کد خبر: ۳۹۴۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری شبستان، مهندس مصطفی محمد نجار، وزیر کشور در جمع مدیران عامل خبرگزاری ها و مدیران مسئول روزنامه ها در وزارت کشور با تبریک ایام الله دهه فجر، میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت از تعامل و حسن همکاری رسانه ها در راستای انعکاس اخبار ستاد انتخابات کشور تشکر و قدردانی کرد.
وزیر کشور با اشاره به اثر گذاری خطبه های رهبر انقلاب گفت: به دنبال خطبه های گرانقدر مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر شاهد عقب نشینی استکبار از مواضع قبلی اش هستیم.
وی هدف از جلسه هم اندیشی رسانه ها را رایزنی و بحث پیرامون اطلاع رسانی شفاف در زمینه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در 12 اسفند عنوان کرد و گفت: استکبار و جریان های معاند با توجه به شکست های پیاپی که از حضور مردم داشته اند همواره خواستار جدایی مردم از نظام هستند و راه اندازی و فعالیت صدها شبکه ماهواره ای و رسانه های مجازی با هدف مایوس کردن مردم از آرمان های انقلاب است.
محمد نجار افزود: در شرایطی که اروپا و آمریکا بشدت با بحران های سیاسی و اقتصادی مواجه شده اند جریان های وابسته در پی القاء وجود بحران در داخل ایران برای انحراف افکار عمومی هستند.
نجار گفت: وزارت کشور با تجربه برگزاری 29 انتخابات تدابیر لازم را جهت برگزاری انتخابات پرشور فراهم کرده است.
وزیر کشور افزود: تشکیل ستاد انتخابات کشور، تهیه طرح جامع آموزش مجریان، برگزاری 14 همایش توجیهی و آموزشی در سطح استان ها، تهیه و تدوین طرح سنجش مجریان، تهیه سند امنیت انتخابات، مکانیزه کردن فرایند انتخابات از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره می باشد.
وی گفت: امروز در بیست مدرسه تهران دانش آموزان به طور آزمایشی در انتخابات رایانه ای شرکت کردند و نتایج حاصله بیانگر موفقیت و تلاش مجریان و متخصصان خدوم ستاد انتخابات کشور در طراحی و تولید دستگاه ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه بوده است. تشکیل هیات های اجرایی و حضور 850 هزار نفر از مردم که مجریان انتخابات هستند نشان از اوج مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
محمد نجار افزود: مسئولیت شناسی جامعه رسانه ای در جلوگیری از غرق شدن بخش هایی از افکار عمومی در دروغ پردازی رسانه های معاند بسیار موثر است.
گفتنی است در پایان این جلسه و پس از طرح پرسش و نقطه نظرات مدیران و مسئولان رسانه ها و ارائه توضیحات توسط وزیر کشور، حاضرین از تجهیزات و سامانه رایانه ای انتخابات مجلس نهم بازدید بعمل آورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها