کد خبر: ۳۹۳۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش فارس، منابع دیپلمات اروپایی و خاورمیانه‌ای در لندن اعلام کردند که حمد بن جاسم آل ثانی در سفر اخیر خود به نیویورک به مسئولان چند کشور غربی اذعان کرده است که نظام سوریه را نمی‌توان سرنگون کرد مگر با دخالت نظامی بین‌المللی.

این دیپلمات‌ها اعلام کردند، اما هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا این دخالت نظامی را در دیدار دو نفره با حمد بن جاسم رد و در پاسخ اصرار وی تاکید کرده است که همه آنچه آمریکا می‌تواند در زمان کنونی انجام دهد وانمود کردن به انجام چنین کاری است هر چند که اجرای آن محال است.

بشار اسد در ماه اوت در سالروز تاسیس نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده بود که کشورش به فشارها تن نخواهد داد و افزود: سخت در اشتباه است هر کس فکر می‌کند سوریه به فشارها هر چقدر شدید باشد، تن خواهد داد.

پایگاه حوار و تجدید با نقل این خبر افزود: چند ساعت قبل از رای‌گیری اعضای شورای امنیت درباره سوریه (در روز شنبه گذشته) حمد بن جاسم که دریافته بود روسیه قطعنامه را وتو خواهد کرد، پیشنهادهای مالی مختلفی ارائه کرده بود، اما ویتالی چورکین قبل از درگیری لفظی با وی که در رسانه‌ها منتشر شد، به حمد بن جاسم تاکید کرد که روسیه پیشنهادها و مشوق‌های مالی را بررسی نمی‌کند بخصوص در موضوع سوریه و همین امر سبب برانگیخته شدن خشم مسئول قطری شد.

منابع مطلع تاکید کردند که حمد بن جاسم که تاکنون از هیچ تلاشی برای ساقط کردن سوریه دریغ نکرده است، در روز رای گیری در شورای امنیت به نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرده است که کشورهای عربی در سازمان ملل گرفتار شده‌اند و ساقط کردن نظام سوریه امکان ندارد.

اتحادیه عرب به دلیل فشارهای قطر بر کشورهای عربی دیگر و همراهی عربستان و بحرین و امارات، اتحادیه عرب را به تحریم سوریه و تعلیق عضویت این کشور هدایت کرد.

جدیدترین فشار کشورهای عربی و غربی بر سوریه پس از به بن بست خوردن در شورای امنیت و اتحادیه عرب علیه سوریه، خارج کردن سفرا از سوریه است. آمریکا سفیر خود را دو روز پیش خارج کرد و شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان) نیز سفیر خود را از دمشق فراخواندند و سفیر سوریه را نیز از کشور خود اخراج کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها