه آمده اند و وفاداری خود را به نظام و ارزش های اسلامی و انقلابی نشان داده اند و ان شاءالله در این عرصه نیز حضور خواهند یافت و به جهانیان نشان خواهند داد که حامی و پیشتیبان نظام هستند.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تلاش و توطئه‌های همیشگی دشمنان نظام اسلامی ایران برای ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌های حساس انقلاب گفت: در هر زمان و مکانی باید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بداریم و قطعا مردم همیشه در صحنه ایران نیز با درک شرایط و حساسیت‌های موجود با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامی را بیش از پیش به نمایش خواهند گذاشت و پیام محکمی به دشمنان خواهند داد که استقلال ایران با حضور و حمایت همیشگی مردمی تضمین شده است و مردم همچنان پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند.
بنابر گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در مراسم دانش‌آموختگی جمعی از دانش‌آموختگان مقطع دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن فراخوانی امت حزب‌الله به‌ویژه نظامیان کشور و خانواده ‌های آنها در راهپیمایی 22 بهمن گفت: روز 22 بهمن یکی از میدان‌های عمل است و باید شعارها، شعارهای دفاع از مشروعیت جمهوری اسلامی ایران و پیروی از انقلاب اسلامی باشد.
سرلشکر فیروز آبادی افزود: باید خواص و شخصیت‌های ملی همراه و همگام با مردم در راهپیمایی شرکت کنند و باید سخن ما، سخن یکدست و شعارهای انقلاب را که از امام (ره) و رهبری گرفته‌ایم در همه صحنه‌های راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور بشنویم.
سایر نهادها و سازمانها چون ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته مساجد دهه فجر، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته مسجد و قرآن، تشکل های و نهادی سیاسی دانشجویی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ... نیز در اطلاعیه های جداگانه ای به مناسبت یوم الله 22 بهمن از مردم انقلابی برای حضور در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت به عمل آورده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
امیدوارم مردم در این وظیفه ی دینی و ملی شرکت کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها