کد خبر: ۳۹۳۶۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
روابط بي‌نظير كري با وزير خارجه ايران و تجارب وي در مذاكرات هسته‌اي باعث شده تا نشنال اينترست در يادداشتي به هيلاري كلينتون پيشنهاد دهد، در صورت رسيدن به قدرت از وي به‌عنوان نماينده ويژه خود در امور ايران استفاده كند.
به گزارش پایگاه 598، نشنال اينترست در يادداشتي به قلم يك نويسنده ايراني‌الاصل، مدعي شده كه هيلاري كلينتون، كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري آبان‌ماه آمريكا بايد جان كري، وزير امور خارجه فعلي اين كشور را در دولت آينده خود حفظ كند تا بتواند از او به عنوان «نماينده ويژه آمريكا در امور ايران» استفاده كند.

به نوشته اين وبگاه تحليلي، «روابط بي‌نظير كري با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران» و تجربه‌اي كه وي در مذاكرات هسته‌اي با ايران كسب كرده است بايد مورد توجه جدي خانم كلينتون قرار گيرد. كري مي‌تواند براي «نهادينه‌سازي» فرآيند ديپلماتيكي كه تاكنون با ايران ايجاد شده است، به دولت كلينتون كمك كند.

به نوشته نشنال اينترست، با وجود آنكه كلينتون ايران را يك چالش راهبردي بلندمدت ديده و از برني سندرز، رقيب دموكرات خود به‌خاطر تمايل به عادي سازي روابط با ايران انتقاد كرده بود، متعهد شده است كه توافق هسته‌اي ايران و شش كشور موسوم به 1+5 پايبند باشد. با چنين زمينه‌اي، انتصاب كري به‌عنوان نماينده ويژه رئيس‌جمهور در امور ايران براي حداقل شش ماه تا يك‌سال مي‌تواند به منافع راهبردي آمريكا كمك كند.

هيلاري كلينتون در حال حاضر در ميانگين نظرسنجي‌ها در حدود 2 درصد از دونالد ترامپ، رقيب جمهوري‌خواه خود پيش است. با اين حال وضعيت سلامت او نگراني‌هايي را در اردوگاه دموكرات‌ها ايجاد كرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها