کد خبر: ۳۹۴۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشور که بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در جمع مدیران و کارکنان وزارت امور خارجه سخن می گفت اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران احیای دین و بازگشت به دین است و این انقلاب از این منظر یکی از استثنایی ترین انقلابهای جهان است.
وی با اشاره به ظهور ایسم های مختلف مانند مارکسیسم، سوسیالیسم، کمونیسم و لیبرالیسم و احاطه آنها بر جامعه بشری اظهار داشت: با ظهور این ایسم ها مسیر حرکت این جوامع به پوچ گرایی ختم می شد اما امام خمینی با قیام خویش بعد دیگر انسان را به ما و جامعه بشری آموخت و عرضه کرد و آن بعد معرفت آدمی است.
صالحی با اشاره به اینکه راه امام خمینی (ره) الگوی بیداری اسلامی است، افزود: امام با رویکرد خود تفکر و ایده جدیدی به دنیا عرضه کرد و انسان را از مسیر پوچ گرایی به شناخت خویشتن خویش و فطرت الهی خود رهنمون ساخت.
وزیر امور خارجه کشور با اشاره به چالشها و موانع پیش روی انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته خاطر نشان کرد راهی را که امام به ما آموخت به نور هدایت روشن است و ملت ما با تمسک به این راه نورانی و ریسمان الهی هرگز در طول مسیر به انحراف نخواهد رفت.
صالحی افزود: با توجه به همین منطق است که امروز جمهوری اسلامی ایران الگویی ماندگار و سازگار با فطرت انسانی ارائه کرده که مردم کشورهای منطقه فوج فوج به آن می گروند و آنچه که امروز در کشورهای منطقه تحت عنوان بیداری اسلامی شاهد آن هستیم مسیری است که امام خمینی در سال 1357 با تمسک به حبل المتین بنیان نهاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها